Absolvent marketingovej komunikácie na ceste do reklamnej agentúry

Publikácia sa zaoberá požiadavkami reklamných agentúr od absolventov marketingovej komunikácie. Je rozdelená do šiestich kapitol. V prvej kapitole sa autorky zaoberajú teoretickými východiskami k problematike marketingovej komunikácie vysokých škôl, ktorú  spracovali na základe dostupných domácich i zahraničných zdrojov. Na teoretické východiská nadväzuje analýza súčasného stavu problematiky. Kapitola obsahuje stav v oblasti poskytovateľov vzdelávania v študijnom programe marketingová komunikácia na Slovensku, zaoberá sa vedomosťami, zručnosťami a kompetenciami, ktoré sa vzťahujú k absolventom marketingovej komunikácie, definuje základné pojmy súvisiace s riešenou problematikou. V ďalších kapitolách sú uvedené  výsledky realizovaného kvalitatívneho i kvantitatívneho výskumu spolu so závermi, ktoré z nich vyplývajú. Po spracovaní výsledkov výskumov boli vymedzené  pracovné pozície, na ktoré reklamné agentúry prijímajú absolventov marketingovej komunikácie. Autorky zistili, aké sú kľúčové vedomosti, zručnosti a kompetencie zodpovedajúce náležitej pracovnej pozícii a či nimi podľa skúseností reklamných agentúr absolventi aj disponujú. Prínosom je aj cielenie získaných poznatkov práve vo vzťahu vysokých škôl a reklamných agentúr a snaha prispieť k zvýšeniu kvality absolventov marketingovej komunikácie.

Prínosom sú rovnako aj výsledky, ku ktorým budú mať prístup aj samotní študenti, čím dokážu zmeniť svoj prístup k štúdiu, pracovať na sebe usilovnejšie a zvýšiť snahu vyťažiť z vysokoškolského štúdia maximum pre svoju budúcu profesiu.
Kľúčovými sa stali aj zozbierané výsledky v oblasti doterajšej a možnej budúcej spolupráce vysokých škôl a reklamných agentúr, na ktorých bol postavený hlavný návrh na praktické využitie poznatkov v praxi - partnerskú platformu Philip.
Počas skúmania problematiky prejavili reklamné agentúry záujem o výsledky výskumov a odporučili ich ďalej publikovať v odborných médiách.
Posledná časť publikácie ponúka využitie výstupov pre akademickú obec a prax s možnosťami spolupráce.