Aktuality

Konferencia Nové trendy v marketingu 2011
V priestoroch Smolenického zámku sa bude v dňoch 15. - 16. novembra 2011 konať ôsmy ročník medzinárodnej vedeckej konferencie Nové trendy v marketingu. Organizátorom podujatia, tentoraz s podtitulom „Zvyšovanie konkurencieschopnosti Slovenska, regiónov a firiem", je Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave.

Tento rok prijali pozvanie nielen slovenskí, ale opätovne aj zahraniční marketingoví experti: profesor Dušan Pavlů a docent Aleš Hes z Českej republiky, Akos Balogh z MANDINER s. r. o. z Maďarska a z Chorvátska príde profesor Denis Jelačić.
Cieľom konferencie je zabezpečiť rýchle šírenie najnovších vedeckých poznatkov z oblasti marketingu, médií a komunikácie a posilniť dialóg odborníkov. „V predchádzajúcich rokoch sme sa venovali problémom prvej vlny hospodárskej a finančnej krízy. Tento rok hľadáme možnosti, ako zlepšiť postavenie Slovenska v regióne, ako zvýšiť konkurencieschopnosť našej ekonomiky a firiem. Poukážeme na príklady z praxe úspešných slovenských podnikov, na to, ako môžu malé firmy i slovenskí spotrebitelia prispieť k rozvoju slovenskej ekonomiky," upresnila Dana Petranová, dekanka FMK.

Škála prednášok je rozdelená do piatich odborných sekcií. V prvej, s názvom Nové trendy v marketingovej komunikácii, sa prednášajúci budú venovať technickým otázkam vývoja nových komunikačných kanálov a foriem komunikácie. Ambíciou tejto sekcie je aj zachytiť možnosti súčasnej marketingovej komunikácie pri zvyšovaní konkurencieschopnosti Slovenska. V druhej sekcii budú odprezentované dosiahnuté výsledky vedecko-výskumnej činnosti zameranej na problematiku regionálneho a neziskového marketingu. Pôsobením a úlohou médií v dnešnom dynamickom svete prinášajúcom mnoho zmien a výziev sa bude zaoberať sekcia Marketingová komunikácia a media relations. Štvrtá sekcia prinesie nový a autentický pohľad na digitálny svet očami tých, ktorí sa do digitálneho sveta narodili, ako aj tých, ktorí sa s ním museli zoznámiť. Príspevky budú obsahovať aj mobilné, sociálne alebo lokálne digitálne taktiky, ktoré sú dnes pre marketéra dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. V samostatnej sekcii Interakcia masmediálnej a marketingovej komunikácie budú môcť doktorandi konfrontovať svoje názory nielen na dôsledky hospodárskej krízy, ale aj na výsledky ich vedecko-výskumnej práce.

Sprievodný program bude tvoriť originálna novinka - výstava diel známych slovenských i zahraničných karikaturistov. „Zároveň predstavíme nový pripravovaný študijný program našej fakulty vzťahy s médiami (media relations), ktorý budú môcť študenti absolvovať v slovenskom alebo anglickom jazyku. Tradične tiež predložíme nové číslo nášho vedeckého časopisu Communication Today," doplnila dekanka FMK Dana Petranová. Výstupom z konferencie, dostupným pre verejnosť, bude rovnako ako minulé ročníky aj zborník príspevkov prednášateľov.

Konferencia s medzinárodným rozmerom Nové trendy v marketingu je medzi doterajšími účastníkmi veľmi obľúbená a každoročne pritiahne viac ako stovku vedeckých a pedagogických pracovníkov, doktorandov, marketingových manažérov a špecialistov zo Slovenska i zo zahraničia. Okrem konferencie v Smoleniciach organizuje Fakulta masmediálnej komunikácie UCM aj viacero ďalších odborných podujatí, napríklad Quo vadis massmedia, quo vadis marketing - konferenciu určenú pre doktorandov a tiež fakultnú a medziuniverzitnú študentskú vedeckú odbornú a umeleckú konferenciu. V rámci týždňa vedy a techniky od 7. - 11. novembra 2011 je spomínaná fakulta tiež organizátorom viacerých prednášok, seminárov a kreatívnych workshopov na aktuálne témy.

Vložil: Kamil Adamec
Dátum vloženia: 7.11.2011