Teória a prax mediálnej výchovy

Zámerom monografie je podať komplexný a syntetizujúci pohľad na problematiku mediálnej výchovy ako súčasti obsahu školského, špeciálne slovenského vzdelávania. Publikácia sumarizuje výsledky systematického a dlhoročného teoretického a empirického poznávania a pretvárania špecifického edukačného javu v kontexte školskej praxe. Prináša rekonštrukciu zavedenia mediálnej výchovy ako didaktickej inovácie do všeobecného vzdelávania, objasňuje východiská, genézu i priebeh daného procesu, analyzuje súčasný stav.

Monografia súčasne predstavuje nové teoretické poznatky z problematiky mediálnej výchovy ponímanej ako špecifický proces zámerného učenia (vyučovania) a učenia sa o médiách, ktorý je chápaný v súvzťažnosti s učením (vyučovaním) a učením sa z médií a prostredníctvom médií - mediálnou didaktikou. Dielo je pokusom o objasnenie predmetnej terminológie, výklad a definovanie témotvorných pojmov mediálna výchova, mediálna didaktika, mediálne kompetencie, mediálna gramotnosť. Monografia je určená najmä mladým vedeckým pracovníkom odboru pedagogika, odborov učiteľstva všeobecnovzdelávacích predmetov, masmediálne štúdiá, špeciálne programu Aplikované mediálne štúdiá na FMK UCM v Trnave, poslúžiť môže pedagógom a teoretikom týchto a ďalších príbuzných vedných odborov. Jej ambíciou je byť užitočnou pomôckou pre tvorcov základných a ďalších kurikulárnych dokumentov z mediálnej výchovy z radov učiteľov i ďalších odborníkov.