Vnútorný systém kvality
Vnútorný systém kvality
1) Univerzita má vypracovaný základný dokument politiky kvality s názvom Vnútorný systém politiky kvality na UCM. Politika, stratégia a postupy zabezpečovania kvality majú oficiálny charakter a sú verejne dostupné.
Princípy systému kvality na UCM:
- Systém má komplexný charakter a je jednotný pre celú univerzitu;
- Systém podporuje dosahovanie strategických cieľov univerzity;
- Systém je spracovaný v súlade národným a medzinárodným rámcom hodnotenia kvality vysokých škôl;
- Systém je otvorený, pružný a orientovaný na sústavné zdokonaľovanie kvality;
- Systém je zameraný na priebežné posilňovanie spätnej väzby medzi zúčastnenými stranami a zviditeľňovanie zámerov a výsledkov fakulty;
- Systém zahŕňa participáciu študentov, zamestnávateľov a ďalších zainteresovaných strán na hodnotení kvality.
2) Interná smernica upravuje cyklické monitorovanie a hodnotenie kvality študijných programov na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave (ďalej „UCM“).
3) Je zameraná na pravidlá, organizačné schémy a štruktúru hodnotenia študijných programov v súlade s medzinárodne akceptovanými hodnotiacimi schémami určenými pre vysokoškolské inštitúcie. Cyklus hodnotenia študijných programov bol spracovávaný v zmysle požiadaviek Noriem a smerníc na zabezpečovanie kvality v Európskom priestore vysokoškolského vzdelávania, spracovaného organizáciou European Association for Quality Assurance in Higher Education (ENQA) a na základe monitorovania príkladov dobrej praxe pri zavádzaní systémov hodnotenia z európskych vysokých škôl.
4) Interná smernica upravuje postupy a rámce, v ktorých sa UCM zaväzuje rozvíjať a monitorovať efektívnosť svojho systému zabezpečovania kvality. Smernica obsahuje záväzné pravidlá zabezpečovania kvality v rozličných oblastiach a na rozličných úrovniach a voči jednotlivým zainteresovaným stranám.
Základné oblasti politiky kvality spracované v internej smernici:
- Prepojenie vzdelávania a výskumu
- Zabezpečenie kvality pedagogických zamestnancov
- Monitorovania a hodnotenie študijných programov
- Monitorovanie a hodnotenie predmetov
- Kontrola a monitorovanie pedagogického procesu formou hospitácií
- Prieskumy názorov relevantných cieľových skupín v oblasti vzdelávania
- Hodnotenie študentov
- Hodnotenie pedagógov
- Monitorovanie a hodnotenie kvality v oblasti vedy a výskumu
- Monitorovanie a hodnotenie v oblasti medzinárodných vzťahov a spolupráce
- Podpora študentov a zapojenie študentov do vnútorného systému kvality
- Verejné informácie a informačné systémy
- Zabezpečovanie materiálnych, technických a informačných zdrojov na podporu vzdelávania študentov zodpovedajúcich potrebám študijných programov
5) Úplné znenie smernice je dostupné TU.