Aktuality

Univerzita sa môže pochváliť laboratóriom, aké na Slovensku nemá nikto!

Na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave, v priestoroch Fakulty masmediálnej komunikácie vzniklo prvé špecializované stredisko pre elektronické športy. Slúžiť bude pre vedecko-výskuné úlohy s tematikou streamingu a e-športu, rovnako bude slúžiť ako trenažér e-športových tímov, výučbu, ale aj podujatia a e-športové turnaje. 

Stredisko ponúka špičkové vybavenie a príležitosť pre tréning elektronických športov, organizovanie turnajov a ich živé vysielanie. Zároveň vytvára príležitosť pre študentov študijného programu Teória digitálnych hier na FMK UCM v Trnave absolvovať elektronické športy ako voliteľný predmet v nových a zmodernizovaných priestoroch či aplikovať tu vedecko-výskumné úlohy. 

„Elektronické športy v dnešnej dobe patria nielen medzi populárne voľnočasové aktivity, ale aj medzi elitné zamestnania. Čoraz populárnejšie sa však stáva aj ich živé vysielanie. Milióny ľudí na celom svete dnes sledujú, ako najlepší hráči sveta hrajú hry, vďaka ktorým zarábajú milióny dolárov alebo eur,“ uviedol Michal Kabát z Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, ktorý sa výučbe elektronických športov venuje. 

Hranie hier však prináša aj možnosť rozvíjať organizačné schopnosti a tzv. mäkké zručnosti. Študenti sa okrem toho učia zvládať emócie a pracovať v tíme, čo môžu uplatniť v rôznych profesiách. Taktiež im pomôžu pri kariére v hernom priemysle, ako aj mimoškolských aktivitách. 

„Elektronické športy vnímame ako príležitosť pre rozvoj týchto zručností. Chceme sa venovať mladým talentom, podporovať ich a spolupracovať aj so širšou verejnosťou, komunitou odborníkov a prepájať akademické prostredie s praxou,“ doplnil M. Kabát. 

Stredisko vzniklo v spolupráci s Red Bull Slovensko, spoločnosťou Lancraft a FMK UCM v Trnave. Ide o prvé stredisko tohto druhu na Slovensku. Podobné strediská sú vybudované napríklad na univerzitách v Toronte alebo Litve. 

UCM v Trnave tak patrí k európskym univerzitám, na ktorých študenti skúmajú digitálne i klasické hry, ich psychológiu, marketing či tvorbu. Napriek primárne teoretickému zameraniu poskytuje študijný program Teória digitálnych hier poslucháčom široké spektrum aktivít a predmetov, ktoré rozširujú spektrum ich zručností a uplatniteľnosť v rýchlo expandujúcej oblasti. Väčšina z nich vznikla a funguje na podnet študentov. Niektoré našli dokonca svoje miesto v kalendári pravidelných udalostí a iné priamo v rozvrhu. Okrem toho sa študenti venujú aj vývoju digitálnych hier a ich využitiu v edukačnom procese. 

Vložil: Andrej Brník
Zodpovedná osoba: Andrej Brník
Zdroj: Peter Krajčovič
Dátum vloženia: 14.3.2023
Dátum aktualizácie: 21.3.2023