15. 11. 2011

  15.11.2011 - 16.11.2011    Konferencia Nové trendy v marketingu 2011

Trnava 7.11.2011 - V priestoroch Smolenického zámku sa bude v dňoch 15. - 16. novembra 2011 konať ôsmy ročník medzinárodnej vedeckej konferencie Nové trendy v marketingu. Organizátorom podujatia, tentoraz s podtitulom „Zvyšovanie konkurencieschopnosti Slovenska, regiónov a firiem", je Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Tento rok prijali pozvanie nielen slovenskí, ale opätovne aj zahraniční marketingoví experti: profesor Dušan Pavlů a docent Aleš Hes z Českej republiky, Akos Balogh z MANDINER s. r. o. z Maďarska a z Chorvátska príde profesor Denis Jelačić.
Cieľom konferencie je zabezpečiť rýchle šírenie najnovších vedeckých poznatkov z oblasti marketingu, médií a komunikácie a posilniť dialóg odborníkov. „V predchádzajúcich rokoch sme sa venovali problémom prvej vlny hospodárskej a finančnej krízy. Tento rok hľadáme možnosti, ako zlepšiť postavenie Slovenska v regióne, ako zvýšiť konkurencieschopnosť našej ekonomiky a firiem. Poukážeme na príklady z praxe úspešných slovenských podnikov, na to, ako môžu malé firmy i slovenskí spotrebitelia prispieť k rozvoju slovenskej ekonomiky," upresnila Dana Petranová, dekanka FMK.

Škála prednášok je rozdelená do piatich odborných sekcií. V prvej, s názvom Nové trendy v marketingovej komunikácii, sa prednášajúci budú venovať technickým otázkam vývoja nových komunikačných kanálov a foriem komunikácie. Ambíciou tejto sekcie je aj zachytiť možnosti súčasnej marketingovej komunikácie pri zvyšovaní konkurencieschopnosti Slovenska. V druhej sekcii budú odprezentované dosiahnuté výsledky vedecko-výskumnej činnosti zameranej na problematiku regionálneho a neziskového marketingu. Pôsobením a úlohou médií v dnešnom dynamickom svete prinášajúcom mnoho zmien a výziev sa bude zaoberať sekcia Marketingová komunikácia a media relations. Štvrtá sekcia prinesie nový a autentický pohľad na digitálny svet očami tých, ktorí sa do digitálneho sveta narodili, ako aj tých, ktorí sa s ním museli zoznámiť. Príspevky budú obsahovať aj mobilné, sociálne alebo lokálne digitálne taktiky, ktoré sú dnes pre marketéra dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. V samostatnej sekcii Interakcia masmediálnej a marketingovej komunikácie budú môcť doktorandi konfrontovať svoje názory nielen na dôsledky hospodárskej krízy, ale aj na výsledky ich vedecko-výskumnej práce.

Sprievodný program bude tvoriť originálna novinka - výstava diel známych slovenských i zahraničných karikaturistov. „Zároveň predstavíme nový pripravovaný študijný program našej fakulty vzťahy s médiami (media relations), ktorý budú môcť študenti absolvovať v slovenskom alebo anglickom jazyku. Tradične tiež predložíme nové číslo nášho vedeckého časopisu Communication Today," doplnila dekanka FMK Dana Petranová. Výstupom z konferencie, dostupným pre verejnosť, bude rovnako ako minulé ročníky aj zborník príspevkov prednášateľov.

Konferencia s medzinárodným rozmerom Nové trendy v marketingu je medzi doterajšími účastníkmi veľmi obľúbená a každoročne pritiahne viac ako stovku vedeckých a pedagogických pracovníkov, doktorandov, marketingových manažérov a špecialistov zo Slovenska i zo zahraničia. Okrem konferencie v Smoleniciach organizuje Fakulta masmediálnej komunikácie UCM aj viacero ďalších odborných podujatí, napríklad Quo vadis massmedia, quo vadis marketing - konferenciu určenú pre doktorandov a tiež fakultnú a medziuniverzitnú študentskú vedeckú odbornú a umeleckú konferenciu. V rámci týždňa vedy a techniky od 7. - 11. novembra 2011 je spomínaná fakulta tiež organizátorom viacerých prednášok, seminárov a kreatívnych workshopov na aktuálne témy.

15.11.2011 - 16.11.2011 Experti ponúkli v Smoleniciach riešenia regionálneho marketingu

Smolenice 16. 11. 2011 – Konferenčné miestnosti Smolenického zámku do dnešného dopoludnia zastrešovali dvojdňovú konferenciu Nové trendy v marketingu, ktorú organizovala Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Na margo tohtoročnej témy Zvyšovanie konkurencieschopnosti Slovenska, regiónov a firiem diskutovali nielen domáci, ale aj zahraniční odborníci. Sprievodným podujatím tejto akcie bola medzinárodná výstava diel karikaturistov, prvá svojho druhu na Slovensku.

V minulosti bola konferencia Nové trendy v marketingu orientovaná na dôsledky ekonomicko-hospodárskej krízy ako výzvy pre obchodnú a výrobnú politiku. Tento rok hľadala FMK možnosti zlepšenia postavenia Slovenska v regióne a zvýšenia konkurencieschopnosti našej ekonomiky.

Stretnutie expertov bolo rozdelené do piatich sekcií. Z prednášok vyvolala najväčší divácky ohlas aktuálna problematika digitálneho sveta. Mimoriadne zaujímavá bola analýza vplyvov sociálnych sietí na budovanie medziľudských väzieb Michala Dragana z Chilli Business Solutions či špecifiká stratégia (ne)potreby komunikácie fenomenálnej IT spoločnosti s logom jabĺčka Martina Solíka z Communication Today. Pavel Vitek z Veldan, spol. s r. o. predostrel prognózu vývoja printových médií, podľa ktorej v najbližších rokoch trh stratí vyše 30 % titulov, bulvár ale ostane. V sekcii orientovanej na nové trendy v marketingu medzinárodní odborníci poskytli stredoeurópskemu regiónu riešenia v podobe spolupráce domácich producentov tovarov a služieb. „V potravinárstve a obchode je dôležité, aby mal zákazník dôveru v klaster, že produkty, ktoré kupuje, sú certifikované a sú hlavne podľa tradičných receptúr určitého regiónu," zdôraznil Aleš Hes z Českej republiky.

Expozícia Karikatúra ako žurnalistický žáner a prostriedok masmediálnej komunikácie na jednom mieste zoskupila vyše 140 výtvarných diel. Toto prvé podujatie daného rozsahu na akademickej pôde predviedlo práce 70 autorov z krajín Višegrádskej štvorky, okrem iného diela Miroslava Bartáka alebo Miloša Nesvadbu z Českej republiky. Spomedzi domácich tvorcov zarezonovali mená etablovaných výtvarníkov ako prezidenta Slovenskej únie karikaturistov Kaza Kanalu, žiaka Albína Brunovského Dušana Polakoviča či legendárneho Andreja Mišaneka. Exkluzívnym hosťom expozície bol aj držiteľ viacerých rekordov v oblasti karikaturistickej tvorby Vladimír Pavlík, pre ktorého je „kreslený humor ako ďalší jazyk, dá sa ním dorozumieť všade na svete". Tento autor najväčšieho kresleného vtipu na Slovensku je zároveň najrýchlejším tvorcom výtvarných vtipov za hodinu – 54.

Fakulta masmediálnej komunikácie organizuje okrem spomínanej jesennej marketingovej konferencie aj jej jarnú, masmediálne orientovanú verziu s názvom Megatrendy a médiá. Pod patronátom FMK sa usporadúva i Quo vadis mass media, quo vadis marketing - konferencia určená pre doktorandov a tiež fakultná a medziuniverzitná študentská vedecká odborná a umelecká konferencia.