Ing. Tomáš Fašiang, PhD., MSc.

Tomáš Fašiang vyštudoval obchodný manažment na OF EU v Bratislave. Dizertačnú prácu obhájil na FMK UCM v Trnave, kde od roku 2012 pôsobí ako odborný asistent, od roku 2023 ako univerzitný docent. Odborne sa venuje problematike marketingovej komunikácie a spotrebiteľského správania ako integrálnej súčasti procesu strategického rozhodovania v oblasti komunikácie maloobchodu. V rámci vedeckej činnosti sa venuje analýzam obchodných a marketingových činností v nákupnom spáde maloobchodu a vytváraní návrhov modelov predikcie sklonov spotrebiteľov pri realizácii budúcich nákupov. V tejto oblasti publikuje doma aj v zahraničí. Je riešiteľom a spoluriešiteľom viacerých vedeckých projektov, autorom a spoluautorom vedeckých monografií a mnohých vedeckých publikácií.
Oblasti záujmu: marketingové stratégie, marketingové analýzy, spotrebiteľské správanie, IT inovácie a ich implementácia v rozhodovacích procesoch.
Dôležité odkazy
Beyond data: Strategically leveraging consumer metrics and market signals of business prosperity in the context of marketing communications / Tomáš Fašiang, Pavel Gežík, 2024. - Kategória do roku 2021 ADN. DOI 10.34135/communicationtoday.2024.Vol.15.No.1.7. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 15, č. 1 (2024), s. 98-114.
Výskum spotrebiteľského správania / Tomáš Fašiang, Patrícia Beličková, 2023. - Kategória do roku 2021 ACD. In: Spotrebiteľ a spotrebiteľské správanie / editori: Alena Kusá, Dáša Franić ; recenzenti: Erika Loučanová, Margaréta Nadányiová. - 1. vyd. - Bratislava : Letra Edu, 2023. - ISBN 978-80-69021-07-5, s. 121-143 [print].
Retail Marketing Communication and the Consumer Behaviour of Selected Generations / Alena Kusá, Tomáš Fašiang, Daniela Kollárová. - 1. vyd. - Oxford : Peter Lang, 2022. - Publikácia je indexovaná v databáze Scopus. Kategória do roku 2021 AAA. - 192 s. [9,64AH]. - ISBN 978-1-80079-855-7.
Úloha marketingovej komunikácie v oblasti procesu tvorby hodnoty zákazníka v maloobchode / Alena Kusá, Tomáš Fašiang, Petra Grešková ; recenzenti: Jarmila Šalgovičová, Dagmar Hrašková, Ladislav Mura. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2017. - 210 s. - ISBN 978-80-8105-906-3.
Using heuristic methods in the process of retail shops placement in the context of marketing communication effect maximisation / Tomáš Fašiang, Pavel Gežík, 2017. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 8, no. 2 (2017), pp. 42-57.
ECO-ECO Recycling Models and Application of their Principles into the Circular Economy / Alena Kusá ... [et al.], 2020. In: Acta Polytechnica Hungarica. - ISSN 1785-8860, Roč. 17, č. 9 (2020), s. 85-107.
APVV-22-0469 - Cestovná mapa digitálnej platformy zabezpečujúcej AI (Artificial Intelligence) automatizáciu rozhodovacích procesov v oblasti komunikačnej stratégie.
VEGA 1/0606/21 - Zmena preferencii v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej
komunikácie, doba riešenia 2021 – 2023, vedúci projektu
VEGA 1/0334/24 - Význam interakčných väzieb ovplyvňujúcich nákupný rozhodovací proces vybraného spotrebiteľského segmentu v kontexte identifikácie kľúčových komunikačných a výkonnostných metrík B2C trhu
Popis aktivity, názov kurzu | Názov inštitúcie | Rok |
---|---|---|
Statistical analysis in practice | ACREA CR, s.r.o. Prague | 2013 |
Design thinking - Google | 2020 | |
G Suite: Online výučba cez Google Meet | FMK UCM | 2020 |
Creative Skills for Innovation | Google Slovensko | 2020 |
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe - Method Lab | FMK UCM | 2021 |
Workshopy k tvorbe stratégie značky s Pavlom Minárom | FMK UCM | 05/2023 |
Staff Training Week | SpainBcn-Programs | 2025 |
Aktivita, funkcia | Názov inštitúcie, grémia | Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Člen odborových a profesných organizácií | Česká marketingová společnost (ČMS), z.s. | 2020 - súčasnosť |
Člen odborových a profesných organizácií | POPAI CENTRAL EUROPE | 2020 - súčasnosť |
Člen odborových a profesných organizácií | Klub učitelů marketingu | 2019 - súčasnosť |
Člen štátnicovej komisie | FMK UCM | 2012 - súčasnosť |
Člen Akademického senátu FMK UCM | FMK UCM | 2018 - súčasnosť |
Predseda finančno-legislatívnej komisie Akademického senátu FMK UCM | FMK UCM | 2018 - súčasnosť |
Člen Akademického senátu UCM | UCM | 2025 - súčasnosť |
Názov inštitúcie | Sídlo inštitúcie | Obdobie trvania pôsobenia/pobytu | Mobilitná schéma, pracovný kontrakt |
---|---|---|---|
Vysoká škola finanční a správní | Estonská 500 101 00 Prague 10 | 21. 3. - 25. 3. 2022 | Erasmus+, lucie.ektilahova@vsfs.cz, +420 210 088 819 |