SPÄTNÁ VÄZBA – dotazníkové prieskumy spokojnosti zamestnancov

Spätná väzba je nutnou súčasťou komunikácie, či už verbálnej alebo neverbálnej. Mala by odpovedať na otázku, či ide organizácia správnym smerom. Je nevyhnutné poznať vní­manie všetkých zúčastnených na organizáciu. Spätnou väzbou sa získava množstvo informá­cií, ktoré je možné využiť v prospech zlepšova­nia činností a procesov v organizácii. Získavajú sa ňou dôle­žité a cenné informácie nevyhnutne potrebné pre každú organizáciu a jej vedenie, ktoré slúžia ako podklad k zlepšovaniu jej procesov, služieb a servisu. Je to zrkadlo, ako funguje daná organizácia. Spätná väzba má význam, ak ju nerealizujeme len jednorazovo, ale opakovane – teda cyk­licky opakujeme a hľadáme súvislosti a vyhodnocujeme výsledky, ktoré následne premietame do nápravných opatrení a plánov zlepšovania. Spokojnosť zainteresovanej strany (zákazníka, zamestnanca a ostatných zainteresovaných strán) možno definovať ako súhrn pocitov zainteresovanej strany, odvodený od rozdielov jeho očakávaní a vnímanou realitou.

UCM realizuje dotazníkové merania vnímania alebo spokojnosti zamestnancov zamerané buď na vnímanie úrovne spokojnosti zamestnancov všeobecne, prípadne na vybrané oblasti a aktivity: