Situačno-motivačné faktory alkoholového správania. Koncept-meranie-overovanie

V monotematickej publikácii autorka predstavuje svoj originálny koncept situačno-motivačných faktorov alkoholového správania, metodiku na jeho meranie a použitie (overovanie) konceptu a metodiky v rámci dvoch rôznych štúdií. Situačno-motivačné faktory pomáhajú zodpovedať otázku: „Čo jednotlivca motivuje, aké má dôvody, v akých situáciách experimentoval s alkoholom alebo pravidelne pije alkohol?“. Koncept ponúka kategorizáciu, definovanie faktorov situácií, motívov a dôvodov k pitiu, ktoré boli v minulosti v kvantitatívnych výskumoch ťažko merateľné. Autorka v publikácii predstavuje aj tvorbu dotazníka na meranie situačno-motivačných faktorov a jeho použitie pri skúmaní rizikových faktorov vzniku alkoholovej závislosti u dospelých a pri skúmaní faktorov experimentovania a pravidelného pitia u adolescentov. Na záver uvádza perspektívy využitia konceptu a metodiky v praxi psychológov, pedagógov, sociálnych pracovníkov, poradcov a ďalších odborníkov pracujúcich najmä s dospievajúcimi.