Aktuality

Prieskum spokojnosti zamestnancov UCM

V týchto dňoch od 3.4. do 16.4.2024 sa realizuje na UCM získavanie spätnej  väzby prostredníctvom  dotazníkového  prieskumu spokojnosti zamestnancov univerzity s cieľom zistenia očakávaní a spokojnosti zamestnancov a  ich vnímaním rôznych aspektov pracovného života a celkovým vnímaním univerzity.

Prebiehajúci prieskum je anonymný. Položky dotazníka sú zamerané na zisťovanie postojov a vnímania všetkých skupín zamestnancov – akademických aj neakademických zo všetkých súčastí UCM (fakulty, inštitút, rektorát) - napr. spokojnosť zamestnancov s otázkami ohľadom corporate identity zamestnanca s univerzitou, lojálnosťou, s celkovou prácou v organizácii, spokojnosťou s vytvorením možností a priestoru na komunikáciu v rámci organizácie s nadriadenými zamestnancami, s podmienkami kariérneho postupu, možnosťami rozvoja osobnosti, rozvoja zručností, pracovnými podmienkami, sociálnym zabezpečením a pod.

Celý proces je realizovaný v súlade s PDCA cyklom – plánovanie prieskumu, realizovanie, kontrola, vyhodnotenie a následne zlepšovanie.Ambíciou univerzity je realizovať  dotazníkové prieskumy spokojnosti zamestnancov každoročne so zameraním buď na vnímanie úrovne spokojnosti zamestnancov všeobecne, prípadne i ďalšie prieskumy zamerané na konkrétne oblasti (stravovanie, benefity a pod.).

Dotazníkový prieskum bude vyhodnotený, spracované výsledky budú respondentom  v zrozumiteľnej forme transparentne komunikované graficky i slovne.Výsledky a podnety, ktoré z dotazníkov vyplynú, budú vedením univerzity analyzované a budú zdrojom na vypracovanie plánov zlepšovania prípadne, v súlade s možnosťami, budú niektoré podnety riešené ihneď.

Pravidelná realizácia zisťovania spätnej väzby a monitoring spokojnosti cieľových skupín je neoddeliteľnou súčasťou implementácie akéhokoľvek systému kvality v inštitúcii. Spätnou väzbou sa získava množstvo informácií, ktoré je možné využiť v prospech zlepšovania činností v organizácii. Pre úspešné fungovanie a napredovanie inštitúcie je nevyhnutné identifikovať očakávania zamestnancov, ako jednej zo základných zainteresovaných strán, sledovať a zlepšovať mieru ich spokojnosti, a teda i pozitívneho vnímania organizácie.

Veríme, že zamestnankyne a zamestnanci univerzity využijú túto možnosť a vyjadria svoje postoje a vnímanie prostredníctvom vyplnenia dotazníka. Dotazníkový prieskum pripravilo Oddelenie kvality UCM pod garanciou prorektora UCM pre kvalitu.

Viac o realizovaných dotazníkových prieskumoch zamestnancov 

Vložil: Andrej Brník
Zodpovedná osoba: Ing. Jana Štefánková, Ph.D.
Zdroj: Oddelenie kvality UCM
Dátum vloženia: 5.4.2024
Dátum aktualizácie: 11.4.2024