background-pattern-full-black

Microsoft365

Na základe zmluvy Campus Agreement uzatvorenou medzi spoločnosťou Microsoft a Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky je UCM oprávnená sprostredkovať svojim študentom, pedagógom a ostatným zamestnancom prístup k licenciám, ktoré oprávňujú využívať aplikácie Office 365 ProPlus ako napr. e-mail v doméne @ucm.sk, desktopové a online verzie Wordu, Excelu, PowerPointu a ďalších.

 

Základné informácie

Prihlasovacie údaje:

• zamestnanci: osobné číslo@ucm.sk (napr. 123456@ucm.sk); heslo: ako do stolového PC resp. rodné číslo (bez znaku /)

• študenti: IDO@ucm.sk (napr. 2998569@ucm.sk), heslo: rodné číslo (bez znaku /)

 

Je nutné, aby ste si nastavili mobilnú appku Microsoft Authenticator cez https://aka.ms/mfasetup, ktorú budete potrebovať pri samoobslužnom resete hesla, alebo aj pri prihlásení. Odporúčame si nastaviť aj zálohovanie identít v appke.

 

Kontá sú aktívne od 1. septembra príslušného akademického roka, ak úplný zápis bol vykonaný do 31. augusta. V opačnom prípade je konto aktívne od dátumu úplného zápisu v AiS2 + 3 pracovné dni.

 

Prihlasovacie stránky:

 

Všetky zmeny (platnosť štúdia, zmeny priezviska, zmeny študijných programov apod) sa aplikujú do Office365 najneskôr do 3 pracovných dní od zúradovania zmeny v AiS2 (študenti) resp. personalistike (zamestnanci).

Obmedzenia:

  • IMAP prístup k pošte: nie je povolený
  • POP3 prístup k pošte: nie je povolený
  • pri prihlásení môže byť vyžadované overenie cez mobilnú appku Microsoft Authenticator
  • pri resete hesla je vyžadované overenie cez mobilnú appku Microsoft Authenticator

  • tvar e-mailovej adresy (e-mailová adresa nie je prihlasovacie meno!):

    • zamestnanci: meno.priezvisko @ucm.sk (pri zhode mena a priezviska sa pridáva číslo na koniec adresy)

    • študenti: priezviskox@ucm.sk, kde x je číslo; konkrétny tvar adresy nájdete v AiS2.

Manuály

Spoločné (pre zamestnancov i študentov)
OneDrive pre Windows - nastavenie
Inštalácia Office do počítača
Inštalácia a nastavenie Outlooku na Androide
Nastavenie autentifikačného mobilu cez odkaz https://aka.ms/mfasetup

Pre zamestnancov
Outlook - vytvorenie konta - ak chcete používať Microsoft Outlook na správu vašej elektronickej pošty (na pracovných PC na UCM zabezpečuje túto operáciu CIKT)
Outlook - vloženie podpisu
Outlook - automatické odpovede - ak odchádzate na dovolenku alebo PN, vložte informáciu pre ľudí, ktorí by vás mohli počas tej doby kontaktovať
Outlook - odpoveď zo zdieľanej schránky - ak spravujete viacero schránok a chcete, aby odpoveď išla z inej adresy
Outlook - vloženie veľkej prílohy
Webmail - vloženie podpisu
Webmail - automatické odpovede
Webmail - priradenie/otvorenie zdieľanej schránky
Webmail - odpoveď zo zdieľanej schránky
Webmail - vloženie veľkej prílohy

Pre zamestnancov (pedagógov) a doktorandov
Poslanie e-mailu študentom, ktorí sú zapisaní na určitý predmet
Hromadné poslanie e-mailu študentom (všeobecný návod)
Teams (inštruktážne videá od Microsoftu): odkaz1odkaz2odkaz3



Ochrana osobných údajov
Vaše údaje (e-maily, súbory v úložisku Onedrive a súbory ostatných aplikácií) sú uložené na serveroch, ktoré sa nachádzajú v EÚ.
Dbajte na opatrnosť aké údaje o sebe zverejníte v svojom profile, pretože sú verejne prístupné resp. všetkým zamestnancom a študentom UCM. Autentifikačný mobil sa nezobrazuje v profile.

 

Často kladené otázky

Zabudol som svoje heslo, ako mám postupovať?
Pokiaľ ste si ešte pred zabudnutím hesla nastavili autentifikačný mobil, tak si heslo môžete zresetovať sami tak, že na príslušnej prihlasovacej obrazovke do Office365 vyberiete voľbu Nepamätám si heslo a následne budete postupovať podľa inštrukcií na stránke. Ak ste si nenastavili mobilnú appku Microsoft Authenticator, tak napíšte žiadosť o reset hesla na 
servis(zav.)ucm.sk z e-mailu, ktorý máte evidovaný v AiS2 resp. personalistike.

Kto môže využívať služby Office365?
Každý zamestnanec s platným pracovným pomerom a každý študent s platným (bakalárskym, magisterským alebo doktorandským) štúdiom na UCM.
Nárok na využívanie služieb Office365 nemajú študenti s prerušeným štúdiom a tiež študenti, ktorí nemajú zaevidovaný úplny zápis v AiS2.

Čo je k dispozícii?
Online verzie Wordu, Excelu, PowerPointu, OneNotu, Outlooku.
PC/Mac verzie vyššie uvedeného plus Publisher a Access s možnosťou inštalovať ich až na 5 zariadení.
Ďalšie online aplikácie: https://aka.ms/skolstvo

Čo potrebujem na využívanie služieb Office365?
Potrebujete svoje osobné číslo (zamestnanci) resp. IDO (študenti) a heslo.
Ak máte viac pracovných pomerov resp. štúdií, tak iba jedno osobné číslo/IDO je možné použiť na využívanie Office365. Kontaktujte servis(zav.)ucm.sk pre bližšie informácie.

Môžem mať inú e-mailovú adresu než tú čo mám pridelenú?
Nie.
V prípade zmeny priezviska sa vám automaticky priradí ďalšia adresa s novým priezviskom, pričom v platnosti zostáva aj adresa so starým priezviskom.
Zmeny priezviska nahlasujte na Personálno-právne oddelenie (zamestnanci) a študijné oddelenie (študenti).

Ako si presmerujem poštu na inú adresu?
Presmerovanie nie je povolené.

Aké sú podmienky využívania desktopových verzií aplikácií ako Word, Excel, PowerPoint, Outlook?
Tieto aplikácie sú kontrolujú platnosť licencie cez internet. Ak sa to nepodarí ani raz za 30 dní, tak aplikácie prejdú do režimu, keď bude povolené len zobrazovanie súborov (teda nebude ich možné meniť).
Aplikácie je možné nainštalovať až na 5 (služobných alebo súkromných) počítačov. Správa licencií je možná cez svoj portál Office365.

Čo sa stane s mojimi údajmi, keď preruším štúdium/zamestnanie?
Prerušení študenti a študenti v prechodnom období (skončili Bc. a ešte nemajú úplny zápis na Mgr., obdobne Mgr. → PhD.) a zamestnanci v prechodnom období (bez úväzku cez letné prázdniny alebo na MD/RD) sa údaje zachovávajú, avšak služby Office365 nemôžu využívať (neprihlásia sa).

Čo sa stane s mojimi údajmi, keď ukončím úspešne štúdium?
Absolventom zostáva len e-mail s obmedzením prijímania pošty iba v rámci @ucm.sk adries. Odosielanie nie je obmedzené.


Mám problém, koho mám kontaktovať?
Podporu pre Office365 zabezpečuje Centrum informačno-komunikačných technológií UCM na adrese 
servis(zav.)ucm.sk. Je vyžadované, aby ste komunikovali zo služobných resp. školských (pridelených) e-mailov, v prípade, že sa neviete dostať do svojho prideleného e-mailu, tak sa akceptuje komunikácia zo súkromného e-mailu, ktorý je evidovaný v AiS2 resp. personalistike.

Mám Mac a Office mi neumožňuje pracovať s dokumentami
Skúste si pozrieť napr.  https://appuals.com/fix-account-doesnt-allow-editing-on-a-mac/