prof. PhDr. Hana Pravdová, PhD.

profesorka, vedúca Katedry jazykovej komunikácie FMK UCM v Trnave Katedra jazykovej komunikácie
prof. PhDr. Hana Pravdová, PhD.

AAB Determinanty kreovania mediálnej kultúry / Hana Pravdová; recenzent Viera Gažová, Slavomír Gálik, Zora Hudíková. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2009. - 359 s. - ISBN 978-80-8105-113-5.


ACA Marketing wydawniczy / Zbigniew Widera, Hana Pravdová; recenzent Mariusz Kolczyński. - 1. vyd. - Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowiciach, 2016. - 223 s. - ISBN 978-83-7875-312-4.


ADM Terminological chaos in labelling false online content / Hana Pravdová, Miroslav Kapec.

In: European Journal of Transformation Studies [elektronický zdroj] . - ISSN 2298-0997. - Roč. 9, č. 1 (2021), s. 5-18

[online]. - Spôsob prístupu: https://www.journal-transformation.org/docs/EJTS_2021_9_1/EJTS_2021_vol_9_no_1.pdf.


ADM PANASENKO, N. I., PRAVDOVÁ, H., KRYACHOV, D.: Category of Modality in Belles-lettres and Journalistic Styles. In: Journal of History Culture and Art Research [elektronický zdroj] . - ISSN 2147-0626. - Roč. 9, č. 3 (2020), s. 197-208.


AAB Sociokultúrny kontext masovej komunikácie / Hana Pravdová ; recenzovali Viera Gažová, Eva Poláková, Zora Hudíková. - 1. vyd. - Bratislava : Národné osvetové centrum, 2009. - 134 s. - (Acta Culturologica ; zv. 19). - ISBN 978-80-7121-314-7.


Názov predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Metodológia a etika vedeckej práce masmediálna komunikácia tretí mediálne a komunikačné štúdiá
metodologické aspekty výskumu mediálnej kultúry teória digitálnych hier tretí mediálne a komunikačné štúdiá
teoreticko-metodologické východiská mediálnej komunikácie masmediálna komunikácia tretí mediálne a komunikačné štúdiá
metodológia a etika vedeckej práce marketingová komunikácia tretí mediálne a komunikačné štúdiá

1. SVK: HORIZON 2020 - Research and Innovation Framework Programme - „Critical Exploration of Media Related Risks and Opportunities for Deliberative Communication: Development Scenarios of the European Media Landscape“. Akronym: MEDIADELCOM. Členka riešiteľského kolektí. Projekt rieši problém mediálnej komunikácie, jej príležitosti a riziká, vo vybraných krajinách Európskej únie Zapojené štáty: Estónsko, Česká republika, Slovensko, Chorvátsko, Bulharsko, Lotyšsko, Nemecko, Taliansko, Grécko, Rumunsko, Maďarsko, Švédsko, Rakúsko, Belgicko. Hlavný riešiteľ: Halliki Harro-Loit (Estónsko).ENG: HORIZON 2020 - Research and Innovation Framework Program - "Critical Exploration of Media Related Risks and Opportunities for Deliberative Communication: Development Scenarios of the European Media Landscape". Acronym: MEDIADELCOM. Member of the research team. The project solves the problem of media communication, its opportunities and risks in selected countries of the European Union. 


2. SVK: Projekt VEGA č. 1/0489/22 Inovatívny model monetizácie digitálnych hier v oblasti kreatívneho priemyslu, vedúca riešiteľka. Anotácia: Zámerom projektu je prostredníctvom analýzy situácie na slovenskom trhu produkcie, distribúcie a predaja digitálnych hier, ako i na významných medzinárodných trhoch, stanoviť inovatívny strategický model monetizácie na podporu efektívneho rozvoja kreatívneho priemyslu v tomto sektore. Predkladaný výskumný projekt predstavuje rozšírenie vedeckého skúmania v sektore digitálnych hier a kreatívneho priemyslu s dôrazom na skúmanie možností monetizácie jeho produkcie, distribúcie a užitia, ako aj skúmania potenciálu digitálnych hier v rámci skvalitňovania ľudského potenciálu na pracovnom trhu. Riešiteľský kolektív reflektuje nastupujúce trendy,

spočívajúce v digitálnej transformácii, robotizácii priemyslu a nástupe umelej inteligencie do procesov výroby i služieb, tzn. nástup priemyslu 4.0. Kreatívny priemysel v tomto sektore má potenciál vytvárať obsahy pre tú časť spoločnosti, ktorá stratí zamestnanie a bude sa musieť rekvalifikovať a rozvíjať svoje tvorivé schopnosti. Zamýšľaným výstupom projektu sú parciálne štúdie analyzujúce jednotlivé kľúčové oblasti a publikované v databázových časopisoch, ako aj tri monografie, ktoré systematicky analyzujú súčasnú situáciu v predmetnej oblasti a zároveň ponúkajú možnosti jej riešenia.


3. SVK: Projekt APVV No. A/VV-21-0115, s názvom Hypermoderná mediálna kultúra -- filmová, televízna produkcia ako zrkadlo sociokultúrnych fenoménov v 21. storočí (Hypermodern Media Culture - Film, Television Production as Mirror of Sociocultural Phenomenaof the 21 Century), členka riešiteľského tímu. Zámerom projektu je reflexia a analýza audiovizuálnej tvorby vo filmovej a televíznej produkcii a jej odrazu v sociokultúrnej realite v rámci podmienok hypermodernej, konzumnej spoločnosti v novom miléniu. Ambíciou výskumu je zistiť, do akej miery audiovizuálna produkcia ovplyvňuje každodenný život publika, jeho názory, hodnoty, postoje k základným existenčným i kultúrnym otázkam. Z tohto aspektu riešiteľský tím konceptualizuje doterajšie teoretické východiská autorov, ktorí sa zaujímajú o všetky aspekty mediálnej produkcie a jej vplyvu na sociokultúru a každodennosť, kam možno zahrnúť aj stratégie percepcie mediálnych obsahov a posolstiev, vrátane produkčných a mediálnych stratégií tvorcov a producentov mediálnej produkcie. Výstupom projektu sú vedecké štúdie, monografie a učebnice, publikované v renomovaných domácich a zahraničných časopisoch a vydavateľstvách.


4. SVK: VEGA č. 1/0283/20 Synergia odvetví mediálneho priemyslu v kontexte kritickej politickej ekonómie médií (2020).Anotácia: Projekt smeruje k hlbšiemu pochopeniu postupov a komerčných imperatívov mediálnej produkcie, ktorá sa šíri v rámci neskoro modernej liberálno-demokratickej spoločnosti. Hlavným cieľom projektu je vytvoriť súbor teoreticko-empirických poznatkov, ktoré rozvíjajú kritickú politickú ekonómiu médií a smerujú k vymedzeniu aktuálneho komerčného potenciálu odvetví mediálneho priemyslu, ako aj sériu vedeckých prác viazaných na jednotlivé odvetvia mediálneho priemyslu a ich ekonomické, resp. komerčné aspekty. Splnenie stanoveného cieľa je podmienené uplatnením výskumných nástrojov kvalitatívneho a kvantitatívneho charakteru a syntézou získaných empirických poznatkov.SVK: VEGA no. 1/0283/20 Synergies of the media industry in the context of the critical political economy of the media (2020).


Európsky fond regionálneho rozvoja 30203 ACX 04 Kreatívne centrum - adaptácia priestorov UCM FMK pre účely vytvorenia kreatívneho centra (FMK UCM, 2020-2025), Cieľom je stimulovať potrebu udržateľnej zamestnanosti prostredníctvom vytvárania podmienok pre kreatívne aktivity jednotlivcov i tvorivých tímov. Projekt je primárne zameraný na oblasť herného priemyslu v sektore digitálnych hier, na vytváranie zručností a schopností frekventantov kurzov uplatniť sa v najprosperujúcejšom sektore v rámci kreatívneho a kultúrneho priemyslu. Projekt sa sústredí na vytvorenie platforiem získavania potrebných poznatkov, zručností a schopností frekventantov tak, aby sa mohli uplatniť na trhu práce.


Popis aktivity, názov kurzu Názov inštitúcie Rok
Manažment kultúry, postgraduálne štúdium Johannes Kepler Universität, Linz, Institut fur Kulturmanagement, Salzburg 1990-1993
Anglický jazyk Odborná komunikácia, kurz FMK UCM 2018-súčasnosť
Online webinár - Dištančné online vzdelávanie prostredníctvom G-Suite Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2020
Excel - Strašiak či pomocník pedagóga? Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2020
Kurz rozvoja zručnosti Google "Online ihrisko zvané Google" Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2020
AKO DOSTAŤ DO ONLINE VÝUČBY VIAC INTERAKCIE? - NÁSTROJE KAHOOT, MENTIMETER & GOOGLE JAMBOARD Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2020
Aktivita, funkcia Názov inštitúcie, grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Prodekanka pre vedu a výskum Fakulta masmediálnej komunikácie 2006-2009, 2010-2018
Vedúca Katedry jazykovej komunikácie Fakulta masmediálnej komunikácie 2018-súčasnosť
člen domácej vedeckej spoločnosti Cultural Association 2004-2015
Člen Vedeckej rady Fakulta masmediálnej komunikácie 2006-súčasnosť
Členka Vedeckej rady University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava 2006-súčasnosť
Členka odborovek komisie/ Fakulta masmediálnej komunikácie 2010-súčasnosť
Členka odborovej komisie Constantine the Philosopher University in Nitra 2012-súčasnosť
Členka odborovej komisie Comenius University in Bratislava 2012-2020
členstvo v komisii na štátne skúšky v odbore mediálne štúdiá (mediálne a komunikačné štúdiá) FMK UCM, FF UKF v Nitre, FF UK v Bratislave, PF TRUNI v Trnave 2004-súčasnosť
člen komisie pre KEGA člen komisie KEGA pre spoločenské vedy 2012-2020
Vysoká škola finanční a správní posudzovateľka, členka hodnotiacej komisie menovanej Ministerstvom školstva Českej republiky 1.3. 2020-30.11. 2020
Council for Internal Quality Assessment at University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava Rada pre vnútorné hodnotenie kvality UCM 2021 -- súčasnosť
Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu Mobilitná schéma, pracovný kontrakt
Univerzita v Katoviciach 1 Maja, 50, 40-287, Katowice, Poľsko 10.4. 2012-14.4. 2021 Erasmus+, pedagogická mobilita
Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Prahe Praha/Roháčova 1148, 130 00 Praha 3-Žižkov, Česká republika 23. 04. 2012 – 27. 04. 2012 Erasmus+, pedagogická mobilita
Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Prahe Smetanovo nábř. 6, 110 00 Praha, Česká republika 26. 05. 2014 – 30. 05. 2014 Erasmus+
Univerzita Karlova v Prahe Smetanovo nábř. 6, 110 00 Praha, Česká republika 5.12. 2017-7.12. 2017 Erasmus+
Vysoká škola finanční a správní Estonská 500, 101 00 Praha 10-Vršovice, Česko/ 10.11-17.11.2013 Erasmus+
Asia Pacific University of Technology and Innovation Jalan Teknologi 5, Taman Teknologi Malaysia, 57000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malajzia / Malaysia 2021 prednášková činnosť v odbore
Belgorod National Research university Ulitsa Pobedy, 85, 308015 Belgorod, Rusko 2021 prednášková činnosť v odbore
Universite de Sidi bel-Abbes Djillali Liabes 6958 RMS, Alžírsko 16.7. 2022-25.7.2022 zamestnanecká mobilita
Jagelovská univerzita v Krakowe Golebia 24, 31-007 Kraków, Poľsko 2011 pedagogická mobilita
Vysoká škola kreativní komunikace Na Pankráci, 420, 14 00, Praha 4- Nusle, Česko 2021 - 2024 hosťujúca profesorka, vybrané prednášky z masovej komunikácie a mediálnej kultúry
Hochschule der Medien, Stuttgard Nobelstrasse 10, 70569 Stuttgard, 0711--8923--10 4.11.2023 -- 8.11.2023 pedagogická mobilita
SPAINBCN - Programs in Barcelona 08003 Centre Civic Barcelona, Carrer de la Coureria 1 14.10. 2024 -- 18.10. 2024 jazykový kurz