Mgr. Vladimíra Jurišová, PhD.

Doktorka Jurišová pôsobí na Fakulte masmediálnej komunikácie ako odborná asistentka od roku 2011. Na FMK absolvovala bakalárske, magisterské aj doktorandské štúdium. Súčasne absolvovala aj bakalárske štúdium na Právnickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave.
V rámci pedagogickej, vedeckej a publikačnej činnosti sa špecializuje na oblasť firemnej a vizuálnej identity, branding, design thinking a inovatívne formy vzdelávania a taktiež na oblasť event marketingu. V tejto sfére publikuje doma aj v zahraničí. Je spoluriešiteľkou viacerých vedeckých projektov.
Na FMK v súčasnosti vedie Katedru marketingovej komunikácie, je členkou a zároveň tajomníčkou Akademického senátu FMK. Spolu s ďalšími kolegami organizuje obľúbený študentský event Týždeň vedy a techniky, ktorého cieľom je prinášať na akademickú pôdu zaujímavých rečníkov z praxe z oblasti marketingu, médií či digitálnych hier. Taktiež je súčasťou organizačného tímu jesennej konferencie Marketing & Media Identity. Okrem toho obsahovo napĺňa spoluprácu s Grow with Google Slovensko, vďaka čomu majú študenti možnosť vypočuť si trendy v online marketingu priamo od Google trénerov na pravidelných eventoch.
Na Katedre marketingovej komunikácie sa snaží o neustále zlepšovanie kvality študijného programu marketingová komunikácia, kvality vzdelávacieho procesu, o kontinuálny rozvoj spolupráce s organizáciami, agentúrami a zadávateľmi z marketingovej a reklamnej branže a taktiež o rozvoj projektovej činnosti katedry. Spolu s kolegami z katedry implementovala do výučby viacerých predmetov project based learning a design thinking a iniciovala vznik a realizáciu Design Thinking Labov, inovatívnych priestorov na projektovú výučbu.
Okrem pedagogickej a vedeckej činnosti sa v spolupráci s foxinthebox.studio venuje projektom, ktoré sa dotýkajú tvorby vizuálnych identít, brandingu, nastaveniu komunikačnej stratégie značiek. Jej srdcovou záležitosťou je konferencia o dizajne a vizuálnej komunikácii Design it! Conference, ktorú spoluorganizuje so svojimi študentmi. Konferencia sa koná na jeseň v kultúrnom centre Malý Berlín v Trnave a vystupujú na nej zvučné mená zo slovenskej dizajnérskej scény.
Oblasti záujmu: corporate identity, vizuálna identita, dizajn, branding, design thinking, event marketing.
Dôležité odkazy
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
The impact of brand-voice integration and artificial intelligence on social media marketing / Peter Murár, Michal Kubovics, Vladimíra Jurišová, 2024. - Kategória do roku 2021 ADF. DOI 10.34135/communicationtoday.2024.Vol.15.No.1.4.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 15, č. 1 (2024), s. 50-63.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Slogans in English and Slovak advertisements: stylistic aspect / Halyna Stashko, Ľudmila Čábyová, Vladimíra Jurišová, 2022.
In: Lege Artis : Language yesterday, today, tomorrow. - ISSN 2453-8035, Roč. 7, č. 3 (2022), s. 76-115 [online].
V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia
Design Thinking Driven Innovations in Organisations as a result of the Groundswell Effect / Vladimíra Jurišová, Igor Piatrov, 2023. - Kategória do roku 2021 AFC. Príspevok je indexovaný v Scopus.
In: Proceedings of the 18th European Conference on Innovation and Entrepreneurship. 1. part.. 1 : part. / Edited by Fernando Moreira and Shital Jayantilal. - 1. vyd. - Reading : Academic Conferences International Limited, 2023. - ISBN 978-1-914587-82-5. - ISSN 2049-1050, s. 425-434 [online].
V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia
Community Management on Facebook: How to Solve Problems with Negative Reactions and Comments from Groundswell? / Vladimíra Jurišová, Igor Piatrov, 2022.
In: Proceedings of the 9th European Conference on Social Media : A Virtual Conference hosted by Pedagogical University of Krakow Poland 12-13 May 2022 / ed. Iwona Lupa-Wójcik, Marta Czyzewska. - 1. vyd. - Reading : Academic Conferences International Limited, 2022. - ISBN 978-1-914587-30-6. - ISSN 2055-7213, s. 74-81. Príspevok je indexovaný v databáze Scopus.
AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách
Building Brand Identity on Instagram / Vladimíra Jurišová, 2020. In: Proceeding of the 7th European Conference on Social Media ESCM 2020 / edited by Christos Karpasitis, Christiana Varda. - Reading : Academic Conferences and Publishing International, 2020. - ISBN 978-1-912764-63-1. - ISSN 2055-7213, s. 119-126. Príspevok je indexovaný v databáze Scopus.
Názov predmetu | Študijný program | Stupeň | Študijný odbor |
---|---|---|---|
Teória a tvorba Corporate Identity | Marketingová komunikácia | 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Event marketing | Marketingová komunikácia | 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Kabinet kreativity I., II., III., IV. | Marketingová komunikácia | 1. + 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
2022-1-SK01-KA220-HED-000089101 (ERASMUS+ KA 220) - spoluriešiteľka a zástupkyňa vedúceho medzinárodného projektu Design Thinking as a method of soft skills and digital skills development in higher education to increase employability. Vedúci projektu: PhDr. Peter Murár, PhD. (2023 - 2026)
KEGA 021UCM-4/2024 - vedúca vedeckého projektu Vytvorenie interaktívneho multimediálneho študijného materiálu pre študijný program marketingová komunikácia (2024 - 2026)
VEGA 1/0334/24 - spoluriešiteľka vedeckého projektu Význam interakčných väzieb ovplyvňujúcich nákupný rozhodovací proces vybraného spotrebiteľského segmentu v kontexte identifikácie kľúčových komunikačných a výkonnostných metrík B2C trhu. Vedúca projektu: doc. PhDr. Daniela Kollárová, PhD. (2024 - 2026)
IROP: Kreatívne centrum - adaptácia priestorov UCM FMK pre účely vytvorenia kreatívneho centra (2022 - 2023)
VEGA 1/0458/21 - spoluriešiteľka vedeckého projektu Manažment konceptu "spodnej vlny" zo strany podnikateľských subjektov pri propagácii environmentálne vhodných produktov v čase technologickej interferencie. Vedúci projektu: PhDr. Adam Madleňák, PhD., MBA (2021 - 2023)
Popis aktivity, názov kurzu | Názov inštitúcie | Rok |
---|---|---|
Španielsky jazyk | Akadémia vzdelávania v Trnave | 2003 |
Francúzsky jazyk | Francúzsky Inštitút v Bratislave | 2007-2010 |
Project Based Learning | Talentway Academy | 05/2019 |
Design Thinking Tools: Who? What? How? Why?, Persona, Brainstorming, Brainwriting, Letter to Grandma, Prototyping | Talentway Academy | 06/2019 |
Design Thinking Tools: Who? What? How? Why? Brainstorming, Ishikava, Describe Your Idea | Talentway Academy | 02/2020 |
Slido for Education: Powering two way interaction during virtual classes | Slido | 03/2020 |
G Suite: Online výučba cez Google Meet | FMK UCM | 03/2020 |
Creative Skills for Innovation: Design Thinking | Grow with Google Slovakia | 09/2011, 11/2019 |
Štatistické metódy vo výskume | FMK UCM | 11/2020 |
Projektový manažment: Pertov a Ganttov diagram | FMK UCM | 11/2020 |
Excel | FMK UCM | 11/2020 |
Interaktívne prvky v online výučbe: Kahoot, Mentimeter, Google Jamboard | FMK UCM | 02/2021 |
Digital Rulezz 2021 | PS: Digital, MarketerBiz | 03/2021 |
Neuromarketing a jeho využtie vo vede, výskume a výučbe | MethodLab, FMK UCM | 09/2021 |
Marketing Rulezz 2021 | PS: Digital, MarketerBiz | 11/2021 |
Projektová výučba a projektové riadenie | Ostravská univerzita | 04/2022 |
Design Thinking Kick off workshop | Kiuub Studio | 04/2022 |
Pokročilé funkcie MS Teams | FMK UCM | 09/2022 |
Marketing Rulezz 2022 | PS: Digital, MarketerBiz | 09/2022 |
Design Thinking Workshopy: Segmentárcia, Mapovanie zákazníckej cesty, Kvalitatívny výskum, Interpretácia dát, Ideácia a prototypovanie | Adam Brocka - Service Designer, Švung | 10/2022 - 12/2022 |
Marketing Rulezz – All about Tik Tok | PS: Digital, MarketerBiz | 12/2022 |
Hodnotenie študentov v rámci VŠ predmetov – Ako rozvíjať soft skills u študentov? | Academic Business Centrum | 12/2022 |
PS: Digital Breakfast - AI Edition | PS: Digital | 02/2023 |
PS: Digital Breakfast - Meme Edition | PS: Digital | 03/2023 |
Workshopy: Tvorba stratégie značky | Inspiration Minar | 04-05/2023 |
Hovor ako TED - workshop prezentačných zručností | Lektor: Šárka Patkošová / Ekonomická univerzita | 12/2023 |
Workshop: 7+ - jednoduchý návod, ako sa naučiť pozerať na kreativitu v reklame | Lektor: Peter Kačenka, Creative Director, Wiktor Leo Burnett | 02/2024 |
Workshop: Využívanie kreatívnych patternov v reklame | Lektor: Peter Kačenka, Creative Director, Wiktor Leo Burnett | 02/2024 |
Workshop: Leadership in Education | Lektor: Arnie Aniel, Shinawatra University, Bangkok, Thajsko | 04/2024 |
Design Thinking Course | Univeridad de Navarra, Pamplona, Španielsko | 06/2024 |
Kvalitatívna a kvantitatívna obsahová analýza | FMK UCM | 06/2024 |
Design Thinking Course | FMK UCM | 09/2024 |
Aktivita, funkcia | Názov inštitúcie, grémia | Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Hlavná organizátorka a koordinátorka vedeckého podujatia Týždeň vedy a techniky | Týždeň vedy a techniky, FMK UCM | 2009 - súčasnosť |
Členstvo v organizačnom a programovom výbore medzinárodnej vedeckej konferencie | Nové trendy v marketingu, FMK UCM | 2009 - 2012 |
Členstvo v organizačnom a programovom výbore medzinárodnej vedeckej konferencie | Marketing Identity, FMK UCM | 2013 - 2021 |
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii | ČMS | 2019 - súčasnosť |
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii | Klub učitelů marketingu | 2019 - súčasnosť |
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii | POPAI Central Europe | 2019 - súčasnosť |
Členstvo v Akademickom senáte FMK / tajomník | FMK UCM | 2018 - súčasnosť |
Koordinátorka spolupráce a organizátorka pravidelných eventov v oblasti online marketingu | Grow with Google x FMK UCM | 2017 - súčasnosť |
Členka komisií pre štátne skúšky | FMK UCM v Trnave | 2011 - súčasnosť |
Členka edičnej rady medzinárodného vedeckého časpisu Central European Journal of Labour Law and Personell Management | Central European Journal of Labour Law and Personell Management | 2020 - súčasnosť |
Členka hodnotiacej komisie | Súťaž KEMP x FMK UCM | 2022 |
Koordinátorka tímu zodpovedného za implementáciu vizuálnej identity UCM | UCM | 2019 - súčasnosť |
Členka Rady pre študijný program marketingová komunikácia | FMK UCM | 2021 - súčasnosť |
Členstvo v domácej profesijnej organizácii | Slovenská asociácia sociálnej antropológie | 2021 - súčasnosť |
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii | European Social Marketing Association | 2021 - súčasnosť |
Členstvo v organizačnom a programovom výbore medzinárodnej vedeckej konferencie | Marketing & Media Identity | 2022 - súčasnosť |
Členstvo vo vedeckom výbore medzinárodnej vedeckej konferencie | Marketing & Media Identity | 2022 - súčasnosť |
Členstvo v Akademickom senáte FMK / tajomíčka a podpredsedníčka AS FMK za zamestnaneckú časť | FMK UCM | 2022 - súčasnosť |
CEO & Managing Director Kabinetu kreativity - marketingovej agentúry na FMK UCM | FMK UCM | 2022 - súčasnosť |
Členka Vedeckej rady vydavateľstva Wolters Kluwer pre oblasť marketingu a marketingovej komunikácie | Wolters Kluwer | 2023 - súčasnosť |
Členka Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu | Rada pre reklamu | 2023 - súčasnosť |
Členka organizačného výboru medzinárodnej vedeckej konferencie International Symposium on Communication, Information and Society - Current Dynamics in Communication | Turecko | 2024 |
Mentor Judges - International Creativity and Innovation Award / ICIA 2024 | King Mongkut's University of Technology Thonburi, Bangkok, Thajsko | 26.4. - 28.4.2024 |
Členka súťažnej poroty v dizajnovej súťaži návrhov na vizuálnu identitu mesta Skalica | Mesto Skalica | 14.2.2025 |
Názov inštitúcie | Sídlo inštitúcie | Obdobie trvania pôsobenia/pobytu | Mobilitná schéma, pracovný kontrakt |
---|---|---|---|
Univerzita Jana Amose Komenského | Praha, Česká republika | 02/2011 - 05/2011 | Erasmus |
Pedagogical University of Cracow | Krakow, Poľsko | 22.5.2017 - 25.5.2017 | Erasmus+ |
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek | Osijek, Chorvátsko | 11.6.2018 - 14.6.2018 | Erasmus+ |
University of Malaya | Kuala Lumpur, Malajzia | 2.6.2022 - 13.6.2022 | Erasmus+ KA 171 |
Alanya University | Alanya, Turecko | 8.5.2023 - 12.5.2023 | Erasmus+ |
Shinawatra University | Pathum Thani, Bangkok, Thajsko | 22.4. - 1.5.2024 | Erasmus+ KA 131 |
Institution of SpainBcn-Barcelona | Gran Canaria, Kanárske ostrovy | 23.9. - 27.9.2024 | Erasmus+ KA 131 |