Referát pre legislatívu a právne poradenstvo
Vedúci oddelenia a právny referát:
JUDr. Viktor Hromada, MBA
Kancelária: Nám. J. Herdu 2, miestnosť 115b
Úradne hodiny: pondelok, streda, štvrtok a piatok v čase 8:00 – 10:00 hod., 13:00 –14:00 hod.
Telefón: 033 5565 147
E-mail: viktor.hromada. (zav). ucmsk

Personálno-právne oddelenie vykonáva najmä túto agendu:
- pripravuje v spolupráci s odbornými útvarmi návrhy vnútorných predpisov, ich zmeny a dodatky v súlade s platnými všeobecne záväznými právnymi normami;
- vykonáva metodickú činnosť za účelom jednotného výkladu vnútorných predpisov;
- metodicky usmerňuje realizáciu a aplikáciu všeobecne záväzných právnych noriem na konkrétne prípady;
- vypracúva pripomienky k návrhom všeobecne záväzných právnych predpisov;
- vypracúva odborné stanoviská k predpisom predkladaným do AS UCM (štatúty fakúlt, študijné poriadky fakúlt a pod.);
- zabezpečuje evidenciu a distribúciu platných vnútorných predpisov; poskytuje údaje o vnútorných predpisoch UCM do informačného systému na webovom sídle UCM a intranetovej stránke UCM;
- v spolupráci s vecne príslušnými útvarmi vypracováva, pripomienkuje, dopĺňa a upravuje návrhy zmlúv uzatvárané na rektoráte z právneho hľadiska;
- z právneho hľadiska overuje náležitosti vybraných zmlúv, ktoré sú vyhotovené na súčastiach UCM a súčasťami predkladané rektorovi na podpis;
- pripravuje právne úkony pri prevode majetku UCM (kúpne, darovacie, zámenné zmluvy) a podania na kataster nehnuteľností v rámci dispozitívnych úkonov s nehnuteľnosťami;
- vymáha pohľadávky na podnet kvestora a rektora UCM;
- vedie súdne spory vyplývajúce z vecnej pôsobnosti rektorátu;
- spracúva schválené organizačné zmeny do podoby vnútorných predpisov;
- organizuje výberové konania na obsadenie pracovných miest na rektoráte v súlade s vnútorným predpisom univerzity, vedie agendu výberového konania na obsadzovanie miest;
- vedie príslušnú evidenciu osobných údajov zamestnancov rektorátu, fakúlt a inštitútov a všetky informácie týkajúce sa kvalifikácie, schopností a ďalších hodnotení, ktoré majú vzťah k výkonu práce, a chráni ich v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi;
- vypracúva pracovné zmluvy, ich zmeny;
- vypracúva návrhy rozhodnutí zamestnávateľa na rozviazanie pracovného pomeru zamestnanca;
- spolupracuje s úradmi sociálneho zabezpečenia, práce a rodiny v súlade so mzdovými predpismi a predpismi sociálneho poistenia;
- spracúva celouniverzitné informácie za personálnu oblasť pre vedenie univerzity a pre štatistické orgány;
- prihlasuje, odhlasuje a nahlasuje zmeny za zamestnancov v pracovnom pomere do Sociálnej poisťovne a zdravotných poisťovní;
- prihlasuje a odhlasuje zamestnancov vykonávajúcich práce na dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru do Sociálnej poisťovne;
- vykonáva ďalšie súvisiace úlohy a činnosti.