Personálno-právne oddelenie

Vedúci oddelenia a právny referát:
JUDr. Viktor Hromada, MBA
Kancelária: Nám. J. Herdu 2, miestnosť 115b
Úradne hodiny: pondelok, streda, štvrtok a piatok v čase 8:00 – 10:00 hod., 13:00 –14:00 hod.
Telefón: 033 5565 147
E-mail: viktor.hromadajohn(zav.)doeucm.sk

Referent pre personalistiku:
Ing. Zuzana Machová
Kancelária: Nám. J. Herdu 2, miestnosť 117/1a
Úradne hodiny: 8:00 - 10:00 hod., 13:00 - 14:00 hod.
Telefón: 033 5565 126
E-mail: zuzana.machova(zav.)ucm.sk

Referent pre personalistiku:
Bc. Eva Somorovská
Kancelária: Nám. J. Herdu 2, miestnosť 117/1a
Úradne hodiny: 8:00 - 10:00 hod., 13:00 - 14:00 hod.
Telefón: 033 5565 126
E-mail: eva.somorovska(zav.)ucm.sk

Personálno-právne oddelenie vykonáva najmä túto agendu:

  • pripravuje v spolupráci s odbornými útvarmi návrhy vnútorných predpisov, ich zmeny a dodatky v súlade s platnými všeobecne záväznými právnymi normami;
  • vykonáva metodickú činnosť za účelom jednotného výkladu vnútorných predpisov;
  • metodicky usmerňuje realizáciu a aplikáciu všeobecne záväzných právnych noriem na konkrétne prípady;
  • vypracúva pripomienky k návrhom všeobecne záväzných právnych predpisov;
  • vypracúva odborné stanoviská k predpisom predkladaným do AS UCM (štatúty fakúlt, študijné poriadky fakúlt a pod.);
  • zabezpečuje evidenciu a distribúciu platných vnútorných predpisov; poskytuje údaje o vnútorných predpisoch UCM do informačného systému na webovom sídle UCM a intranetovej stránke UCM;
  • v spolupráci s vecne príslušnými útvarmi vypracováva, pripomienkuje, dopĺňa a upravuje návrhy zmlúv uzatvárané na rektoráte z právneho hľadiska;
  • z právneho hľadiska overuje náležitosti vybraných zmlúv, ktoré sú vyhotovené na súčastiach UCM a súčasťami predkladané rektorovi na podpis;
  • pripravuje právne úkony pri prevode majetku UCM (kúpne, darovacie, zámenné zmluvy) a podania na kataster nehnuteľností v rámci dispozitívnych úkonov s nehnuteľnosťami;
  • vymáha pohľadávky na podnet kvestora a rektora UCM;
  • vedie súdne spory vyplývajúce z vecnej pôsobnosti rektorátu;
  • spracúva schválené organizačné zmeny do podoby vnútorných predpisov;
  • organizuje výberové konania na obsadenie pracovných miest na rektoráte v súlade s vnútorným predpisom univerzity, vedie agendu výberového konania na obsadzovanie miest;
  • vedie príslušnú evidenciu osobných údajov zamestnancov rektorátu, fakúlt a inštitútov a všetky informácie týkajúce sa kvalifikácie, schopností a ďalších hodnotení, ktoré majú vzťah k výkonu práce, a chráni ich v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi;
  • vypracúva pracovné zmluvy, ich zmeny;
  • vypracúva návrhy rozhodnutí zamestnávateľa na rozviazanie pracovného pomeru zamestnanca;
  • spolupracuje s úradmi sociálneho zabezpečenia, práce a rodiny v súlade so mzdovými predpismi a predpismi sociálneho poistenia;
  • spracúva celouniverzitné informácie za personálnu oblasť pre vedenie univerzity a pre štatistické orgány;
  • prihlasuje, odhlasuje a nahlasuje zmeny za zamestnancov v pracovnom pomere do Sociálnej poisťovne a zdravotných poisťovní;
  • prihlasuje a odhlasuje zamestnancov vykonávajúcich práce na dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru do Sociálnej poisťovne;
  • vykonáva ďalšie súvisiace úlohy a činnosti.