background-pattern-full-black

Kritické skúmanie rizík súvisiace s médiami a príležitosti pre deliberatívnu komunikáciu: scenáre vývoja slovenskej mediálnej krajiny v oblasti reklamnej gramotnosti

 

Kód projektu: 09I01-03-V04-00004
Kód výzvy: 09I01-03-V04
Oblasť: Veda, výskum, inovácie
Komponent: Efektívne riadenie a posilnenie financovania výskumu, vývoja a inovácií Plánu obnovy a odolnosti Slovenskej republiky
Opatrenie: Podpora medzinárodnej spolupráce a zapájania sa do projektov Horizont Európa a Európsky inovačný a technologický inštitút (EIT – European Institute of Innovation and Technology)
Vykonávateľ: Úrad vlády Slovenskej republiky
Sprostredkovateľ: Výskumná agentúra
Žiadateľ: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

 

Ciele projektu:

1. Zistiť a opísať konfigurácie kľúčových prvkov (potenciálnych zdrojov HaP) úrovne mediálnej a reklamnej gramotnosti

2. Mapovanie a kritická analýza výskumu a údajov týkajúcich sa HaP so zameraním na reklamnú gramotnosť

3. Realizácia výskumu reklamnej gramotnosti v podmienkach Slovenskej republiky

4. Zostavenie diagnostického nástroja na meranie úrovne reklamnej gramotnosti

5. Návrh opatrení pre zlepšenie úrovne reklamnej gramotnosti v podmienkach SR s prihliadnutím na špecifiká jednotlivých cieľových skupín
 

Výška poskytnutého príspevku: 74 129,58 €

 

Obdobie realizácie projektu: 01/2024 - 01/2026

 

Stručná anotácia projektu: V navrhovanom projekte MEDIADELCOM-ADLI výskumníci nadviažu na už zrealizované analýzy mediálnych systémov 14 európskych krajín pôvodného projektu MEDIADELCOM, pričom jednu z nich rozšíria o oblasť reklamnej gramotnosti (schopnosť jednotlivca porozumieť reklame a odhaliť jej vplyv). Výskumníci identifikujú výstupy v oblasti reklamnej gramotnosti a zhodnotia riziká a príležitosti vo vzťahu k deliberatívnej komunikácii. Budú realizovať vlastný výskum reklamnej gramotnosti, vytvoria diagnostický nástroj na meranie jej úrovne a navrhnú riešenia na zvýšenie reklamnej gramotnosti. Táto nová iniciatíva prispieva k primeranosti a kvalite prepojenia medzi oboma projektmi, pričom prináša nové poznatky a perspektívu do existujúceho výskumného rámca. Vďaka novým metódam vo výskumu je možné získať hĺbkové poznatky o reakciách užívateľov médií na rôzne stimuly, ako sú reklamy, PR obsah alebo interakcia so sociálnymi médiami.