prof. Ing. Anna Zaušková, PhD.

Profesorka Anna Zaušková pôsobí na akademickej pôde od roku 1978, na FMK UCM v Trnave od roku 2008. Vysokoškolské štúdium II. a III. stupňa úspešne ukončila na DF TU vo Zvolene, habilitovala na Fakulte PEDAS Žilinskej univerzity v Žiline v odbore odvetvové a prierezové ekonomiky a v roku 2013 inaugurovala na FMK UCM v Trnave v odbore 3.2.3 masmediálne štúdiá.
Svoju vedecko-výskumnú a publikačnú činnosť orientuje na oblasť inovačného a projektového manažmentu, kde sa špecializuje najmä na metriky mapujúce inovačný a ekoinovačný potenciál, inovačnú a ekoinovačnú výkonnosť, inovácie v marketingovej komunikácii, využívanie inovatívnych komunikačných nástrojov v inovačných a ekoinovačných procesoch, projekty inovácií, inovačný ekosystém, partnerstvá a klastre.
V ostatnom čase svoje vedecké bádanie upriamuje na využívanie inovatívnych komunikačných nástrojov (online, crossline, phygital, SoLoMo), ktoré využívajú podnikateľské subjekty na propagáciu svojich ekoinovácií, tiež na komunikáciu vystavenú vplyvu spodnej vlny pri prezentácii ekoinovačných procesov a ekoproduktov v digitálnom prostredí.
V rámci univerzity je v súčasnom období členkou Vedeckej rady UCM, Akademického senátu UCM, Finančnej komisie AS UCM. V rámci našej fakulty je členkou Vedeckej rady FMK, Rady kvality na FMK, predsedníčkou Odborovej komisie pre doktorandské štúdium v študijnom odbore mediálne a komunikačné štúdiá. Tiež pôsobí na Fakulte PEDAS Žilinskej univerzity ako členka Odborovej komisie a školiteľka v študijnom odbore ekonómia a manažment, v študijnom programe ekonomika a manažment podniku. Ako školiteľka doktorandského štúdia na FMK UCM si buduje svoju vedeckú školu z doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov. Je členkou inauguračných a habilitačných konaní.
Od roku 2016 je členkou komisie VEGA Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR a SAV pre ekonomické a právne vedy. Pôsobí aj v redakčných radách – je členkou redakčnej rady vedeckého časopisu Communication Today aj predsedníčkou Vedeckej rady vydavateľstva Wolters Kluwer pre oblasť marketingovej komunikácie, členkou rôznych expertných komisií, tímov a skupín so zameraním na inovačný manažment a inovačný ekosystém, hodnotiteľkou projektov APVV a KEGA.
Úzko spolupracuje so Slovenskou inovačnou a energetickou agentúrou (SIEA MH SR) v oblasti klastrovej politiky a klastrových iniciatív. Od roku 2004 je facilitátorkou klastrov a participovala na tvorbe metrík excelentnosti klastrov v rámci európskych klastrov. Spolupracuje aj so Slovenskou obchodnou priemyselnou komorou (SOPK), kde bola jednou zo zakladateľov súťaže o najlepšiu inováciu „Krištáľový Merkúr“ a je doposiaľ členkou hodnotiteľskej komisie tejto súťaže. V rámci kooperácie so SOPK participuje aj na riešení medzinárodných vedeckých projektov ako expert hlavne v oblasti inovačnej politiky, komunikácie, poradenstva a realizácie inovácií.
Výsledky svojej vedeckej práce prezentuje nielen v publikáciách typu AAA, AAB, ADC, ADM a ADN, ale aj v partnerstvách medzinárodných vedeckých spoločností a asociácií, ktorých je členkou – European Communication Research and Education Association (ECREA), European Association for Viewers Interests (EAVI), International Association for Media Education (IAME), Polish Communication Association, POPAI Central Europe, Českej marketingovej spoločnosti, tiež na medzinárodných vedeckých konferenciách.
Oblasti záujmu: inovácie v marketingovej komunikácii, využívanie inovatívnych komunikačných nástrojov v inovačných a ekoinovačných procesoch, projekty inovácií, inovačný ekosystém, partnerstvá a klastre.
Dôležité odkazy
AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách
Communication for open innovation : towards technology transfer and knowledge diffusion / Anna Zaušková, Adam Madleňák ; reviewers: Zbyněk Pitra, Jana Štofková, Rudolf Rybanský. - 1. vyd. - Łódź : Księży Młyn Dom Wydawniczy Michał Koliński, 2014. - 118 s. - ISBN 978-83-7729-248-8
AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách
Marketing communication in the eco-innovation process : communication in the process of designing and implementing of eco-innovations in Slovak business environment / Zuzana Bezáková, Anna Zaušková ; reviewers: Jana Štofková, Jarmila Šalgovičová, Andrej Miklošík. - 1. vyd. - Katowice : Wydawnictwo Unikat 2, 2016. - 139 s. - ISBN 978-83-62314-25-6
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
SoLoMo marketing as a global tool for enhancing awareness of eco-innovations in Slovak business environment / Anna Zaušková, Monika Rezníčková, 2020. DOI DOI 10.24136/eq.2020.007. In: Equilibrium : Quarterly Journal of Economics and Economic Policy. - ISSN 1689-765X, Roč. 15, č. 1 (2020), s. 133-150.
AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách
Phygitalové komunikačné nástroje na podporu environmentálnych inovačných procesov v slovenskom podnikateľskom prostredí : vedecká monografia / Anna Zaušková, Lukáš Grib, Pavol Kyselica ; recenzenti: Zbyněk Pitra, Jana Štofková, Rudolf Rybanský. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2016. - 197 s. - ISBN 978-80-8105-830-1.
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
How can the state support the innovations to build sustainable competitive advantage of the country / Anna Zaušková, Artur Bobovnický, Adam Madleňák, 2013.In: Serbian Journal of Management. - ISSN 1452-4864, Roč. 8, č. 2 (2013), s. 255-267.
Názov predmetu | Študijný program | Stupeň | Študijný odbor |
---|---|---|---|
Projektový manažment | Teória digitálnych hier | prvý | Mediálne a komunikačné štúdiá |
2021-2022 V4 (visegrad found) F22110036 Possibilities and barriers for Industry 4.0 implementation in SMEs in V4 countries and Serbia
Partneri: University of Belgrade, Technical faculty in Bor (Srbsko) – koordinátor projektu, Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave (SK), Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (CZ), University of Economics in Katowice (PL), Obuda University (HU).
Výskum bol realizovaný v malých a stredných podnikateľských subjektoch v Srbsku, Bulharsku a v partnerských krajinách V4 a bolo zamerané na päť oblastí: digitálne technológie, výhody digitalizácie, obmedzenia digitalizácie, priemysel 4.0, udržateľnosť.
Cieľ projektu: vyvinúť praktickú softvérovú aplikáciu prispôsobiteľnú potrebám rozhodovacích orgánov v malých a stredných podnikoch.
Zodpovedná riešiteľka za partnera FMK UCM v Trnave
2017-2021 INTERREG Europe – ClusterFY Partnerské krajiny: Litva (MITA), Holandsko (SNN), Švédsko (Hudiksvalls Kommun), Poľsko (PARP), Rumunsko (SM RDA), Španielsko (UCLM), Slovensko (SIEA) a Grécko (CERTH). https://www.interregeurope.eu/clusterfy/ Cieľom projektu je vytvoriť podmienky pre integráciu klastrov na regionálnej, národnej a medzinárodnej úrovni a prispieť k zvyšovaniu potenciálu ich hodnotových reťazcov, rastu schopností komercionalizovať znalosti a vytvárať revolučné inovačné riešenia – hlavne v prioritných oblastiach inteligentnej špecializácie SR. Expert SIEA (2018-2019) tvorba a prezentácia odbornej štúdie k projektu ClusterFY: Analýza vybraných priemyselných klastrov a mapovanie potenciálu regiónov pre vznik nových klastrových iniciatív, resp. rozšírenie existujúcich klastrov. Tvorba a návrh rozšíreného hodnotenia klastrov na národnej úrovni pri zohľadnení národných špecifík, odvetvovej príslušnosti a stratégie RIS3.
2021-2023 VEGA 1/0458/21 - Manažment konceptu "spodnej vlny" zo strany podnikateľských subjektov pri propagácii environmentálne vhodných produktov v čase technologickej interferencie. Vedúci projektu: PhDr. Adam Madleňák, PhD., MBA - spoluriešiteľka projektu
2018 – 2020 Projekt VEGA 1/0708/18: „Aspekty využívanie koncepcie SoLoMo marketingu na zvýšenie povedomia o ekoinováciách“ Prínosom vedeckého projektu je tvorba teoretického aparátu konvergencie troch princípov, a to sociálnych médií, geolokačných služieb a mobilných zariadení v kontexte marketingovej komunikácie prezentujúcej inovatívne riešenia environmentálnych problémov a metodologického modelu pre využitie komunikačných nástrojov koncepcie SoLoMo v environmentálnom manažmente v podnikateľskom prostredí. kontexte marketingovej komunikácie prezentujúcej inovatívne riešenia environmentálnych problémov. Unikátným výsledkom je softvérový produkt v podobe digitálnej hry orientovanej na riešenie environmentálnych problémov v súlade s požiadavkami koncepcie SoLoMo, ktorý uľahčí proces edukácie. Vedúca projektu
2015 – 2017 Projekt VEGA 1/0640/15: „Koncepcia Phygital a jej uplatnenie v udržateľnom integrovanom nvironmentálnom manažmente podnikov“ Projekt priniesol niekoľko originálnych poznatkov a riešení v oblasti komunikačných nástrojov koncepcie Phygital a environmentálneho manažmentu. Z výsledkov získaných z realizovaných analýz a siedmich prieskumov bol navrhnutý model využívania phygitalových nástrojov pri komunikácii ekoinovačných procesov podnikateľských subjektov. Okrem tohto modelu boli vypracované ďalšie tri metodické postupy: "aplikácie procesného prístupu do tvorby komunikačnej stratégie v rámci inovačných aktivít manažmentu organizácie", "využívania najvhodnejších komunikačných nástrojov v jednotlivých častiach ekoinovačných procesov", "digitálnej komunikácie na atraktívne komunikovanie environmentálneho obsahu v mediálnom prostredí". ktoré svojou špecifickosťou podporujú jedinečné a originálne spracovanie projektu. Unikátnym výsledkom je aj inštruktážny film, v ktorom sú prezentované phygitalové nástroje, vrátane technických zariadení a sú simulované možnosti využívania nástrojov koncepcie Phygital v environmentálnom manažmente. Vedúca projektu
Projekt dosiahol významný výsledok: Úspešné ukončenie riešenia projektu a dosiahnutie vynikajúcich výsledkov, ktorý udelila Vedecká grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky (MŠVVaŠ SR) a Slovenskej akadémie vied (SAV).
Popis aktivity, názov kurzu | Názov inštitúcie | Rok |
---|---|---|
Kurz vysokoškolskej pedagogiky | Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela Banská Bystrica | 1999-2000 |
Štátna skúška z písania na stroji a stenotypistiky | Stenografický ústav Bratislava | 1993 |
Pokročilé funkcie MS Teams | FMK UCM v Trnave | 2022 |
Kurz facilitátorov klastrov | Agentura regionálního rozvoje Ostrava | 2006 |
Design Thinking | 2020 | |
Creative Skills for Innovation | Grow with Google Slovensko | 2020 |
Štatistické metódy vo výskume | FMK UCM v Trnave | 2020 |
G Suite: Online výučba cez Google Meet | FMK UCM v Trnave | 2020 |
Prvky interaktivity v online výučbe: nástroje Kahoot, Mentimeter, Google Jamboard | FMK UCM v Trnave | 2021 |
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe | FMK UCM v Trnave | 2021 |
Design Thinking | FMK UCM | 2024 |
Aktivita, funkcia | Názov inštitúcie, grémia | Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
predsedníčka Vedeckej rady pre oblasť marketingu a marketingovej komunikácie | Vydavateľstvo Wolters Kluver | 2018 - doposiaľ |
členka redakčnej rady vedeckého časopisu Communication Today (indexovaný vo WoS, Scopus) | FMK UCM v Trnave | 2010 - doposiaľ |
členka medzinárodnej vedeckej spoločnosti | European Communication Research and Education Association (ECREA) | 2015 - doposiaľ |
členka medzinárodnej vedeckej spoločnosti | European Association for Viewers Interests (EAVI) | 2017 - doposiaľ |
členka medzinárodnej asociácie pre komunikáciu | Polish Communication Association | 2021 - doposiaľ |
členka medzinárodnej asociácie | POPAI Central Europe | 2019 - doposiaľ |
členka českej marketingovej asociácie na podporu komunikácie medzi marketingovými odborníkmi, zvyšovanie kvality marketingového riadenia a marketingových činností | Czech Marketing Association (Česká marketingová společnost) | 2005 - doposiaľ |
členka Klubu učitelů marketingu | Czech Marketing Association (Česká marketingová společnost) | 2019 - doposiaľ |
členka medzinárodnej asociácie | European Social Marketing Association | 2021 - doposiaľ |
členka Komisie VEGA č. 13 pre ekonomické a právne vedy | Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky, Bratislava | 2016-doposiaľ |
členka hodnotiteľskej komisie súťaže „Krištáľový Merkúr“ – cena za najlepšiu inováciu roka | Slovenská obchodná priemyselná komora – BB RK SOPK | 2002 - doposiaľ |
členka Pracovnej skupiny akreditačnej rady UNIZA | Žilinská univerzita v Žiline | 2021 - doposiaľ |
členka Rady kvality FMK | Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2021 - doposiaľ |
predsedníčka Odborovej komisie Mediálne a komunikačné štúdiá | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2010 - doposiaľ |
členka Odborovej komisie v ŠO Ekonómia a manažment | Fakulta PEDAS ŽU v Žiline | 2007 - doposiaľ |
facilitátorka a členka prípravného výboru na založenie strojárskeho a drevárskeho klastra | Odbor regionálneho rozvoja, územného plánu a životného prostredia BBSK | 2007 - 2009 |
členka medzinárodnej vedeckej spoločnosti | International Association for Media Education (IAME) | 2019- doposiaľ |
Názov inštitúcie | Sídlo inštitúcie | Obdobie trvania pôsobenia/pobytu | Mobilitná schéma, pracovný kontrakt |
---|---|---|---|
Provozně ekonomická fakulta ČZU | Praha, ČR | 9. 1. – 13. 1. 2012 | ERASMUS |
Provozně ekonomická fakulta ČZU | Praha, ČR | 24. 9. – 28. 9. 2012 | ERASMUS |
University of Information Technology and Management | Rzeszow, Poľsko | 15. 3. – 17. 3. 2016 | ERASMUS+ |
University of Economics | Katovice, Poľsko | 9. 4. 2018 – 12. 4. 2018 | ERASMUS+ |
University of Economics | Katovice, Poľsko | 9. 5. 2022 - 13. 5. 2022 | ERASMUS+ |
University of Economics | Katovice, Poľsko | 22. 5. - 26. 5. 2023 | ERASMUS+ |
Ambis vysoká škola | Praha, ČR | 10. 6. - 14. 6. 2024 | ERASMUS+ |