Mgr. et Bc. Dáša Franić, PhD.

prodekanka pre kvalitu, akreditáciu a doktorandské štúdium, univerzitná docentka Katedra marketingovej komunikácie
Mgr. et Bc. Dáša Franić, PhD.

Doktorka Dáša Franić na fakulte aktívne pôsobí od roku 2011, kedy nastúpila na doktorandské štúdium, ktoré v roku 2014 úspešne obhájila a kontinuálne nastúpila na pozíciu odborného asistenta. V súčasnosti pôsobí na FMK na funkčnom mieste docentky a taktiež je súčasťou vedenia fakulty na pozícii prodekanky pre kvalitu, akreditáciu a doktorandské štúdium. 

Vyštudovala marketingovú komunikáciu na FMK UCM vo všetkých troch stupňoch, okrem toho v roku 2018 získala bakalársky titul na FF UCM v študijnom programe anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii. V rámci vedeckej, pedagogickej i publikačnej činnosti sa venuje skúmaniu nástrojov marketingovej komunikácie so zameraním na problematiku reklamy a vzťahov s verejnosťou. Svoju pozornosť rovnako venuje na oblasť problematiky spotrebiteľského správania.

Dlhé roky sa podieľa na príprave, organizácii i koordinácii medzinárodnej vedeckej konferencie Marketing Identity, ktorá je dnes renomovaným a obľúbeným podujatím s výstupmi indexovanými v databáze Web of Science. Rovnako spolupracuje na organizácii iných vedeckých podujatiach a podieľa sa aj na ďalších aktivitách smerujúcich k neformálnemu vzdelávaniu študentov. Od roku 2012 je členkou redakcie vedeckého časopisu Communication Today, kde momentálne pôsobí ako zástupkyňa šéfredaktora. Je predsedníčkou Rady kvality FMK. Taktiež sa podieľa za personálnom zabezpečení študijného programu marketingová komunikácia (učiteľ zabezpečujúci profilové predmety študijného programu).

 

Dôležité odkazy

 

AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách

Inovácie v slovenskej reklame / Dáša Mendelová, Anna Zaušková ; recenzenti: Anna Križanová, Ľudmila Čábyová, Aleš Hes. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 142 s. - ISBN 978-80-8105-782-3.


ABC Kapitoly vo vedeckých monografiách vydané v zahraničných vydavateľstvách

Inovácie v mediálnom prostredí / Dáša Mendelová, 2015.

In: Otázky médií dnešní doby / Jana Gibarti (Ed) ; recenzenti: Zora Hudíková, Eva Jandová, Vladimír Bačišin. - 1. vyd. - Ostrava : ANAGRAM, 2015. - ISBN 978-80-7342-282-0, s. 81-105 [1,82 AH].


ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách

Praktická implementácia nástrojov marketingovej komunikácie / Peter Krajčovič, Matej Martovič, Dáša Mendelová ; recenzenti: Katarína Ďurková, Martin Klepek. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, 2019. - 164 s. - ISBN 978-80-572-0033-8.


ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

The birth of American advertising / Dáša Mendelová, 2018.

In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 9, č. 2 (2018), s. 4-19.


ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Innovation in the Slovak advertising environment / Dáša Mendelová, Anna Zaušková, 2015.

In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 6, no. 1 (2015), pp. 39-56.


CEDMO (Central European Digital Media Observatory) - členka riešiteľského kolektívu. Medzinárodný projekt, ktorého cieľom je zrýchliť a zefektívniť overovanie faktov s využitím umelej inteligencie, ako aj odhaľovať, skúmať a znižovať šírenie tzv. informačných porúch vrátane dezinformácií. Konzorcium CEDMO pod vedením Fakulty sociálnych vied Karlovej univerzity v Prahe zahŕňa osem partnerov a štyroch subdodávateľov. Projekt je spolufinancovaný Európskou komisiou prostredníctvom Nástroja na prepájanie Európy (CEF). Hlavným koordinátorom je PhDr. Václav Moravec, Ph.D.


SVK: VEGA 1/0708/18 Aspekty využívania koncepcie SoLoMo marketingu na zvýšenie povedomia o ekoinováciách (2018) , členka riešiteľského kolektívu

Anotácia: Prínos predkladaného vedeckého projektu spočíva v tvorbe teoretického aparátu a uceleného metodologického modelu pre využitie SoLoMo marketingu v environmentálnom manažmente v podnikateľskom prostredí. Primárnym cieľom riešiteľského kolektívu je systematické popísanie konvergencie troch princípov, a to sociálnych médií, geolokačných služieb a mobilných zariadení v kontexte marketingovej komunikácie prezentujúcej inovatívne riešenia environmentálnych problémov. Zodpovedná riešiteľka projektu: prof. Ing. Anna Zaušková, PhD.


ENG: VEGA 1/0708/18 Aspects of using the concept of SoLoMo marketing to raise awareness of eco-innovation, member of the research team.


Projekt Vega č. 1/0606/21 Zmena preferencii v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej komunikácie, členka riešiteľského kolektívu. Anotácia projektu: Hlavným vedeckým cieľom projektu je identifikácia zmeny trendov spotrebiteľského správania v oblasti realizácie on-line a in-store nákupov vo vzťahu integrácie komunikačných aktivít maloobchodných subjektov ovplyvňujúcich nákupné rozhodovania a preferencie cieľových skupín, ako aj návrh modelov predikcie sklonov spotrebiteľov pri realizácii budúcich nákupov ovplyvnených multiplikačným efektom on-line a in-store marketingovej komunikácie, vrátane návrhov komunikačných modelov prepojujúcich in-store komunikáciu s cielenou on-line komunikáciou v reálnom čase založených na princípoch technológii využívajúcich princípy umelej inteligencie. Zodpovedný riešiteľ projektu: Ing. Tomáš Fašiang, PhD.



Projekt Vega č. 1/0334/24 Význam interakčných väzieb ovplyvňujúcich nákupný rozhodovací proces vybraného spotrebiteľského segmentu v kontexte identifikácie kľúčových komunikačných a výkonnostných metrík B2C trhu, členka riešiteľského kolektívu.

Hlavným cieľom je identifikácia a skúmanie väzieb v nákupnom rozhodovacom procese spotrebiteľa so zameraním na vybrané spotrebiteľské segmenty v kontexte trendových kľúčových komunikačných a výkonnostných metrík prepojujúcich offlinovú komunikáciu s cielenou onlinovou komunikáciou v reálnom čase s akceptáciou nových technológií využívajúcich princípy umelej inteligencie. Zodpovedná riešiteľka projektu: doc. PhDr. Daniela Kollárová, PhD.


Popis aktivity, názov kurzu Názov inštitúcie Rok
Workshop Project-based learning TalentWay.net 2019
Desing thinking tools TalentWay.net 2019
Conversation course - "Zdieľam C", level B1 Harmony Academy - jazyková škola 2014
Štatistické metódy v SW IB SPSS Acrea 2013
Prvky interaktivity v online výučbe: nástroje Kahoot, Mentimeter, Google Jamboard FMK UCM v Trnave 2021
Anglický jazyk – certifikáty úrovne B2 Anglická jazyková škola Dolinec – BEST 2021
Prečo nie je predpoklad hypotéza a štatistika návšteva zubára FMK UCM v Trnave 2020
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe FMK UCM v Trnave 2021
Pokročilé funkcie MS Teams FMK UCM v Trnave 2022
Aktivita, funkcia Názov inštitúcie, grémia Časové vymedzenia pôsobenia
členka Vedeckej rady FMK UCM v Trnave Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2019 - súčasnosť
predsedníčka Rady kvality FMK UCM v Trnave Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2021 - súčasnosť
zástupca šéfredaktora časopisu Communication Today Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2019 - súčasnosť
členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie Marketing Identity 2011 - 2021
členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie Megatrendy a médiá 2014 - 2020
členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie ESRARC 2015 a ESRARC 2018 Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave (spoluorganizátor konferencie) 2015, 2018
členka štátnicových komisií pre bakalárske a magisterské štátne skúšky Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave od r. 2011
členka zahraničnej profesijnej asociácie Česká marketingová společnost 2020 - súčasnosť
členka zahraničnej profesijnej asociácie Klub učitelů marketingu 2020 - súčasnosť
členka zahraničnej profesijnej asociácie POPAI Central Europe 2020 - súčasnosť
členka zahraničnej profesijnej asociácie European Social Marketing Association 2021 - súčasnosť
členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie Marketing & Media Identity 2022 - súčasnosť
Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu Mobilitná schéma, pracovný kontrakt
Salzburg Academy on Media and Global Change Schloss Leopoldskron Leopoldskronstrasse 56-58 A-5020 Salzburg, Austria 21. 07. 2013 - 10. 08. 2013 Salzburg Global Seminar
University of Dubrovnik Branitelja Dubrovnika 29 20000 Dubrovnik, Chorvátsko 05. 05. 2015 - 07. 05. 2015 Erasmus+
Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta Rokitanského 62/26, 500 03 Hradec Králové, Česká republika 21. 03. 2016 – 25. 03. 2016 Ceepus
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko 03. 05. 2017 – 05. 05. 2017 Erasmus+
University of Matanazas Autopista a Varadero, km 3.5, Matanzas, Cuba 10.10. 2017 - 31.10. 2017 SAIA
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko 11. 06. 2018 - 14. 06. 2018 Erasmus+
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko 28.03.2022 - 01.04.2022 Erasmus+