Mgr. et Bc. Dáša Franić, PhD.

prodekanka pre kvalitu, akreditáciu a doktorandské štúdium, univerzitná docentka Katedra marketingovej komunikácie
Mgr. et Bc. Dáša Franić, PhD.

Dáša Franić v súčasnosti pôsobí na FMK na funkčnom mieste docentky a zároveň zastáva funkciu prodekanky pre kvalitu, akreditáciu a doktorandské štúdium.

V rámci svojich kompetencií zabezpečuje koordináciu procesov týkajúcich sa politiky kvality, predovšetkým v oblasti kvality študijných programov. Riadi procesy akreditácie nových študijných programov. Je predsedníčkou Rady kvality FMK. Taktiež zodpovedá za organizáciu a priebeh doktorandského štúdia.

V rámci vedeckej, pedagogickej i publikačnej činnosti sa venuje skúmaniu nástrojov marketingovej komunikácie a problematike spotrebiteľského správania.

Vyštudovala marketingovú komunikáciu na FMK UCM vo všetkých troch stupňoch, okrem toho získala bakalársky titul na FF UCM v študijnom programe anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii.

Oblasti záujmu: nástroje marketingovej komunikácie, reklama, public relations, spotrebiteľské správanie.

 

Dôležité odkazy

 

AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách

Inovácie v slovenskej reklame / Dáša Mendelová, Anna Zaušková ; recenzenti: Anna Križanová, Ľudmila Čábyová, Aleš Hes. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 142 s. - ISBN 978-80-8105-782-3.


ABC Kapitoly vo vedeckých monografiách vydané v zahraničných vydavateľstvách

Inovácie v mediálnom prostredí / Dáša Mendelová, 2015.

In: Otázky médií dnešní doby / Jana Gibarti (Ed) ; recenzenti: Zora Hudíková, Eva Jandová, Vladimír Bačišin. - 1. vyd. - Ostrava : ANAGRAM, 2015. - ISBN 978-80-7342-282-0, s. 81-105 [1,82 AH].


ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách

Praktická implementácia nástrojov marketingovej komunikácie / Peter Krajčovič, Matej Martovič, Dáša Mendelová ; recenzenti: Katarína Ďurková, Martin Klepek. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, 2019. - 164 s. - ISBN 978-80-572-0033-8.


ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

The birth of American advertising / Dáša Mendelová, 2018.

In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 9, č. 2 (2018), s. 4-19.


ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Innovation in the Slovak advertising environment / Dáša Mendelová, Anna Zaušková, 2015.

In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 6, no. 1 (2015), pp. 39-56.


CEDMO (Central European Digital Media Observatory) - členka riešiteľského kolektívu. Medzinárodný projekt, ktorého cieľom je zrýchliť a zefektívniť overovanie faktov s využitím umelej inteligencie, ako aj odhaľovať, skúmať a znižovať šírenie tzv. informačných porúch vrátane dezinformácií. Konzorcium CEDMO pod vedením Fakulty sociálnych vied Karlovej univerzity v Prahe zahŕňa osem partnerov a štyroch subdodávateľov. Projekt je spolufinancovaný Európskou komisiou prostredníctvom Nástroja na prepájanie Európy (CEF). Hlavným koordinátorom je PhDr. Václav Moravec, Ph.D.


SVK: VEGA 1/0708/18 Aspekty využívania koncepcie SoLoMo marketingu na zvýšenie povedomia o ekoinováciách (2018) , členka riešiteľského kolektívu

Anotácia: Prínos predkladaného vedeckého projektu spočíva v tvorbe teoretického aparátu a uceleného metodologického modelu pre využitie SoLoMo marketingu v environmentálnom manažmente v podnikateľskom prostredí. Primárnym cieľom riešiteľského kolektívu je systematické popísanie konvergencie troch princípov, a to sociálnych médií, geolokačných služieb a mobilných zariadení v kontexte marketingovej komunikácie prezentujúcej inovatívne riešenia environmentálnych problémov. Zodpovedná riešiteľka projektu: prof. Ing. Anna Zaušková, PhD.


ENG: VEGA 1/0708/18 Aspects of using the concept of SoLoMo marketing to raise awareness of eco-innovation, member of the research team.


Projekt Vega č. 1/0606/21 Zmena preferencii v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej komunikácie, členka riešiteľského kolektívu. Anotácia projektu: Hlavným vedeckým cieľom projektu je identifikácia zmeny trendov spotrebiteľského správania v oblasti realizácie on-line a in-store nákupov vo vzťahu integrácie komunikačných aktivít maloobchodných subjektov ovplyvňujúcich nákupné rozhodovania a preferencie cieľových skupín, ako aj návrh modelov predikcie sklonov spotrebiteľov pri realizácii budúcich nákupov ovplyvnených multiplikačným efektom on-line a in-store marketingovej komunikácie, vrátane návrhov komunikačných modelov prepojujúcich in-store komunikáciu s cielenou on-line komunikáciou v reálnom čase založených na princípoch technológii využívajúcich princípy umelej inteligencie. Zodpovedný riešiteľ projektu: Ing. Tomáš Fašiang, PhD.



Projekt Vega č. 1/0334/24 Význam interakčných väzieb ovplyvňujúcich nákupný rozhodovací proces vybraného spotrebiteľského segmentu v kontexte identifikácie kľúčových komunikačných a výkonnostných metrík B2C trhu, členka riešiteľského kolektívu.

Hlavným cieľom je identifikácia a skúmanie väzieb v nákupnom rozhodovacom procese spotrebiteľa so zameraním na vybrané spotrebiteľské segmenty v kontexte trendových kľúčových komunikačných a výkonnostných metrík prepojujúcich offlinovú komunikáciu s cielenou onlinovou komunikáciou v reálnom čase s akceptáciou nových technológií využívajúcich princípy umelej inteligencie. Zodpovedná riešiteľka projektu: doc. PhDr. Daniela Kollárová, PhD.


Popis aktivity, názov kurzu Názov inštitúcie Rok
Workshop Project-based learning TalentWay.net 2019
Desing thinking tools TalentWay.net 2019
Conversation course - "Zdieľam C", level B1 Harmony Academy - jazyková škola 2014
Štatistické metódy v SW IB SPSS Acrea 2013
Prvky interaktivity v online výučbe: nástroje Kahoot, Mentimeter, Google Jamboard FMK UCM v Trnave 2021
Anglický jazyk – certifikáty úrovne B2 Anglická jazyková škola Dolinec – BEST 2021
Prečo nie je predpoklad hypotéza a štatistika návšteva zubára FMK UCM v Trnave 2020
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe FMK UCM v Trnave 2021
Pokročilé funkcie MS Teams FMK UCM v Trnave 2022
Aktivita, funkcia Názov inštitúcie, grémia Časové vymedzenia pôsobenia
členka Vedeckej rady FMK UCM v Trnave Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2019 - súčasnosť
predsedníčka Rady kvality FMK UCM v Trnave Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2021 - súčasnosť
zástupca šéfredaktora časopisu Communication Today Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2019 - súčasnosť
členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie Marketing Identity 2011 - 2021
členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie Megatrendy a médiá 2014 - 2020
členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie ESRARC 2015 a ESRARC 2018 Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave (spoluorganizátor konferencie) 2015, 2018
členka štátnicových komisií pre bakalárske a magisterské štátne skúšky Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave od r. 2011
členka zahraničnej profesijnej asociácie Česká marketingová společnost 2020 - súčasnosť
členka zahraničnej profesijnej asociácie Klub učitelů marketingu 2020 - súčasnosť
členka zahraničnej profesijnej asociácie POPAI Central Europe 2020 - súčasnosť
členka zahraničnej profesijnej asociácie European Social Marketing Association 2021 - súčasnosť
členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie Marketing & Media Identity 2022 - súčasnosť
Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu Mobilitná schéma, pracovný kontrakt
Salzburg Academy on Media and Global Change Schloss Leopoldskron Leopoldskronstrasse 56-58 A-5020 Salzburg, Austria 21. 07. 2013 - 10. 08. 2013 Salzburg Global Seminar
University of Dubrovnik Branitelja Dubrovnika 29 20000 Dubrovnik, Chorvátsko 05. 05. 2015 - 07. 05. 2015 Erasmus+
Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta Rokitanského 62/26, 500 03 Hradec Králové, Česká republika 21. 03. 2016 – 25. 03. 2016 Ceepus
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko 03. 05. 2017 – 05. 05. 2017 Erasmus+
University of Matanazas Autopista a Varadero, km 3.5, Matanzas, Cuba 10.10. 2017 - 31.10. 2017 SAIA
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko 11. 06. 2018 - 14. 06. 2018 Erasmus+
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko 28.03.2022 - 01.04.2022 Erasmus+