Mgr. et Bc. Dáša Franić, PhD.

Dáša Franić v súčasnosti pôsobí na FMK na funkčnom mieste docentky a zároveň zastáva funkciu prodekanky pre kvalitu, akreditáciu a doktorandské štúdium.
V rámci svojich kompetencií zabezpečuje koordináciu procesov týkajúcich sa politiky kvality, predovšetkým v oblasti kvality študijných programov. Riadi procesy akreditácie nových študijných programov. Je predsedníčkou Rady kvality FMK. Taktiež zodpovedá za organizáciu a priebeh doktorandského štúdia.
V rámci vedeckej, pedagogickej i publikačnej činnosti sa venuje skúmaniu nástrojov marketingovej komunikácie a problematike spotrebiteľského správania.
Vyštudovala marketingovú komunikáciu na FMK UCM vo všetkých troch stupňoch, okrem toho získala bakalársky titul na FF UCM v študijnom programe anglický jazyk a kultúra v odbornej komunikácii.
Oblasti záujmu: nástroje marketingovej komunikácie, reklama, public relations, spotrebiteľské správanie.
Dôležité odkazy
AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách
Inovácie v slovenskej reklame / Dáša Mendelová, Anna Zaušková ; recenzenti: Anna Križanová, Ľudmila Čábyová, Aleš Hes. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 142 s. - ISBN 978-80-8105-782-3.
ABC Kapitoly vo vedeckých monografiách vydané v zahraničných vydavateľstvách
Inovácie v mediálnom prostredí / Dáša Mendelová, 2015.
In: Otázky médií dnešní doby / Jana Gibarti (Ed) ; recenzenti: Zora Hudíková, Eva Jandová, Vladimír Bačišin. - 1. vyd. - Ostrava : ANAGRAM, 2015. - ISBN 978-80-7342-282-0, s. 81-105 [1,82 AH].
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách
Praktická implementácia nástrojov marketingovej komunikácie / Peter Krajčovič, Matej Martovič, Dáša Mendelová ; recenzenti: Katarína Ďurková, Martin Klepek. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, 2019. - 164 s. - ISBN 978-80-572-0033-8.
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
The birth of American advertising / Dáša Mendelová, 2018.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 9, č. 2 (2018), s. 4-19.
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Innovation in the Slovak advertising environment / Dáša Mendelová, Anna Zaušková, 2015.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 6, no. 1 (2015), pp. 39-56.
CEDMO (Central European Digital Media Observatory) - členka riešiteľského kolektívu. Medzinárodný projekt, ktorého cieľom je zrýchliť a zefektívniť overovanie faktov s využitím umelej inteligencie, ako aj odhaľovať, skúmať a znižovať šírenie tzv. informačných porúch vrátane dezinformácií. Konzorcium CEDMO pod vedením Fakulty sociálnych vied Karlovej univerzity v Prahe zahŕňa osem partnerov a štyroch subdodávateľov. Projekt je spolufinancovaný Európskou komisiou prostredníctvom Nástroja na prepájanie Európy (CEF). Hlavným koordinátorom je PhDr. Václav Moravec, Ph.D.
SVK: VEGA 1/0708/18 Aspekty využívania koncepcie SoLoMo marketingu na zvýšenie povedomia o ekoinováciách (2018) , členka riešiteľského kolektívu
Anotácia: Prínos predkladaného vedeckého projektu spočíva v tvorbe teoretického aparátu a uceleného metodologického modelu pre využitie SoLoMo marketingu v environmentálnom manažmente v podnikateľskom prostredí. Primárnym cieľom riešiteľského kolektívu je systematické popísanie konvergencie troch princípov, a to sociálnych médií, geolokačných služieb a mobilných zariadení v kontexte marketingovej komunikácie prezentujúcej inovatívne riešenia environmentálnych problémov. Zodpovedná riešiteľka projektu: prof. Ing. Anna Zaušková, PhD.
ENG: VEGA 1/0708/18 Aspects of using the concept of SoLoMo marketing to raise awareness of eco-innovation, member of the research team.
Projekt Vega č. 1/0606/21 Zmena preferencii v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej komunikácie, členka riešiteľského kolektívu. Anotácia projektu: Hlavným vedeckým cieľom projektu je identifikácia zmeny trendov spotrebiteľského správania v oblasti realizácie on-line a in-store nákupov vo vzťahu integrácie komunikačných aktivít maloobchodných subjektov ovplyvňujúcich nákupné rozhodovania a preferencie cieľových skupín, ako aj návrh modelov predikcie sklonov spotrebiteľov pri realizácii budúcich nákupov ovplyvnených multiplikačným efektom on-line a in-store marketingovej komunikácie, vrátane návrhov komunikačných modelov prepojujúcich in-store komunikáciu s cielenou on-line komunikáciou v reálnom čase založených na princípoch technológii využívajúcich princípy umelej inteligencie. Zodpovedný riešiteľ projektu: Ing. Tomáš Fašiang, PhD.
Projekt Vega č. 1/0334/24 Význam interakčných väzieb ovplyvňujúcich nákupný rozhodovací proces vybraného spotrebiteľského segmentu v kontexte identifikácie kľúčových komunikačných a výkonnostných metrík B2C trhu, členka riešiteľského kolektívu.
Hlavným cieľom je identifikácia a skúmanie väzieb v nákupnom rozhodovacom procese spotrebiteľa so zameraním na vybrané spotrebiteľské segmenty v kontexte trendových kľúčových komunikačných a výkonnostných metrík prepojujúcich offlinovú komunikáciu s cielenou onlinovou komunikáciou v reálnom čase s akceptáciou nových technológií využívajúcich princípy umelej inteligencie. Zodpovedná riešiteľka projektu: doc. PhDr. Daniela Kollárová, PhD.
Popis aktivity, názov kurzu | Názov inštitúcie | Rok |
---|---|---|
Workshop Project-based learning | TalentWay.net | 2019 |
Desing thinking tools | TalentWay.net | 2019 |
Conversation course - "Zdieľam C", level B1 | Harmony Academy - jazyková škola | 2014 |
Štatistické metódy v SW IB SPSS | Acrea | 2013 |
Prvky interaktivity v online výučbe: nástroje Kahoot, Mentimeter, Google Jamboard | FMK UCM v Trnave | 2021 |
Anglický jazyk – certifikáty úrovne B2 | Anglická jazyková škola Dolinec – BEST | 2021 |
Prečo nie je predpoklad hypotéza a štatistika návšteva zubára | FMK UCM v Trnave | 2020 |
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe | FMK UCM v Trnave | 2021 |
Pokročilé funkcie MS Teams | FMK UCM v Trnave | 2022 |
Aktivita, funkcia | Názov inštitúcie, grémia | Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
členka Vedeckej rady FMK UCM v Trnave | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2019 - súčasnosť |
predsedníčka Rady kvality FMK UCM v Trnave | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2021 - súčasnosť |
zástupca šéfredaktora časopisu Communication Today | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2019 - súčasnosť |
členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie | Marketing Identity | 2011 - 2021 |
členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie | Megatrendy a médiá | 2014 - 2020 |
členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie ESRARC 2015 a ESRARC 2018 | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave (spoluorganizátor konferencie) | 2015, 2018 |
členka štátnicových komisií pre bakalárske a magisterské štátne skúšky | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | od r. 2011 |
členka zahraničnej profesijnej asociácie | Česká marketingová společnost | 2020 - súčasnosť |
členka zahraničnej profesijnej asociácie | Klub učitelů marketingu | 2020 - súčasnosť |
členka zahraničnej profesijnej asociácie | POPAI Central Europe | 2020 - súčasnosť |
členka zahraničnej profesijnej asociácie | European Social Marketing Association | 2021 - súčasnosť |
členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie | Marketing & Media Identity | 2022 - súčasnosť |
Názov inštitúcie | Sídlo inštitúcie | Obdobie trvania pôsobenia/pobytu | Mobilitná schéma, pracovný kontrakt |
---|---|---|---|
Salzburg Academy on Media and Global Change | Schloss Leopoldskron Leopoldskronstrasse 56-58 A-5020 Salzburg, Austria | 21. 07. 2013 - 10. 08. 2013 | Salzburg Global Seminar |
University of Dubrovnik | Branitelja Dubrovnika 29 20000 Dubrovnik, Chorvátsko | 05. 05. 2015 - 07. 05. 2015 | Erasmus+ |
Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta | Rokitanského 62/26, 500 03 Hradec Králové, Česká republika | 21. 03. 2016 – 25. 03. 2016 | Ceepus |
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek | Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko | 03. 05. 2017 – 05. 05. 2017 | Erasmus+ |
University of Matanazas | Autopista a Varadero, km 3.5, Matanzas, Cuba | 10.10. 2017 - 31.10. 2017 | SAIA |
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek | Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko | 11. 06. 2018 - 14. 06. 2018 | Erasmus+ |
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek | Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko | 28.03.2022 - 01.04.2022 | Erasmus+ |