doc. PhDr. Jana Galera Matúšová, PhD.

Jana Galera Matúšová absolvovala habilitáciu v odbore masmediálne štúdiá na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave a téma jej habilitačnej práce bola Komunikačné stratégie vybraných značiek v rôznych štádiách ich životného cyklu. Akademický titul PhDr. získala na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave v odbore masmediálne štúdiá a titul PhD. v odbore teória a dejiny žurnalistiky na Filozofickej fakulte UK s témou dizertačnej práce Interná a externá komunikácia korporácií. Akademický titul Mgr. jej bol udelený na Filozofickej fakulte UK v Bratislave v odbore žurnalistika.
Je autorkou vyše 90 publikácií a článkov, z toho sú tri monografie, dve učebnice, jedny učebné texty a jedny skriptá. Bola členkou redakčnej rady odborného mesačníka PR LIFE (vydávaný PR Klubom v ČR) a je členkou redakčných rád poľského časopisu Preferencje Polityczne, ktorý vydáva Centrum Innowacji, Transferu, Technologii I Rozwoju Fundacia Uniwersytetu Šlaskiego oraz Instytut Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Slaskiego, Marketing and Management of Innovations a ecoletra.com.
Ako člen PR Klubu v ČR bola mentor v rámci dvoch ročníkov mentoringového programu pre začínajúcich PR pracovníkov a v súčasnosti mentoruje juniorné marketérky v mentoringovom programe Holky z marketingu. Na manažérskych pozíciách pracovala pre medzinárodné spoločnosti, ako napríklad Sberbank, UniCredit Bank, Marks & Spencer, SAZKA, FALCK či Dedoles. Na český trh uvádzala nového virtuálneho mobilného operátora – LAMA MOBILE –, s ktorého kampaňou získala 2. miesto v súťaži EFFIE, so značkou Dedoles zase vyhrala PR ceny na Slovensku a v Českej republike.
Je členkou Vedeckej rady FMK UCM, Odborovej komisie pre doktorandské štúdium FMK UCM, Etickej komisia pre VVČ a Podnetovej komisie.
Dôležité odkazy
AAB Komunikačné stratégie vybraných značiek v rôznych štádiách ich životného cyklu/Jana Galera Matúšová; recenzenti: Alena Kusá, Ondřej Roubal, Andrej Tušer. - 1. vyd. – Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2020. ISBN 978-80-572-0060-4.
AAB Súčasné trendy rozvoja marketingovej komunikácie a ich interakcie / Jana Galera Matúšová; recenzenti: Jozef Sablik, Ľudmila Čábyová. - 1. vyd. - Trnava :Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. ISBN 978-80-8105-642-0.
ACD | Interná komunikácia / Galera Matúšová, Jana [Autor, 100%] In: Public relations - teória a prax [elektronický dokument] / Ďurková, Katarína [Zostavovateľ, editor] ; Franic, Dáša [Zostavovateľ, editor] ; Brník, Andrej [Recenzent] ; Matušínská, Kateřina [Recenzent]. – 1. vyd. – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Fakulta masmediálnej komunikácie, 2021. – ISBN (elektronické) 978-80-572-0218-9, s. 99-116 [1 AH] [CD-ROM]
AAB Stav riešenia problematiky etiky v rôznych oblastiach marketingovej a masmediálnej komunikácie / Jana Galera Matúšová; recenzenti: Katarína Ďurková, Viliam Končál. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2014. - 79 s. [3,83 AH]. - ISBN 978-80-8105-621-5.
AEC New trends in communication / Galera Matúšová, Jana [Autor, 50%] ; Varečková, Ľubica [Autor, 50%]. – [recenzované] In: Economy and Business [elektronický dokument] / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – Roč. 15. – Burgas (Bulharsko) : Science Events, 2021. – ISSN (online) 1314-7242, s. 278-283 [online]
Názov predmetu | Študijný program | Stupeň | Študijný odbor |
---|---|---|---|
Media relations | Marketingová komunikácia | 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
PR praktikum I. | Marketingová komunikácia | 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Hovorca a médiá | Media relations | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Tvorba PR kampaní | Media relations | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Marketingová komunikácia | Teória digitálnych hier | 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Psychológia médií | Media relations | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Psychologické a etické aspekty reklamy | Marketingová komunikácia | 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
PR praktikum II. | Marketingová komunikácia | 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Budovanie značky | Marketingová komunikácia | Mgr. | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Členka riešiteľského kolektívu projektu VEGA č. 1/0304/24 s názvom Vplyv a hodnota digitalizácie inovácií marketingovej komunikácie produktov pre generácie ekologických používateľov.
CEDMO (Central European Digital Media Observatory) - členka riešiteľského kolektívu. Medzinárodný projekt, ktorého cieľom je zrýchliť a zefektívniť overovanie faktov s využitím umelej inteligencie, ako aj odhaľovať, skúmať a znižovať šírenie tzv. informačných porúch vrátane dezinformácií. Konzorcium CEDMO pod vedením Fakulty sociálnych vied Karlovej univerzity v Prahe zahŕňa osem partnerov a štyroch subdodávateľov. Projekt je spolufinancovaný Európskou komisiou prostredníctvom Nástroja na prepájanie Európy (CEF). Hlavným koordinátorom je PhDr. Václav Moravec, Ph.D.
Členka riešiteľského kolektívu VEGA č. 1/0038/22 Využitie kompetitívnych digitálnych hier na rozvoj tímovej kohézie a sociálnej adaptácie Generácie Z
Členka riešiteľského kolektívu KEGA č. 012UCM-4/2022 Riadenie ľudí v digitálnom svete – bilingválna (slovensko-anglická) vysokoškolská učebnica s podporou e-learningových modulov s multimediálnym obsahom
Členka riešiteľského kolektívu 2022-1-SK01-KA220-HED-000087258 Fostering creativity and creative thinking in marketing communications education
Členka riešiteľského kolektívu APVV-Cestovná mapa digitálnej platformy zabezpečujúcej AI (Artificial Intelligence)autooomatizáciu rozhodovacích procesov v oblasti komunikačnej stratégie.
Členka riešiteľského kolektívu projektu DIGITÁLNA REZILIENCIA - ZVYŠOVANIE KRITICKÉHO MYSLENIA OHROZENÝCH SKUPÍN DEZINFORMAČNÝMI NARATÍVMI V ČASE INFODÉMIE A ROZMACHU UMELEJ INTELIGENCIE (VAIA)
Členka riešiteľského kolektívu Vega č. 1/0606/21 Zmena preferencií v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej komunikácie.
Popis aktivity, názov kurzu | Názov inštitúcie | Rok |
---|---|---|
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe | Method Lab, FMK UCM | 2021 |
Trendy v online marketingu | Inspire Academy | 2021 |
Psychológia v praxi – Advanced modul | Advanca | 2016 - 2017 |
The Google Analytics | 2016 | |
Zákony a hybné sily rastu alebo Prečo je zameranie sa na podiel na trhu cestou do pekla | 2 muse | 2022 |
Stáž vo výskumnej agentúre | Constat research | 2011 |
Tréning krízovej a mediálnej komunikácie | Communication House | 2010 |
Manažér marketingovej komunikácie | Centrum ďalšieho vzdelávania, Univerzita Komenského | 2009 |
Komunikácia s médiami | Seesame | 2006 |
Komunikácia s verejnosťou a médiami | Academia Istropolitana | 2006 |
Raňajky s Kantar - mediálne plánovanie, efektivita, kreativita | KANTAR research | 2022 |
Marketing rulezz 2022 | PS: Digital, MarketerBiz | 2022 |
Marketing Rulezz – All about Tik Tok | PS: Digital, MarketerBiz | 2022 |
Rozvoj profesijných kompetencií vysokoškolských učiteľov | FF UCM | 9.5.2023 |
Kantar and Friends | Kantar | 18. – 20. 4. 2023 |
PR - od strategie po taktiku | Holky z marketingu | 25. 5. 2023 |
LinkedIn pro osobní značku | Holky z marketingu | 18. 4. 2023 |
Konferencia Content marketing masters | Digital marketing club | 25.4.2023 |
Marketing Rulezz Branding | PS: Digital, MarketerBiz | 16.5.2023 |
Tvorba stratégie značky FMK | Minar inspiration | apríl - máj 2023 |
Mentoring program | Holky z marketingu | 2023 - 2024 |
Kurz angličtiny | FMK UCM | 2023 |
Ako písať učebnice a skriptá | FMK UCM | jún 2023 |
Kvalitatívny výskum | IPSOS | september 2023 |
Využitie AI v publikačnej činnosti | FMK UCM | september 2023 |
Design thinking | FMK UCM | 4.9. - 5.9.2024 |
Aktivita, funkcia | Názov inštitúcie, grémia | Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
garant študijného programu Media relations | Media relations | od 2022 |
Garant predmetu Advertising | Fakulta ekonomických štúdií VŠFS Praha | 2014-2015 |
Členka | PR Klub ČR | od 2012 |
Členka komisií pre štátne skúšky a rigorózne skúšky | FMK | od 2009 |
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii | Klub učitelu marketingu | od roku 2021 |
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii | ČMS | od roku 2021 |
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii | POPAI Central Europe | od roku 2021 |
Member of reviewer board | Marketing and Management of Innovations | od 2022 |
Členka vedeckej komisie konferencie | PEMF conference | 2022 |
Členka | Vedecká rada FMK UCM | od 2023 |
Členka | Odborová komisia pre doktorandské štúdium FMK UCM | od 2023 |
Členka | Etická komisia pre VVČ | od 2022 |
Členka | Podnetová komisia FMK | od 2023 |
Členka vedeckej komisie konferencie | Marketing and media identity | od roku 2023 |
Názov inštitúcie | Sídlo inštitúcie | Obdobie trvania pôsobenia/pobytu | Mobilitná schéma, pracovný kontrakt |
---|---|---|---|
Fakulta ekonomických štúdií VŠFS | Praha | 2014 - 2016 | dohoda o pracovnej činnosti |
Business and Technology University, Georgia | Georgia | 26. - 29. 4. 2022 | 2nd INTERNATIONAL TEACHING WEEK 2022 |
Vysoká škola finanční a správní | Praha, ČR | december 2022 | Erasmus |