doc. PhDr. Jana Galera Matúšová, PhD.

docentka Katedra marketingovej komunikácie
doc. PhDr. Jana Galera Matúšová, PhD.

Jana Galera Matúšová absolvovala habilitáciu v odbore masmediálne štúdiá na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave a téma jej habilitačnej práce bola Komunikačné stratégie vybraných značiek v rôznych štádiách ich životného cyklu. Akademický titul PhDr. získala na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave v odbore masmediálne štúdiá a titul PhD. v odbore teória a dejiny žurnalistiky na Filozofickej fakulte UK s témou dizertačnej práce Interná a externá komunikácia korporácií. Akademický titul Mgr. jej bol udelený na Filozofickej fakulte UK v Bratislave v odbore žurnalistika.

Je autorkou vyše 90 publikácií a článkov, z toho sú tri monografie, dve učebnice, jedny učebné texty a jedny skriptá. Bola členkou redakčnej rady odborného mesačníka PR LIFE (vydávaný PR Klubom v ČR) a je členkou redakčných rád poľského časopisu Preferencje Polityczne, ktorý vydáva Centrum Innowacji, Transferu, Technologii I Rozwoju Fundacia Uniwersytetu Šlaskiego oraz Instytut Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Slaskiego, Marketing and Management of Innovations a ecoletra.com.

Ako člen PR Klubu v ČR bola mentor v rámci dvoch ročníkov mentoringového programu pre začínajúcich PR pracovníkov a v súčasnosti mentoruje juniorné marketérky v mentoringovom programe Holky z marketingu. Na manažérskych pozíciách pracovala pre medzinárodné spoločnosti, ako napríklad Sberbank, UniCredit Bank, Marks & Spencer, SAZKA, FALCK či Dedoles. Na český trh uvádzala nového virtuálneho mobilného operátora – LAMA MOBILE –, s ktorého kampaňou získala 2. miesto v súťaži EFFIE, so značkou Dedoles zase vyhrala PR ceny na Slovensku a v Českej republike.

Je členkou Vedeckej rady FMK UCM, Odborovej komisie pre doktorandské štúdium FMK UCM, Etickej komisia pre VVČ a Podnetovej komisie.

 

Dôležité odkazy

 

AAB Komunikačné stratégie vybraných značiek v rôznych štádiách ich životného cyklu/Jana Galera Matúšová; recenzenti: Alena Kusá, Ondřej Roubal, Andrej Tušer. - 1. vyd. – Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2020. ISBN 978-80-572-0060-4.


AAB Súčasné trendy rozvoja marketingovej komunikácie a ich interakcie / Jana Galera Matúšová; recenzenti: Jozef Sablik, Ľudmila Čábyová. - 1. vyd. - Trnava :Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. ISBN 978-80-8105-642-0.


ACD | Interná komunikácia / Galera Matúšová, Jana [Autor, 100%] In: Public relations - teória a prax [elektronický dokument] / Ďurková, Katarína [Zostavovateľ, editor] ; Franic, Dáša [Zostavovateľ, editor] ; Brník, Andrej [Recenzent] ; Matušínská, Kateřina [Recenzent]. – 1. vyd. – Trnava (Slovensko) : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Fakulta masmediálnej komunikácie, 2021. – ISBN (elektronické) 978-80-572-0218-9, s. 99-116 [1 AH] [CD-ROM]


AAB Stav riešenia problematiky etiky v rôznych oblastiach marketingovej a masmediálnej komunikácie / Jana Galera Matúšová; recenzenti: Katarína Ďurková, Viliam Končál. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2014. - 79 s. [3,83 AH]. - ISBN 978-80-8105-621-5.


AEC New trends in communication / Galera Matúšová, Jana [Autor, 50%] ; Varečková, Ľubica [Autor, 50%]. – [recenzované] In: Economy and Business [elektronický dokument] / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – Roč. 15. – Burgas (Bulharsko) : Science Events, 2021. – ISSN (online) 1314-7242, s. 278-283 [online]


Názov predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Media relations Marketingová komunikácia 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
PR praktikum I. Marketingová komunikácia 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Hovorca a médiá Media relations 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Tvorba PR kampaní Media relations 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Marketingová komunikácia Teória digitálnych hier 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Psychológia médií Media relations 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Psychologické a etické aspekty reklamy Marketingová komunikácia 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
PR praktikum II. Marketingová komunikácia 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Budovanie značky Marketingová komunikácia Mgr. Mediálne a komunikačné štúdiá

Členka riešiteľského kolektívu projektu VEGA č. 1/0304/24 s názvom Vplyv a hodnota digitalizácie inovácií marketingovej komunikácie produktov pre generácie ekologických používateľov.


CEDMO (Central European Digital Media Observatory) - členka riešiteľského kolektívu. Medzinárodný projekt, ktorého cieľom je zrýchliť a zefektívniť overovanie faktov s využitím umelej inteligencie, ako aj odhaľovať, skúmať a znižovať šírenie tzv. informačných porúch vrátane dezinformácií. Konzorcium CEDMO pod vedením Fakulty sociálnych vied Karlovej univerzity v Prahe zahŕňa osem partnerov a štyroch subdodávateľov. Projekt je spolufinancovaný Európskou komisiou prostredníctvom Nástroja na prepájanie Európy (CEF). Hlavným koordinátorom je PhDr. Václav Moravec, Ph.D.


Členka riešiteľského kolektívu VEGA č. 1/0038/22 Využitie kompetitívnych digitálnych hier na rozvoj tímovej kohézie a sociálnej adaptácie Generácie Z 


Členka riešiteľského kolektívu KEGA č. 012UCM-4/2022 Riadenie ľudí v digitálnom svete – bilingválna (slovensko-anglická) vysokoškolská učebnica s podporou e-learningových modulov s multimediálnym obsahom


Členka riešiteľského kolektívu 2022-1-SK01-KA220-HED-000087258 Fostering creativity and creative thinking in marketing communications education


Členka riešiteľského kolektívu APVV-Cestovná mapa digitálnej platformy zabezpečujúcej AI (Artificial Intelligence)autooomatizáciu rozhodovacích procesov v oblasti komunikačnej stratégie.


Členka riešiteľského kolektívu projektu DIGITÁLNA REZILIENCIA - ZVYŠOVANIE KRITICKÉHO MYSLENIA OHROZENÝCH SKUPÍN DEZINFORMAČNÝMI NARATÍVMI V ČASE INFODÉMIE A ROZMACHU UMELEJ INTELIGENCIE (VAIA)


Členka riešiteľského kolektívu Vega č. 1/0606/21 Zmena preferencií v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej komunikácie.


Popis aktivity, názov kurzu Názov inštitúcie Rok
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe Method Lab, FMK UCM 2021
Trendy v online marketingu Inspire Academy 2021
Psychológia v praxi – Advanced modul Advanca 2016 - 2017
The Google Analytics Google 2016
Zákony a hybné sily rastu alebo Prečo je zameranie sa na podiel na trhu cestou do pekla 2 muse 2022
Stáž vo výskumnej agentúre Constat research 2011
Tréning krízovej a mediálnej komunikácie Communication House 2010
Manažér marketingovej komunikácie Centrum ďalšieho vzdelávania, Univerzita Komenského 2009
Komunikácia s médiami Seesame 2006
Komunikácia s verejnosťou a médiami Academia Istropolitana 2006
Raňajky s Kantar - mediálne plánovanie, efektivita, kreativita KANTAR research 2022
Marketing rulezz 2022 PS: Digital, MarketerBiz 2022
Marketing Rulezz – All about Tik Tok PS: Digital, MarketerBiz 2022
Rozvoj profesijných kompetencií vysokoškolských učiteľov FF UCM 9.5.2023
Kantar and Friends Kantar 18. – 20. 4. 2023
PR - od strategie po taktiku Holky z marketingu 25. 5. 2023
LinkedIn pro osobní značku Holky z marketingu 18. 4. 2023
Konferencia Content marketing masters Digital marketing club 25.4.2023
Marketing Rulezz Branding PS: Digital, MarketerBiz 16.5.2023
Tvorba stratégie značky FMK Minar inspiration apríl - máj 2023
Mentoring program Holky z marketingu 2023 - 2024
Kurz angličtiny FMK UCM 2023
Ako písať učebnice a skriptá FMK UCM jún 2023
Kvalitatívny výskum IPSOS september 2023
Využitie AI v publikačnej činnosti FMK UCM september 2023
Design thinking FMK UCM 4.9. - 5.9.2024
Aktivita, funkcia Názov inštitúcie, grémia Časové vymedzenia pôsobenia
garant študijného programu Media relations Media relations od 2022
Garant predmetu Advertising Fakulta ekonomických štúdií VŠFS Praha 2014-2015
Členka PR Klub ČR od 2012
Členka komisií pre štátne skúšky a rigorózne skúšky FMK od 2009
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii Klub učitelu marketingu od roku 2021
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii ČMS od roku 2021
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii POPAI Central Europe od roku 2021
Member of reviewer board Marketing and Management of Innovations od 2022
Členka vedeckej komisie konferencie PEMF conference 2022
Členka Vedecká rada FMK UCM od 2023
Členka Odborová komisia pre doktorandské štúdium FMK UCM od 2023
Členka Etická komisia pre VVČ od 2022
Členka Podnetová komisia FMK od 2023
Členka vedeckej komisie konferencie Marketing and media identity od roku 2023
Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu Mobilitná schéma, pracovný kontrakt
Fakulta ekonomických štúdií VŠFS Praha 2014 - 2016 dohoda o pracovnej činnosti
Business and Technology University, Georgia Georgia 26. - 29. 4. 2022 2nd INTERNATIONAL TEACHING WEEK 2022
Vysoká škola finanční a správní Praha, ČR december 2022 Erasmus