Mgr. Lucia Magalová, PhD.

odborná asistentka Katedra umeleckej komunikácie
Mgr. Lucia Magalová, PhD.

Doktorka Magalová pôsobí na fakulte od roku 2014. Je absolventkou troch vysokoškolských stupňov v študijnom programe masmediálna komunikácia. V rámci doterajšej vedeckej činnosti sa zaoberala problematikou televíznych seriálov a internetom distribuovanej televízie Netflix. Na FMK UCM sa venovala predovšetkým fotografickej činnosti fakultných eventov. Participovala na fotografickej výstave Okom UCM a Klauzúrnej výstave študentov Kreatívno-experimentálneho fotografického ateliéru (KEFA).

V rámci vedeckovýskumnej činnosti sa zameriava predovšetkým na oblasti online kultúry, mediálnych obsahov, problematiky internetovej televízie a podobne. Vo svojom profesijnom živote sa doteraz zaoberala pedagogickou činnosťou na strednej škole, kde vyučovala grafický dizajn a viedla fotografický krúžok.

Oblasti záujmu: mediálne obsahy, filmová a televízna tvorba, internetom distribuovaná televízia, sociálno-kultúrne aspekty televíznej tvorby.

 

Dôležité odkazy

 

V3 Magalová, L., Radošinská, J.(2022). Supes, Inc.: Episodic television drama The Boys, antiheroism and society of performance. Media Literacy and Academic Research, 5(1), 28-52.


V2 Magalová, L. (2022). Funkcionalita webového rozhrania a aplikácií internetom distribuovanej televízie Netflix. In MMK 2022 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky : recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference (pp. 364-376). Magnanimitas akademické sdružení. ISBN 978-80-87952-37-5.


V2 Magalová, L., Francistyová, B. (2023) Distribúcia a produkcia produktov internetom distribuovanej televízie Netflix. In QUAERE 2023 : recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů : recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů (pp. 519-528). Magnanimitas akademické sdružení. ISBN 978-80-87952-38-2.



AFD Magalová, L. (2021). Trhové postavenie spoločnosti Netflix v období pandémie ochorenia Covid-19. In Brník, A., Graca, M., Prostináková Hossová, M., Solík, M., Megatrendy a médiá 2021: Home Officetainment (pp. 79-91). Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. ISBN 978-80-572-0184-7.


ADF Magalová, L. (2020). Trhové postavenie internetovej televízie Netflix v čase pandémie Covid-19. In Kvetanová, Z., Piatrov, I., Martovič, M., Marketing identity 2020: COVID-2.0 : zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie (pp. 82-97). Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. ISBN 978-80-572-0108-3.


Názov predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Základy AV. tvorby I., II. Masmediálna komunikácia 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Mediálna informatika Masmediálna komunikácia 2. Stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá

Projekt VEGA č. 1/0283/20 s názvom Synergia odvetví mediálneho priemyslu v kontexte kritickej politickej ekonómie médií (2020 – 2022), zástupkyňa zodpovedného riešiteľa projektu. Zodpovedný riešiteľ projektu: doc. PhDr. Ján Višňovský, PhD. Anotácia: Projekt smeruje k hlbšiemu pochopeniu postupov a komerčných imperatívov mediálnej produkcie, ktorá sa šíri v rámci neskoro modernej liberálno-demokratickej spoločnosti. Hlavným cieľom projektu je vytvoriť súbor teoreticko-empirických poznatkov, ktoré rozvíjajú kritickú politickú ekonómiu médií a smerujú k vymedzeniu aktuálneho komerčného potenciálu odvetví mediálneho priemyslu, ako aj sériu vedeckých prác viazaných na jednotlivé odvetvia mediálneho priemyslu a ich ekonomické, resp. komerčné aspekty. Splnenie stanoveného cieľa je podmienené uplatnením výskumných nástrojov kvalitatívneho a kvantitatívneho charakteru a syntézou získaných empirických poznatkov. Realizácia projektu vychádza z predpokladu, že ekonomická, technologická a kultúrna konvergencia odvetví mediálneho priemyslu prináša nielen koncentráciu vlastníctva a vytváranie mediálnych oligarchií, ale aj synergiu technológií, zdrojov, príbehov, ideí a tém založenú na masívnom získavaní licencií a formovaní transmediálnych naratívov.


Popis aktivity, názov kurzu Názov inštitúcie Rok
Workshop „Budovanie značky FMK“ Fakulta masmediálnej komunikácie v Trnave 2023
Aktivita, funkcia Názov inštitúcie, grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Členka redakcie vedeckého časopisu Communication Today (indexovaný v databázach Web of Science Core Collection a Scopus) od 2023
Členka redakcie vedeckého časopisu European Journal of Media, Art and Photography 2021 po súčasnosť
Členka organizačného výboru konferencie Quo Vadis FMK UCM 2022
Člen organizačného výboru konferencie Marketing and Media Identity FMK UCM od 2022 po súčasnosť
Člen organizačného výboru konferencie Megatrends and Media FMK UCM 2021
Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu Mobilitná schéma, pracovný kontrakt
Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Prahe, ČR Smetanovo nábř. 6, 110 00 Staré Město, Czech Republic 30.5.2022 - 30.6.2022 CEEPUS, freemover