Mgr. Lucia Magalová, PhD.

Doktorka Magalová pôsobí na fakulte od roku 2014. Je absolventkou troch vysokoškolských stupňov v študijnom programe masmediálna komunikácia. V rámci doterajšej vedeckej činnosti sa zaoberala problematikou televíznych seriálov a internetom distribuovanej televízie Netflix. Na FMK UCM sa venovala predovšetkým fotografickej činnosti fakultných eventov. Participovala na fotografickej výstave Okom UCM a Klauzúrnej výstave študentov Kreatívno-experimentálneho fotografického ateliéru (KEFA).
V rámci vedeckovýskumnej činnosti sa zameriava predovšetkým na oblasti online kultúry, mediálnych obsahov, problematiky internetovej televízie a podobne. Vo svojom profesijnom živote sa doteraz zaoberala pedagogickou činnosťou na strednej škole, kde vyučovala grafický dizajn a viedla fotografický krúžok.
Oblasti záujmu: mediálne obsahy, filmová a televízna tvorba, internetom distribuovaná televízia, sociálno-kultúrne aspekty televíznej tvorby.
Dôležité odkazy
V3 Magalová, L., Radošinská, J.(2022). Supes, Inc.: Episodic television drama The Boys, antiheroism and society of performance. Media Literacy and Academic Research, 5(1), 28-52.
V2 Magalová, L. (2022). Funkcionalita webového rozhrania a aplikácií internetom distribuovanej televízie Netflix. In MMK 2022 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky : recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference (pp. 364-376). Magnanimitas akademické sdružení. ISBN 978-80-87952-37-5.
V2 Magalová, L., Francistyová, B. (2023) Distribúcia a produkcia produktov internetom distribuovanej televízie Netflix. In QUAERE 2023 : recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů : recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů (pp. 519-528). Magnanimitas akademické sdružení. ISBN 978-80-87952-38-2.
AFD Magalová, L. (2021). Trhové postavenie spoločnosti Netflix v období pandémie ochorenia Covid-19. In Brník, A., Graca, M., Prostináková Hossová, M., Solík, M., Megatrendy a médiá 2021: Home Officetainment (pp. 79-91). Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. ISBN 978-80-572-0184-7.
ADF Magalová, L. (2020). Trhové postavenie internetovej televízie Netflix v čase pandémie Covid-19. In Kvetanová, Z., Piatrov, I., Martovič, M., Marketing identity 2020: COVID-2.0 : zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie (pp. 82-97). Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. ISBN 978-80-572-0108-3.
Názov predmetu | Študijný program | Stupeň | Študijný odbor |
---|---|---|---|
Základy AV. tvorby I., II. | Masmediálna komunikácia | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Mediálna informatika | Masmediálna komunikácia | 2. Stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Projekt VEGA č. 1/0283/20 s názvom Synergia odvetví mediálneho priemyslu v kontexte kritickej politickej ekonómie médií (2020 – 2022), zástupkyňa zodpovedného riešiteľa projektu. Zodpovedný riešiteľ projektu: doc. PhDr. Ján Višňovský, PhD. Anotácia: Projekt smeruje k hlbšiemu pochopeniu postupov a komerčných imperatívov mediálnej produkcie, ktorá sa šíri v rámci neskoro modernej liberálno-demokratickej spoločnosti. Hlavným cieľom projektu je vytvoriť súbor teoreticko-empirických poznatkov, ktoré rozvíjajú kritickú politickú ekonómiu médií a smerujú k vymedzeniu aktuálneho komerčného potenciálu odvetví mediálneho priemyslu, ako aj sériu vedeckých prác viazaných na jednotlivé odvetvia mediálneho priemyslu a ich ekonomické, resp. komerčné aspekty. Splnenie stanoveného cieľa je podmienené uplatnením výskumných nástrojov kvalitatívneho a kvantitatívneho charakteru a syntézou získaných empirických poznatkov. Realizácia projektu vychádza z predpokladu, že ekonomická, technologická a kultúrna konvergencia odvetví mediálneho priemyslu prináša nielen koncentráciu vlastníctva a vytváranie mediálnych oligarchií, ale aj synergiu technológií, zdrojov, príbehov, ideí a tém založenú na masívnom získavaní licencií a formovaní transmediálnych naratívov.
Popis aktivity, názov kurzu | Názov inštitúcie | Rok |
---|---|---|
Workshop „Budovanie značky FMK“ | Fakulta masmediálnej komunikácie v Trnave | 2023 |
Aktivita, funkcia | Názov inštitúcie, grémia | Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Členka redakcie vedeckého časopisu | Communication Today (indexovaný v databázach Web of Science Core Collection a Scopus) | od 2023 |
Členka redakcie vedeckého časopisu | European Journal of Media, Art and Photography | 2021 po súčasnosť |
Členka organizačného výboru konferencie Quo Vadis | FMK UCM | 2022 |
Člen organizačného výboru konferencie Marketing and Media Identity | FMK UCM | od 2022 po súčasnosť |
Člen organizačného výboru konferencie Megatrends and Media | FMK UCM | 2021 |
Názov inštitúcie | Sídlo inštitúcie | Obdobie trvania pôsobenia/pobytu | Mobilitná schéma, pracovný kontrakt |
---|---|---|---|
Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Prahe, ČR | Smetanovo nábř. 6, 110 00 Staré Město, Czech Republic | 30.5.2022 - 30.6.2022 | CEEPUS, freemover |