Mgr. Monika Prostináková Hossová, PhD.

Dr. Prostináková Hossová pôsobí na katedre mediálnej výchovy ako odborná asistentka, tajomníčka katedry a zástupkyňa šéfredaktora vedeckého časopisu Media Literacy and Academic Research. Vo svojej výskumnej činnosti sa venuje problematike mediálnej výchovy, zvyšovaniu mediálnej gramotnosti v kontexte celoživotného vzdelávania a fenoménom postfaktickej spoločnosti (dezinformácie a falošné správy).
Vyučuje predmety teória a dejiny mediálnej komunikácie, propedeutika mediálnych štúdií, žurnalistické žánre, kreatívne písanie, mediálne kompetencie a seminár k záverečnej práci.
Oblasti záujmu: mediálna gramotnosť, mediálna výchova, vzdelávanie, kritické myslenie, dezinformácie, postfaktická spoločnosť.
Dôležité odkazy
Prostináková Hossová, M., & Švecová, M. (2019): Challenges And Limits Of Current Student Magazine Production - Case Study. Media Literacy and Academic Research, 2(2), 34-51.
Prostináková Hossová, M. (2023). Status of senior media literacy in the Slovak Republic. Communication Today,14(1), 52-75. DOI 10.34135/communicationtoday.2023.Vol.14.No.2.5.
Prostináková Hossová, M., & Švecová, M. (2024): THE EFFECT OF EDUCATIONAL INTERVENTIONS ON THE LEVEL OF CRITICAL THINKING SKILLS OF SENIORS: A CASE STUDY. Revista Conrado, 20(101), 228-232.
Rusňáková, L., & Prostináková Hossová, M. (2022): Signs and Values of Mainstream Audio-Visual Content Intended for Children and Youth. Media Literacy and Academic Research, 5 (2), 26-53.
Hossová, M. (2018): Fake News and Disinformation: Phenomenons of Post-Factual Society. Media Literacy and Academic Research. 1(2). 27-35.
VEGA č. 1/0014/25 s názvom „Digitálna transformácia tradičných odvetví mediálneho priemyslu: Ekonomické, sociálno-kultúrne a právne konzekvencie platformovej ekonomiky médií“, doba riešenia 2025-2027, vedúca projektu: Mgr. Lenka Rusňáková, PhD., druh účasti: riešiteľka
VEGA 1/0283/20 Synergia odvetví mediálneho priemyslu v kontexte kritickej politickejekonómie médiídoba riešenia: 2020-2022, vedúci projektu: doc. PhDr. Ján Višňovský, PhD.druh účasti: riešiteľka
Popis aktivity, názov kurzu | Názov inštitúcie | Rok |
---|---|---|
Symposium on Democracy, Global Citizenship and Transformative Education: New Perspectives to Understand, Engage and Act Together | UNESCO | 2021 |
UNESCO MIL Curriculum: Media and Information Literate Citizens: Think Critically, Click Wisely! | UNESCO | 2021 |
IAME Live Webinar "Meet Media Educators all around the world and their challenges during Covid crisis – Teaching Media Literacy" | IAME | 2021 |
Inovácie v oblasti digitálneho vzdelávania | Európsky Dialóg | 2022 |
Media and Information Literacy Youth Debate Series: Youth Powering Media and Information Literacy Responses to the use of Generative AI | UNESCO | 2024 |
Cross-Perspective Seminar: Exploring Frontiers: Enhancing Media and Information Literacy in an AI-Driven World | TADAM.Education | 2024 |
Beyond easy answers: media literacy and information disorder | IAME | 2025 |
Design Thinking workshop | FMK UCM v Trnave | 2024 |
Aktivita, funkcia | Názov inštitúcie, grémia | Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Členka redakcie vedeckého časopisu, zástupkyňa šéfredaktora | Vedecký časopis Media literacy and Academic Research (indexovaný vo WoS) | 2018-súčasnosť |
Členka organizačného výboru konferencie Megatrendy a médiá | FMK UCM | 2014-2021 |
Členka organizačného výboru konferencie Marketing Identity | FMK UCM | 2015 - 2019 |
Členka organizačného výboru konferencie Marketing and Media Identity | FMK UCM | 2022-súčasnosť |
Názov inštitúcie | Sídlo inštitúcie | Obdobie trvania pôsobenia/pobytu | Mobilitná schéma, pracovný kontrakt |
---|---|---|---|
University of Wroclaw, Institute of Pedagogy, Poland | pl. University 1 (main building), 50-137 Wrocław | 10.02.2016 - 10.03.2016 | CEEPUS, doktorand-freemover |
J. J. Strossmayer University of Osijek | Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko | 11.6.2018-14.6.2018 | Erasmus+ |
Univerzita Jana Amose Komenského Praha | Roháčova 63, 13000 Praha 3 | 23.4.-28.4.2023 | Erasmus + |