Mgr. Monika Prostináková Hossová, PhD.

odborná asistentka, tajomníčka Katedry mediálnej výchovy FMK UCM v Trnave Katedra mediálnej výchovy
Mgr. Monika Prostináková Hossová, PhD.

Dr. Prostináková Hossová pôsobí na katedre mediálnej výchovy ako odborná asistentka, tajomníčka katedry a zástupkyňa šéfredaktora vedeckého časopisu Media Literacy and Academic Research. Vo svojej výskumnej činnosti sa venuje problematike mediálnej výchovy, zvyšovaniu mediálnej gramotnosti v kontexte celoživotného vzdelávania a fenoménom postfaktickej spoločnosti (dezinformácie a falošné správy).

Vyučuje predmety teória a dejiny mediálnej komunikácie, propedeutika mediálnych štúdií, žurnalistické žánre, kreatívne písanie, mediálne kompetencie a seminár k záverečnej práci.

Oblasti záujmu: mediálna gramotnosť, mediálna výchova, vzdelávanie, kritické myslenie, dezinformácie, postfaktická spoločnosť.

 

Dôležité odkazy

 

Prostináková Hossová, M., & Švecová, M. (2019): Challenges And Limits Of Current Student Magazine Production - Case Study. Media Literacy and Academic Research, 2(2), 34-51.


Prostináková Hossová, M. (2023). Status of senior media literacy in the Slovak Republic. Communication Today,14(1), 52-75. DOI 10.34135/communicationtoday.2023.Vol.14.No.2.5.


Prostináková Hossová, M., & Švecová, M. (2024): THE EFFECT OF EDUCATIONAL INTERVENTIONS ON THE LEVEL OF CRITICAL THINKING SKILLS OF SENIORS: A CASE STUDY. Revista Conrado, 20(101), 228-232.


Rusňáková, L., & Prostináková Hossová, M. (2022): Signs and Values of Mainstream Audio-Visual Content Intended for Children and Youth. Media Literacy and Academic Research, 5 (2), 26-53.


Hossová, M. (2018): Fake News and Disinformation: Phenomenons of Post-Factual Society. Media Literacy and Academic Research. 1(2). 27-35.


VEGA č. 1/0014/25 s názvom „Digitálna transformácia tradičných odvetví mediálneho priemyslu: Ekonomické, sociálno-kultúrne a právne konzekvencie platformovej ekonomiky médií“, doba riešenia 2025-2027, vedúca projektu: Mgr. Lenka Rusňáková, PhD., druh účasti: riešiteľka


VEGA 1/0283/20 Synergia odvetví mediálneho priemyslu v kontexte kritickej politickejekonómie médiídoba riešenia: 2020-2022, vedúci projektu: doc. PhDr. Ján Višňovský, PhD.druh účasti: riešiteľka


Popis aktivity, názov kurzu Názov inštitúcie Rok
Symposium on Democracy, Global Citizenship and Transformative Education: New Perspectives to Understand, Engage and Act Together UNESCO 2021
UNESCO MIL Curriculum: Media and Information Literate Citizens: Think Critically, Click Wisely! UNESCO 2021
IAME Live Webinar "Meet Media Educators all around the world and their challenges during Covid crisis – Teaching Media Literacy" IAME 2021
Inovácie v oblasti digitálneho vzdelávania Európsky Dialóg 2022
Media and Information Literacy Youth Debate Series: Youth Powering Media and Information Literacy Responses to the use of Generative AI UNESCO 2024
Cross-Perspective Seminar: Exploring Frontiers: Enhancing Media and Information Literacy in an AI-Driven World TADAM.Education 2024
Beyond easy answers: media literacy and information disorder IAME 2025
Design Thinking workshop FMK UCM v Trnave 2024
Aktivita, funkcia Názov inštitúcie, grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Členka redakcie vedeckého časopisu, zástupkyňa šéfredaktora Vedecký časopis Media literacy and Academic Research (indexovaný vo WoS) 2018-súčasnosť
Členka organizačného výboru konferencie Megatrendy a médiá FMK UCM 2014-2021
Členka organizačného výboru konferencie Marketing Identity FMK UCM 2015 - 2019
Členka organizačného výboru konferencie Marketing and Media Identity FMK UCM 2022-súčasnosť
Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu Mobilitná schéma, pracovný kontrakt
University of Wroclaw, Institute of Pedagogy, Poland pl. University 1 (main building), 50-137 Wrocław 10.02.2016 - 10.03.2016 CEEPUS, doktorand-freemover
J. J. Strossmayer University of Osijek Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko 11.6.2018-14.6.2018 Erasmus+
Univerzita Jana Amose Komenského Praha Roháčova 63, 13000 Praha 3 23.4.-28.4.2023 Erasmus +