PhDr. Peter Murár, PhD.

Peter Murár je prodekanom pre rozvoj a komunikáciu na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, kde pôsobí od roku 2002. Špecializuje sa na online marketing, používateľskú skúsenosť (UX) a aplikáciu design thinking vo vzdelávaní. Dlhodobo aktívne prepája akademické prostredie s praxou či už nadväzovaním kontaktov s firmami, hľadaním príležitostí, organizovaním hosťujúcich prednášok, alebo inými aktivitami.
Aktívne sa angažuje v popularizácii umelej inteligencie na Slovensku, najmä medzi vzdelávacími inštitúciami. Zároveň skúma aj jej praktické využitie v marketingovej komunikácii. V minulosti pôsobil ako nezávislý UX dizajnér, social media manažér vo WebSupporte a web manažér v Slovenskom skautingu.
Oblasti záujmu: online marketing, UX, AI v marketingu, design thinking, optimalizácia webových stránok, používateľské správanie v online prostredí.
Dôležité odkazy
Murár, P. (2015). Edmodo as a Gamification Platform: Review and Plans. In R. Munkvold & L. Kolas (Eds.), Proceedings of The 9th European Conference on Games Based Learning ECGBL 2015 (str. 800-803). Reading: Academic Conferences and Publishing International. ISBN 978-1-910810-58-3. ISSN 2049-0933.
Murár, P., Kubovics, M. (2023). Using AI to Create Content Designed for Marketing Communications. In F. Moreira & S. Jayantilal (Eds.), Proceedings of the 18th European Conference on Innovation and Entrepreneurship (pp. 660-668). Reading: Academic Conferences International Limited. https://doi.org/10.34190/ecie.18.1.1638
Murár, P. (2021). Methods of planning, researching and evaluating websites. Wolters Kluwer Hungary. ISBN 978-963-295-978-8.
Murár, P., & Kubovics, M. (2022). Activation of the Groundswell in the Segment of Bicycle Manufacturers. In I. Lupa-Wójcik, M. Czyzewska (Eds.), Proceedings of the 9th European Conference on Social Media: A Virtual Conference hosted by Pedagogical University of Krakow Poland 12-13 May 2022 (pp. 146-155). Academic Conferences International Limited. ISBN 978-1-914587-30-6. ISSN 2055-7213.
Murár, P., & Piatrov, I. (2022). Digitálny marketing. Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. ISBN 978-80-572-0295-0.
Názov predmetu | Študijný program | Stupeň | Študijný odbor |
---|---|---|---|
Základy UX | Marketingová komunikácia | 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Spoluriešiteľ vedeckého projektu R4: Stratégie na podporu kritického myslenia a digitálnej gramotnosti v kontexte digitálnej transformácie vzdelávania Vedúci projektu: prof. Mgr. Norbert Vrabec, PhD. (2024 - 2026)
VEGA 1/0334/24 - spoluriešiteľ vedeckého projektu Význam interakčných väzieb ovplyvňujúcich nákupný rozhodovací proces vybraného spotrebiteľského segmentu v kontexte identifikácie kľúčových komunikačných a výkonnostných metrík B2C trhu. Vedúca projektu: doc. PhDr. Daniela Kollárová, PhD. (2024 - 2026)
KEGA 021UCM-4/2024 - spoluriešiteľ vedeckého projektu Vytvorenie interaktívneho multimediálneho študijného materiálu pre študijný program marketingová komunikácia (2024 - 2026)
ERASMUS+ KA 220: vedúci medzinárodného projektu Design Thinking as a method of soft skills and digital skills development in higher education to increase employability (2023 - 2025)
VEGA 1/0458/21 - spoluriešiteľ vedeckého projektu Manažment konceptu "spodnej vlny" zo strany podnikateľských subjektov pri propagácii environmentálne vhodných produktov v čase technologickej interferencie. Vedúci projektu: PhDr. Adam Madleňák, PhD., MBA (2021 - 2023)
VEGA č. 1/0708/18 - spoluriešiteľ vedeckého projektu Aspekty využívania koncepcie SoLoMo marketingu na zvýšenie povedomia o ekoinováciách (2018) vedúca projektu: prof. Ing. Anna Zaušková, PhD. (2018 - 2020)
Popis aktivity, názov kurzu | Názov inštitúcie | Rok |
---|---|---|
Project Based Learning, 4 fázy projektovej výučby: Analýza, Koncepcia, Verifikácia, Argumentácia | Talentway, Bratislava | 2019 |
Design Thinking Tools, Metódy: Who? What? How? Why?, Persona, Brainstorming, Brainwriting, Letter to Grandma, Prototyping | Talentway, Brartislava | 2019 |
Creative Skills for Innovation: Design Thinking | Grow with Google Slovensko | 2020 |
Online kurz: Google Workspace | Seduo | 2020 |
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe | Method Lab | 2021 |
Školenie k prístupnosti webových sídel pre vývojárov | Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR | 2021 |
Microsoft PowerApps | Virtual IT Academy | 2021 |
Design Thinking Kick off workshop | FMK UCM x Studio Kiuub | 2022 |
Pokročilé funkcie MS Teams | FMK UCM | 2022 |
Marketing Rulezz 2022 | PS: Digital, MarketerBiz | 2022 |
Certifikát ECDL 4.0 | Univerzita sv. Cyrila a Metoda | 2008 |
Kurs online copywritingu a paní pro web | H1, Praha | 2012 |
Design Thinking Tools a Partneri z praxe | Talentway, Brartislava | 2/2019 |
Design Thinking Tools, Metódy: Who? What? How? Why? Brainstorming, Ishikava, Describe Your Idea | Talentway, Brartislava | 6/2019 |
G Suite: Online výučba cez Google Meet | FMK UCM | 3/2020 |
Školenie Power Apps - Moja prvá appka | UcimeSaOnline.sk | 1/2022 |
Design Thinking Workshopy: Segmentárcia, Mapovanie zák. cesty, Kvalitatívny výskum, Interpretácia dát, Ideácia | Adam Brocka (ex Cube Studio) | 9-12/2022 |
Hovor ako TED – kurz prezentačných zručností | Talentway, Brartislava | 2023 |
Aktivita, funkcia | Názov inštitúcie, grémia | Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Členstvo v organizačnom a programovom výbore konferencie | Marketing Identity, FMK UCM | 2020 - súčasnosť |
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii | Česká marketingová společnost | 2019 - 2020 |
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii | Klub učitelů marketingu | 2020 - súčasnosť |
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii | POPAI Central Europe | 2020 - súčasnosť |
Členstvo v komisii pre štátne skúšky | FMK UCM | 2020 - súčasnosť |
Organizátor marketingových hackathonov a digital challenge | FMK UCM | 2019 - súčasnosť |
Koordinátor spolupráce s reklamnou agentúrou Wiktor Leo Burnett | FMK UCM x Wiktor Leo Burnett | 2017 - 2021 |
Člen Rady pre študijný program marketingová komunikácia | FMK UCM | 2021 - súčasnosť |
Členstvo v komisii pre štátne skúšky | FMK UCM | 2020 - súčasnosť |
Člen a zahraničnej profesijnej organizácii | European Social Marketing Association | 2022 - súčasnosť |
Názov inštitúcie | Sídlo inštitúcie | Obdobie trvania pôsobenia/pobytu | Mobilitná schéma, pracovný kontrakt |
---|---|---|---|
Maria Curie-Sklodowska University, Faculty of Political Science | Plac Marii Curie-Skłodowskiej 5 20-031 Lublin, Poland | 28. 4.-1.5.2015 | Erasmus+ |
University of Lucian Blaga | Bulevardul Victoriei 8-10, Sibiu 550024, Rumunsko | 8. – 12. 5. 2017 | Erasmus+ |
Alanya University | Cikcilli District, Saraybeleni Street No:7, Alanya, Turkey | 8. – 12. 5. 2023 | Erasmus+ |
SpainBcn – Programs | Grand Canaria, Španielsko | 23. – 27. 9. 2024 | Erasmus+ KA 171 |