PhDr. Peter Murár, PhD.

Doktor Murár pôsobí na Fakulte masmediálnej komunikácie ako odborný asistent od roku 2002. Na FMK absolvoval bakalárske, magisterské aj doktorandské štúdium.
V rámci profesionálneho a vedeckého života sa venuje problematike používateľskej skúsenosti (UX) a využitiu design thinking vo vzdelávaní.
Okrem pedagogickej a vedeckej činnosti sa snaží prepájať akademické prostredie s praxou. Najmä organizovaním prednášok hosťujúcich lektorov z marketingovej branže a hľadaním nových partnerov, reps. vytváraniu projektov pre spoluprácu firiem s FMK (napr. Wiktor Leo Burnett Academy, rôzne hackethony, a pod.).
Doktor Murár počas svojho života pracoval na viacerých pozíciách súvisiacich s aktuálnou pedagogickou činnosťou. Niekoľko rokov pracoval ako freelancer v oblasti UX dizajnu. Predtým zastával funkciu social media manager vo Websupporte. Taktiež pôsobil ako online manažér v Slovenskom skautingu.
Oblasti záujmu: UX, informačná architektúra, digitálny marketing, vyhodnocovanie a optimalizácia webových stránok, psychológia spotrebiteľa v digitálnom prostredí, inovácie vo vzdelávaní.
AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách
Edmodo as a Gamification Platform: Review and Plans / Peter Murár, 2015.
In: Proceedings of The 9th European Conference on Games Based Learning ECGBL 2015 / edited by Robin Munkvold, Line Kolas. - Reading : Academic Conferences and Publishing International, 2015. - ISBN 978-1-910810-58-3. - ISSN 2049-0933, s. 800-803.
AFC: Internet: The way to creativity and back / Peter Murár, 2019. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS CC.
In: Creative strategy / strategy of creativity : trends in creative marketing communication : trends in creative marketing communication / editors: Dušan Pavlů, Petr Majerik. - Praha : Professional Publishing, Vysoká škola kreativní komunikace, 2019. - ISBN 978-80-88260-38-7, s. 84-91.
AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách
Methods of planning, researching and evaluating websites [elektronický zdroj] / Peter Murár ; reviewers: Andrej Trnka, Andrej Miklošík. - 1. vyd. - Budapešť : Wolters Kluwer Hungary, 2021. - 125 s. [4,55AH] [online]. - ISBN 978-963-295-978-8.
V2 Activation of the Groundswell in the Segment of Bicycle Manufacturers / Peter Murár, Michal Kubovics, 2022.
In: Proceedings of the 9th European Conference on Social Media : A Virtual Conference hosted by Pedagogical University of Krakow Poland 12-13 May 2022 : A Virtual Conference hosted by Pedagogical University of Krakow Poland 12-13 May 2022 / ed. Iwona Lupa-Wójcik, Marta Czyzewska. - 1. vyd. - Reading : Academic Conferences International Limited, 2022. - ISBN 978-1-914587-30-6. - ISSN 2055-7213, s. 146-155.
P1 Digitálny marketing / Peter Murár, Igor Piatrov ; recenzenti: Erika Loučanová, Richard Fedorko. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2022. - 124 s. - ISBN 978-80-572-0295-0.
Názov predmetu | Študijný program | Stupeň | Študijný odbor |
---|---|---|---|
Základy UX | Marketingová komunikácia | 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
ERASMUS+ KA 220: vedúci medzinárodného projektu Design Thinking as a method of soft skills and digital skills development in higher education to increase employability (2023 - 2025)
VEGA 1/0458/21 - spoluriešiteľ vedeckého projektu Manažment konceptu "spodnej vlny" zo strany podnikateľských subjektov pri propagácii environmentálne vhodných produktov v čase technologickej interferencie. Vedúci projektu: PhDr. Adam Madleňák, PhD., MBA (2021 - 2023)
VEGA č. 1/0708/18 - spoluriešiteľ vedeckého projektu Aspekty využívania koncepcie SoLoMo marketingu na zvýšenie povedomia o ekoinováciách (2018) vedúca projektu: prof. Ing. Anna Zaušková, PhD. (2018 - 2020)
Popis aktivity, názov kurzu | Názov inštitúcie | Rok |
---|---|---|
Project Based Learning, 4 fázy projektovej výučby: Analýza, Koncepcia, Verifikácia, Argumentácia | Talentway, Bratislava | 2019 |
Design Thinking Tools, Metódy: Who? What? How? Why?, Persona, Brainstorming, Brainwriting, Letter to Grandma, Prototyping | Talentway, Brartislava | 2019 |
Creative Skills for Innovation: Design Thinking | Grow with Google Slovensko | 2020 |
Online kurz: Google Workspace | Seduo | 2020 |
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe | Method Lab | 2021 |
Školenie k prístupnosti webových sídel pre vývojárov | Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR | 2021 |
Microsoft PowerApps | Virtual IT Academy | 2021 |
Design Thinking Kick off workshop | FMK UCM x Studio Kiuub | 2022 |
Pokročilé funkcie MS Teams | FMK UCM | 2022 |
Marketing Rulezz 2022 | PS: Digital, MarketerBiz | 2022 |
Certifikát ECDL 4.0 | Univerzita sv. Cyrila a Metoda | 2008 |
Kurs online copywritingu a paní pro web | H1, Praha | 2012 |
Design Thinking Tools a Partneri z praxe | Talentway, Brartislava | 2/2019 |
Design Thinking Tools, Metódy: Who? What? How? Why? Brainstorming, Ishikava, Describe Your Idea | Talentway, Brartislava | 6/2019 |
G Suite: Online výučba cez Google Meet | FMK UCM | 3/2020 |
Školenie Power Apps - Moja prvá appka | UcimeSaOnline.sk | 1/2022 |
Design Thinking Workshopy: Segmentárcia, Mapovanie zák. cesty, Kvalitatívny výskum, Interpretácia dát, Ideácia | Adam Brocka (ex Cube Studio) | 9-12/2022 |
Aktivita, funkcia | Názov inštitúcie, grémia | Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Členstvo v organizačnom a programovom výbore konferencie | Marketing Identity, FMK UCM | 2020 - súčasnosť |
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii | Česká marketingová společnost | 2019 - 2020 |
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii | Klub učitelů marketingu | 2020 - súčasnosť |
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii | POPAI Central Europe | 2020 - súčasnosť |
Členstvo v komisii pre štátne skúšky | FMK UCM | 2020 - súčasnosť |
Organizátor marketingových hackathonov a digital challenge | FMK UCM | 2019 - súčasnosť |
Koordinátor spolupráce s reklamnou agentúrou Wiktor Leo Burnett | FMK UCM x Wiktor Leo Burnett | 2017 - 2021 |
Člen Rady pre študijný program marketingová komunikácia | FMK UCM | 2021 - súčasnosť |
Členstvo v komisii pre štátne skúšky | FMK UCM | 2020 - súčasnosť |
Člen a zahraničnej profesijnej organizácii | European Social Marketing Association | 2022 - súčasnosť |
Názov inštitúcie | Sídlo inštitúcie | Obdobie trvania pôsobenia/pobytu | Mobilitná schéma, pracovný kontrakt |
---|---|---|---|
Maria Curie-Sklodowska University, Faculty of Political Science | Plac Marii Curie-Skłodowskiej 5 20-031 Lublin, Poland | 28. 4.-1.5.2015 | Erasmus+ |
University of Lucian Blaga | Bulevardul Victoriei 8-10, Sibiu 550024, Rumunsko | Bulevardul Victoriei 8-10, Sibiu 550024, Rumunsko | Erasmus+ |