PhDr. Peter Murár, PhD.

prodekan pre rozvoj a komunikáciu, univerzitný docent Katedra marketingovej komunikácie
PhDr. Peter Murár, PhD.

Doktor Murár pôsobí na Fakulte masmediálnej komunikácie ako odborný asistent od roku 2002. Na FMK absolvoval bakalárske, magisterské aj doktorandské štúdium.

V rámci profesionálneho a vedeckého života sa venuje problematike používateľskej skúsenosti (UX) a využitiu design thinking vo vzdelávaní.

Okrem pedagogickej a vedeckej činnosti sa snaží prepájať akademické prostredie s praxou. Najmä organizovaním prednášok hosťujúcich lektorov z marketingovej branže a hľadaním nových partnerov, reps. vytváraniu projektov pre spoluprácu firiem s FMK (napr. Wiktor Leo Burnett Academy, rôzne hackethony, a pod.).

Doktor Murár počas svojho života pracoval na viacerých pozíciách súvisiacich s aktuálnou pedagogickou činnosťou. Niekoľko rokov pracoval ako freelancer v oblasti UX dizajnu. Predtým zastával funkciu social media manager vo Websupporte. Taktiež pôsobil ako online manažér v Slovenskom skautingu.

Oblasti záujmu: UX, informačná architektúra, digitálny marketing, vyhodnocovanie a optimalizácia webových stránok, psychológia spotrebiteľa v digitálnom prostredí, inovácie vo vzdelávaní.

AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách

Edmodo as a Gamification Platform: Review and Plans / Peter Murár, 2015.

In: Proceedings of The 9th European Conference on Games Based Learning ECGBL 2015 / edited by Robin Munkvold, Line Kolas. - Reading : Academic Conferences and Publishing International, 2015. - ISBN 978-1-910810-58-3. - ISSN 2049-0933, s. 800-803.


AFC: Internet: The way to creativity and back / Peter Murár, 2019. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS CC.

In: Creative strategy / strategy of creativity : trends in creative marketing communication : trends in creative marketing communication / editors: Dušan Pavlů, Petr Majerik. - Praha : Professional Publishing, Vysoká škola kreativní komunikace, 2019. - ISBN 978-80-88260-38-7, s. 84-91.


AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách

Methods of planning, researching and evaluating websites [elektronický zdroj] / Peter Murár ; reviewers: Andrej Trnka, Andrej Miklošík. - 1. vyd. - Budapešť : Wolters Kluwer Hungary, 2021. - 125 s. [4,55AH] [online]. - ISBN 978-963-295-978-8.



V2 Activation of the Groundswell in the Segment of Bicycle Manufacturers / Peter Murár, Michal Kubovics, 2022.

In: Proceedings of the 9th European Conference on Social Media : A Virtual Conference hosted by Pedagogical University of Krakow Poland 12-13 May 2022 : A Virtual Conference hosted by Pedagogical University of Krakow Poland 12-13 May 2022 / ed. Iwona Lupa-Wójcik, Marta Czyzewska. - 1. vyd. - Reading : Academic Conferences International Limited, 2022. - ISBN 978-1-914587-30-6. - ISSN 2055-7213, s. 146-155.



P1 Digitálny marketing / Peter Murár, Igor Piatrov ; recenzenti: Erika Loučanová, Richard Fedorko. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2022. - 124 s. - ISBN 978-80-572-0295-0.


Názov predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Základy UX Marketingová komunikácia 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá

ERASMUS+ KA 220: vedúci medzinárodného projektu Design Thinking as a method of soft skills and digital skills development in higher education to increase employability (2023 - 2025)



VEGA 1/0458/21 - spoluriešiteľ vedeckého projektu Manažment konceptu "spodnej vlny" zo strany podnikateľských subjektov pri propagácii environmentálne vhodných produktov v čase technologickej interferencie. Vedúci projektu: PhDr. Adam Madleňák, PhD., MBA (2021 - 2023)


VEGA č. 1/0708/18 - spoluriešiteľ vedeckého projektu Aspekty využívania koncepcie SoLoMo marketingu na zvýšenie povedomia o ekoinováciách (2018) vedúca projektu: prof. Ing. Anna Zaušková, PhD. (2018 - 2020)


Popis aktivity, názov kurzu Názov inštitúcie Rok
Project Based Learning, 4 fázy projektovej výučby: Analýza, Koncepcia, Verifikácia, Argumentácia Talentway, Bratislava 2019
Design Thinking Tools, Metódy: Who? What? How? Why?, Persona, Brainstorming, Brainwriting, Letter to Grandma, Prototyping Talentway, Brartislava 2019
Creative Skills for Innovation: Design Thinking Grow with Google Slovensko 2020
Online kurz: Google Workspace Seduo 2020
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe Method Lab 2021
Školenie k prístupnosti webových sídel pre vývojárov Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR 2021
Microsoft PowerApps Virtual IT Academy 2021
Design Thinking Kick off workshop FMK UCM x Studio Kiuub 2022
Pokročilé funkcie MS Teams FMK UCM 2022
Marketing Rulezz 2022 PS: Digital, MarketerBiz 2022
Certifikát ECDL 4.0 Univerzita sv. Cyrila a Metoda 2008
Kurs online copywritingu a paní pro web H1, Praha 2012
Design Thinking Tools a Partneri z praxe Talentway, Brartislava 2/2019
Design Thinking Tools, Metódy: Who? What? How? Why? Brainstorming, Ishikava, Describe Your Idea Talentway, Brartislava 6/2019
G Suite: Online výučba cez Google Meet FMK UCM 3/2020
Školenie Power Apps - Moja prvá appka UcimeSaOnline.sk 1/2022
Design Thinking Workshopy: Segmentárcia, Mapovanie zák. cesty, Kvalitatívny výskum, Interpretácia dát, Ideácia Adam Brocka (ex Cube Studio) 9-12/2022
Aktivita, funkcia Názov inštitúcie, grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Členstvo v organizačnom a programovom výbore konferencie Marketing Identity, FMK UCM 2020 - súčasnosť
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii Česká marketingová společnost 2019 - 2020
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii Klub učitelů marketingu 2020 - súčasnosť
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii POPAI Central Europe 2020 - súčasnosť
Členstvo v komisii pre štátne skúšky FMK UCM 2020 - súčasnosť
Organizátor marketingových hackathonov a digital challenge FMK UCM 2019 - súčasnosť
Koordinátor spolupráce s reklamnou agentúrou Wiktor Leo Burnett FMK UCM x Wiktor Leo Burnett 2017 - 2021
Člen Rady pre študijný program marketingová komunikácia FMK UCM 2021 - súčasnosť
Členstvo v komisii pre štátne skúšky FMK UCM 2020 - súčasnosť
Člen a zahraničnej profesijnej organizácii European Social Marketing Association 2022 - súčasnosť
Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu Mobilitná schéma, pracovný kontrakt
Maria Curie-Sklodowska University, Faculty of Political Science Plac Marii Curie-Skłodowskiej 5 20-031 Lublin, Poland 28. 4.-1.5.2015 Erasmus+
University of Lucian Blaga Bulevardul Victoriei 8-10, Sibiu 550024, Rumunsko Bulevardul Victoriei 8-10, Sibiu 550024, Rumunsko Erasmus+