PhDr. Peter Murár, PhD.

prodekan pre rozvoj a komunikáciu, univerzitný docent Katedra marketingovej komunikácie
PhDr. Peter Murár, PhD.

Peter Murár je prodekanom pre rozvoj a komunikáciu na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, kde pôsobí od roku 2002. Špecializuje sa na online marketing, používateľskú skúsenosť (UX) a aplikáciu design thinking vo vzdelávaní. Dlhodobo aktívne prepája akademické prostredie s praxou či už nadväzovaním kontaktov s firmami, hľadaním príležitostí, organizovaním hosťujúcich prednášok, alebo inými aktivitami.

Aktívne sa angažuje v popularizácii umelej inteligencie na Slovensku, najmä medzi vzdelávacími inštitúciami. Zároveň skúma aj jej praktické využitie v marketingovej komunikácii. V minulosti pôsobil ako nezávislý UX dizajnér, social media manažér vo WebSupporte a web manažér v Slovenskom skautingu.

Oblasti záujmu: online marketing, UX, AI v marketingu, design thinking, optimalizácia webových stránok, používateľské správanie v online prostredí.

 

Dôležité odkazy

 

Murár, P. (2015). Edmodo as a Gamification Platform: Review and Plans. In R. Munkvold & L. Kolas (Eds.), Proceedings of The 9th European Conference on Games Based Learning ECGBL 2015 (str. 800-803). Reading: Academic Conferences and Publishing International. ISBN 978-1-910810-58-3. ISSN 2049-0933.


Murár, P., Kubovics, M. (2023). Using AI to Create Content Designed for Marketing Communications. In F. Moreira & S. Jayantilal (Eds.), Proceedings of the 18th European Conference on Innovation and Entrepreneurship (pp. 660-668). Reading: Academic Conferences International Limited. https://doi.org/10.34190/ecie.18.1.1638


Murár, P. (2021). Methods of planning, researching and evaluating websites. Wolters Kluwer Hungary. ISBN 978-963-295-978-8.


Murár, P., & Kubovics, M. (2022). Activation of the Groundswell in the Segment of Bicycle Manufacturers. In I. Lupa-Wójcik, M. Czyzewska (Eds.), Proceedings of the 9th European Conference on Social Media: A Virtual Conference hosted by Pedagogical University of Krakow Poland 12-13 May 2022 (pp. 146-155). Academic Conferences International Limited. ISBN 978-1-914587-30-6. ISSN 2055-7213.


Murár, P., & Piatrov, I. (2022). Digitálny marketing. Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. ISBN 978-80-572-0295-0.


Názov predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Základy UX Marketingová komunikácia 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá

Spoluriešiteľ vedeckého projektu R4: Stratégie na podporu kritického myslenia a digitálnej gramotnosti v kontexte digitálnej transformácie vzdelávania Vedúci projektu: prof. Mgr. Norbert Vrabec, PhD. (2024 - 2026)


VEGA 1/0334/24 - spoluriešiteľ vedeckého projektu Význam interakčných väzieb ovplyvňujúcich nákupný rozhodovací proces vybraného spotrebiteľského segmentu v kontexte identifikácie kľúčových komunikačných a výkonnostných metrík B2C trhu. Vedúca projektu: doc. PhDr. Daniela Kollárová, PhD. (2024 - 2026)


KEGA 021UCM-4/2024 - spoluriešiteľ vedeckého projektu Vytvorenie interaktívneho multimediálneho študijného materiálu pre študijný program marketingová komunikácia (2024 - 2026)


ERASMUS+ KA 220: vedúci medzinárodného projektu Design Thinking as a method of soft skills and digital skills development in higher education to increase employability (2023 - 2025)



VEGA 1/0458/21 - spoluriešiteľ vedeckého projektu Manažment konceptu "spodnej vlny" zo strany podnikateľských subjektov pri propagácii environmentálne vhodných produktov v čase technologickej interferencie. Vedúci projektu: PhDr. Adam Madleňák, PhD., MBA (2021 - 2023)


VEGA č. 1/0708/18 - spoluriešiteľ vedeckého projektu Aspekty využívania koncepcie SoLoMo marketingu na zvýšenie povedomia o ekoinováciách (2018) vedúca projektu: prof. Ing. Anna Zaušková, PhD. (2018 - 2020)


Popis aktivity, názov kurzu Názov inštitúcie Rok
Project Based Learning, 4 fázy projektovej výučby: Analýza, Koncepcia, Verifikácia, Argumentácia Talentway, Bratislava 2019
Design Thinking Tools, Metódy: Who? What? How? Why?, Persona, Brainstorming, Brainwriting, Letter to Grandma, Prototyping Talentway, Brartislava 2019
Creative Skills for Innovation: Design Thinking Grow with Google Slovensko 2020
Online kurz: Google Workspace Seduo 2020
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe Method Lab 2021
Školenie k prístupnosti webových sídel pre vývojárov Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR 2021
Microsoft PowerApps Virtual IT Academy 2021
Design Thinking Kick off workshop FMK UCM x Studio Kiuub 2022
Pokročilé funkcie MS Teams FMK UCM 2022
Marketing Rulezz 2022 PS: Digital, MarketerBiz 2022
Certifikát ECDL 4.0 Univerzita sv. Cyrila a Metoda 2008
Kurs online copywritingu a paní pro web H1, Praha 2012
Design Thinking Tools a Partneri z praxe Talentway, Brartislava 2/2019
Design Thinking Tools, Metódy: Who? What? How? Why? Brainstorming, Ishikava, Describe Your Idea Talentway, Brartislava 6/2019
G Suite: Online výučba cez Google Meet FMK UCM 3/2020
Školenie Power Apps - Moja prvá appka UcimeSaOnline.sk 1/2022
Design Thinking Workshopy: Segmentárcia, Mapovanie zák. cesty, Kvalitatívny výskum, Interpretácia dát, Ideácia Adam Brocka (ex Cube Studio) 9-12/2022
Hovor ako TED – kurz prezentačných zručností Talentway, Brartislava 2023
Aktivita, funkcia Názov inštitúcie, grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Členstvo v organizačnom a programovom výbore konferencie Marketing Identity, FMK UCM 2020 - súčasnosť
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii Česká marketingová společnost 2019 - 2020
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii Klub učitelů marketingu 2020 - súčasnosť
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii POPAI Central Europe 2020 - súčasnosť
Členstvo v komisii pre štátne skúšky FMK UCM 2020 - súčasnosť
Organizátor marketingových hackathonov a digital challenge FMK UCM 2019 - súčasnosť
Koordinátor spolupráce s reklamnou agentúrou Wiktor Leo Burnett FMK UCM x Wiktor Leo Burnett 2017 - 2021
Člen Rady pre študijný program marketingová komunikácia FMK UCM 2021 - súčasnosť
Členstvo v komisii pre štátne skúšky FMK UCM 2020 - súčasnosť
Člen a zahraničnej profesijnej organizácii European Social Marketing Association 2022 - súčasnosť
Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu Mobilitná schéma, pracovný kontrakt
Maria Curie-Sklodowska University, Faculty of Political Science Plac Marii Curie-Skłodowskiej 5 20-031 Lublin, Poland 28. 4.-1.5.2015 Erasmus+
University of Lucian Blaga Bulevardul Victoriei 8-10, Sibiu 550024, Rumunsko 8. – 12. 5. 2017 Erasmus+
Alanya University Cikcilli District, Saraybeleni Street No:7, Alanya, Turkey 8. – 12. 5. 2023 Erasmus+
SpainBcn – Programs Grand Canaria, Španielsko 23. – 27. 9. 2024 Erasmus+ KA 171