doc. PhDr. Viera Kačinová, PhD.

AAB Teória a prax mediálnej výchovy : mediálna výchova ako súčasť všeobecného školského vzdelávania / Viera Kačinová; recenzenti Elena Hradiská, Dana Petranová. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 253 s. - ISBN 978-80-8105-763-2
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách
Fenomén fake news, hoaxov a konšpiračných teórií v kontexte mediálnej výchovy / Viera Kačinová. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2019. 158 s. ISBN 978-80-572-0019-2. [8,15 AH].
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Sciencealebo SCOPUS
Conceptualization of media competence as an "augmented competence" / Kačinová, V., & Sádaba Chalezquer, M. R. Príspevok je indexovaný v databáze Scopus Q1.
In: Revista Latina De Comunicación Social, 2022, 80, p. 21-38. ISSN 1138-5820. https://www.doi.org/10.4185/RLCS-2022-1514
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
El consumo crítico de influencers por menores en Eslovaquia. Estudio comparativo de primaria y bachillerato = Critical consumption of influencers by minors in Slovakia. Comparative study of primary and high school / Zozaya-Durazo, L., Kačinová, V. Sádaba Chalezquer, CH. Feijoo-Fernández, B. DOI 10.17502/mrcs.v11i2.624. In: Methaodos : revista de ciencias sociales : revista de ciencias sociales. - ISSN 2340-8413, Roč. 11, č. 2 (2023), s. 1-13 [online]. https://www.methaodos.org/revista-methaodos/index.php/methaodos/article/view/624/976
ADN Vedecképráce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Sciencealebo SCOPUS. Príspevok je indexovaný v databáze Scopus
Media competence as a cross-curricular competence / VieraKačinová.
In: Communication Today.- ISSN 1338-130X. - Roč. 9, č. 1 (2018),s. 38-57.
Názov predmetu | Študijný program | Stupeň | Študijný odbor |
---|---|---|---|
Mediálna výchova v rodine | aplikované mediálne štúdiá | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Fact-checking v digitálnych médiách | mediálne a informačné kompetencie | III. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Stratégie pozitívnej mediálnej výchovy | aplikované mediálne štúdiá | I. | mediálne a komunikačné štúdiá |
Seminár ZP 1 | KOMU | 1. | mediálne a komunikačné štúdiá |
KEGA 010UCM_4/2018 Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom mediálneho strediska na FMK UCM, FMK UCM v Trnave (2018 – 2020), zodpovedná riešiteľka.
Projekt je zameraný na komplexnú materiálno-didaktickú podporu výučby mediálnej výchovy na slovenských základných a stredných školách prostredníctvom aktivít zriadeného školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM. V rámci náplne činnosti strediska budú organizované vzdelávacie kurzy (exkurzie) pre žiakov ťažiskovo zamerané na reflexívno-produktívne učenie sa o médiách, bude vytvorená a prevádzkovaná interaktívna multimediálna učebná platforma so sériou lekcií (e-learnigovým kurzom) pre žiakov z mediálnej výchovy. V náplni odborných aktivít centra bude ďalej realizácia vzdelávacích kurzov pre učiteľov orientovaných na reflexívno-produktívne učenie sa o médiách, ktorých vybrané moduly sa pilotne overia v predkladanom projekte.
https://smc.fmk.sk/
KEGA 014UCM-4/2020 Internacionalizácia vyučovania študentov masmediálnej komunikácie, FMK UCM v Trnave (2020 – 2022). (členka riešiteľského kolektívu).
Cieľom projektu je internacionalizovať, ale zároveň i zmodernizovať a skvalitniť odborne zameranú výučbu študentov odboru masmediálnej komunikácie a príbuzných študijných odborov na prvom stupni vysokoškolského štúdia.
Central European Digital Media Observatory (CEDMO), 2020, CEF TELECOM, Európska komisia, hl. riešiteľ Univerzita Karlova, členka riešiteľského kolektívu.
https://cedmohub.eu/
Kega O25UCM-4/2023 Riziká a príležitosti (online)vzdelávania v čase technologickej interferencie (členka riešiteľského kolektívu).
El currículum Alfamed: Investigación e implementación de una propuesta de formación docente en educación mediática en Iberoamérica, Proyecto Puente I+D UHU, University of Huelva (Huelva, ES) (2024-01 to 2024-12); členka riešiteľského kolektívu
APVV SK-BG-23-0001 - Media, Social Values and Misinformation in the 21st Century (2024-2025), členka riešiteľského kolektívu
Investigación, diseño e implementación de una propuesta curricular de formación de profesorado en alfabetización mediática en el ámbito euroamericano: EDUCALFAMED (Research, design and implementation of a curriculum proposal for teacher training in media literacy in the Euro-American context: EDUCALFAMED) I+D UHU, University of Huelva (Huelva, ES), schválené španielskym Ministerstvom pre vedu a inovácie (2024-2026), členka riešiteľského kolektívu
Popis aktivity, názov kurzu | Názov inštitúcie | Rok |
---|---|---|
Rigorózne konanie v odbore pedagogika (PhDr.) | Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave | 2002 |
Letný jazykový kurz nemeckého jazyka v Regensburgu v rámci projektu TEMPUS | Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave | 1995 |
Vyšší kurz nemeckého jazyka | Štátna jazyková škola Palisády v Bratislave | 1995-1998 |
Doplňujúce pedagogické štúdium učiteľstva odborných predmetov knižničná a informačná veda a pedagogika; Získanie pedagogickej spôsobilosti | Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave | 1998/99 |
Intenzívny kurz španielskeho jazyka II. | Ekonomická univerzita vo Viedni | 2000 |
Kurz anglického jazyka | Akadémia vzdelávania v Bratislave | 2003 |
Školenie pre doktorandov zamerané na rozvoj schopností mediálne prezentovať výsledky práce doktorandov | Spoločnosť Alternatíva, komunikácia, občania (AKO) | 2006 |
Tréningový program pre pedagogických profesionálov Rady Európy Pestalozzi, CoE 2006-06.0 „Politika a médiá“ | Saská akadémia pre vzdelávanie učiteľov v Míšeňsku | 2006 |
Vzdelávací kurz ďalšieho vzdelávania pedagogických pracovníkov: „Realizátor distančního vzdělávání“, akreditovaného MŠMT ČR v Prahe | Centrum ďalšieho vzdelávania Filozofickej fakulty Univerzity Palackého v Olomouci | 2011 |
Vyšší kurz španielskeho jazyka | Štátna jazyková škola Palisády v Bratislave | 2016-2017 |
Design thinking (creative skills for inovation), projekt New Generation of Founders | 2020 | |
Kurz rozvoja zručnosti Google "Online ihrisko zvané Google" | Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave | 2020 |
Účasť na online konferencii GMIL "International High-Level Event - Media and Information Literate Citizens: Think Critically, Click Wisely!" | Belgrade, Serbia | 23.,27.,29.4. 2021 |
Elternguide-Online Workshop | Freiwillige Selbstkontrolle Multimedia-Diensteanbieter (FSM e. V.); JFF – Institut für Medienpädagogik in Forschung und Praxis | 17.6.2021 |
Seminár "Inovácie v oblasti digitálneho vzdelávania" | Európsky Dialóg | 2022 |
Seminár o využití kvalitatívneho výskumu v mediálnych a marketingových štúdiách | IPSOS | 14.9.2023 |
Kurz - Akadémia veľkých diel | Akadémia veľkých dieľ | 2024 |
Aktivita, funkcia | Názov inštitúcie, grémia | Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Členka domácej profesijnej spoločnosti | Klub tvorcov pre deti a mládež pri Slovenskom syndikáte novinárov | 2005-2014 |
Členka medzirezortnej pracovnej skupiny k príprave Koncepcie mediálnej výchovy v kontexte celoživotného vzdelávania | Ministerstvo kultúry SR | 2009 |
Členka odbornej komisie pre mediálnu výchovu | Štátny pedagogický ústav | 2008-2010 |
Členka hodnotiacej komisie vzdelávacieho programu Kvalifikačné štúdium predmetu mediálna výchova pre učiteľov stredných škôl | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2014 |
Predsedníčka Atestačnej komisie na vykonanie atestácie z predmetu mediálna výchova pre kategóriu pedagogických zamestnancov: učiteľ | Metodicko-pedagogické centrum, regionálne pracovisko v Trnave | 2013- |
Člen hodnotiacej komisie projektu e-Školy pre budúcnosť | Nadácia Orange | 2016-2019 |
Člen odbornej pracovnej skupiny projektu Komunikácia – Cesta k porozumeniu a úspechu v základných a stredných školách | Štátny pedagogický ústav | 2019-2020 |
Členka vedeckého výboru medzinárodnej konferencie Megatrends and Media | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2020, 2021 |
Členka redakčnej rady vedeckého časopisu | Bulletin of National University Lviv Polytechnic. Series: Journalistic Sciences | 2020- |
Člen redakčnej rady vedeckého časopisu (WOS) | Media Literacy and Academic Research - MLAR | 2018- |
Členka odborovej komisie | Katedry žurnalistiky FF UK v Ružomberku | 2022- |
Členka medzinárodnej vedeckej spoločnosti | Die Gesellschaft für Medienpädagogik und Kommunikationskultur (GMK) | 2020-2024 |
Členka správnej rady, koordinátor za Slovensko | Alfamed - Medziuniverzitná euro-americká výskumná sieť o mediálnych kompetenciách pre občianstvo | 2022- |
Členka medzinárodnej akademickej asociácie | International Communication Association | 2023- |
Členka domácej odbornej spoločnosti | Platforma Mediálna gramotnosť + Rady pre mediálne služby | 2023- |
Členka vedeckej rady časopisu | La Revista de Investigación y Evaluación Educativa (Revie), Dominikánska republika | 2024- |
Názov inštitúcie | Sídlo inštitúcie | Obdobie trvania pôsobenia/pobytu | Mobilitná schéma, pracovný kontrakt |
---|---|---|---|
Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Česká republika | Rokitanského 62, 500 03 Hradec Králové III, Česká republika | 09.02-11.02.2016 | Erasmus+ |
Univerzita Jána Amose Komenského, Praha | Roháčova 63 building A, 130 00 Praha 3 – Žižkov | 10.5.-15.5.2021 | Erasmus+ |