PhDr. Vladimíra Hladíková, PhD., MBA

Dr. Vladimíra Hladíková pôsobí ako odborná asistentka na FMK UCM v Trnave, kde absolvovala všetky stupne štúdia vrátane rigorózneho konania. Venuje sa výskumu digitálnych médií a online komunikácie v rôznych spoločenských kontextoch. Zameriava sa prioritne na riziká virtuálneho priestoru, mediálnu ekológiu a zodpovedné používanie médií.
Je autorkou viacerých vedeckých a odborných publikácií, recenzentkou a členkou redakčných rád vedeckých časopisov a členkou viacerých vedeckých projektových tímov. Spolupracuje s profesijnými organizáciami ako mentorka, hodnotiteľka a členka expertných komisií. Je členkou expertnej pracovnej skupiny Národnej koncepcie ochrany detí v digitálnom priestore MPSVaR SR, platformy Mediálna gramotnosť+ (RpMS) a na fakulte pôsobí ako ombudsmanka pre rodovú rovnosť.
Oblasti záujmu: internet a sociálne médiá, riziká online komunikácie, socio-kultúrne aspekty médií, technoferencia, etika mediálnej komunikácie.
Dôležité odkazy
AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách
Vzdelanie, kyberkultúra a premeny tela v kontexte kyberpriestoru / Vladimíra Hladíková, 2016.
In: Premeny identity človeka v kyberpriestore digitálnych médií / vedeckí recenzenti: Norbert Vrabec, Milan Potančok, Dalimír Hajko. - 1. vyd. - Łódź : KSIĘŻY MŁYN Dom Wydawniczy Michał Koliński, 2016. - ISBN 978-83-7729-346-1, s. 176-200 [1,71 AH].
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Transformation of thinking and education under the influence of internet communication / Vladimíra Hladíková, 2018. In: AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. - ISSN 1804-7890, Roč. 8, č. 1 (2018), s. 99-103.
ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS The phenomenon of internet addictive behaviour among Slovak youth / Vladimíra Hladíková, Ľubica Hulajová, 2016. In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol. 12, no. 6 (2016), pp. 143-153.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia
Netholism and Technological Interference as Manifestations of Communication in the Digital Environment / Vladimíra Hladíková, Adam Madleňák, 2022. - Príspevok je indexovaný v Scopus. DOI DOI 10.11114/smc.v10i1.5474.
In: Studies in Media and Communication. - ISSN 2325-8071, Roč. 10, č. 1 (2022), s. 74-82.
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Cyberbullying and Opportunities for its Prevention / Slavomír Gálik, Vladimíra Hladíková, Lukáš Pavlák, 2018.
In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 1, č. 1 (2018), s. 6-17.
VEGA 1/0284/14 Kyberpriestor ako nová existenciálna dimenzia človeka, doba riešenia: 2014-2016, vedúci projektu: prof. PhDr. S. Gálik, PhD.
VEGA 1/0458/21 Manažment konceptu "spodnej vlny" zo strany podnikateľských subjektov pri propagácii environmentálne vhodných produktov v čase technologickej interferencie (2021), vedúci projektu: PhDr. Adam Madleňák, PhD.
Popis aktivity, názov kurzu | Názov inštitúcie | Rok |
---|---|---|
Nebezpečí sociálního inženýrství: Jak chránit děti před online útoky | NKS MPSVR SR | 2024 |
Od superhrdinov k dezinfluencerom: kde berieme naše pravdy? | NKS MPSVR SR | 2024 |
Zo strašiaka priateľ – otvorte umelej inteligencii dvere do vášho života | NKS MPSVR SR | 2025 |
Kyberšikanovanie a nová smernica Ministerstva školstva | NKS MPSVR SR | 2025 |
100 otázok o online svete – ako komunikovať s deťmi | NKS MPSVR SR | 2025 |
Beyond easy answers: media literacy and information disorder | IAME | 2025 |
Mobile phones in schools: Media Educators' Perspectives | IAME | 2025 |
Dopamin jako klíč | Konec prokrastinace | 2024 |
How to media educate in a war context? | IAME | 2023 |
E-learning ako nástroj vo vzdelávaní seniorov | Kogneo | 2024 |
ASISTENTI UMĚLÉ INTELIGENCE NA MÍRU: Jak si vytvořit své GPT asistenty a usnadnit si rutinní práci? | Konec prokrastinace | 2024 |
Profesijný rozvoj učiteľov | Edusteps | 2025 |
Umelá inteligencia vo vyučovaní I. | Edusteps | 2023 |
AI ako kopilot pedagóga | Edusteps | 2023 |
Kritické myslenie v digitálnej ére | Edusteps | 2024 |
Používanie rodovo citlivého jazyka | UCM+SAV | 2023 |
Rodová rovnosť vo vede / vedeckej komunikácii | UCM + UK | 2024 |
Vyváženosť pracovného a súkromného života v akademickom prostredí | UCM + Slovenské národné stredisko pre ľudské práva | 2024 |
Prevencia a riešenie sexuálneho obťažovania na vysokých školách | UCM | 2024 |
AI na sterodidoch: Tipy, ako využiť umelú inteligenciu v akademickom živote | FMK UCM v Trnave | 2024 |
Rodový tréning: Ako podporovať kultúru tolerancie a princípov rovnosti na pracovisku | UCM + Možnosť voľby | 2025 |
Google AI Essentials | 2024 | |
Rýchle analýzy pomocou kontingenčných tabuliek | Zuzana Pogranová - excel expert | 2024 |
Je to (kyber)šikanovanie? | Národné koordinačné stredisko pre riešenie problematiky násilia na deťoch | 2022 |
Mediálna gramotnosť ako nástroj prežitia vo svete dezinformácií | Národné koordinačné stredisko pre riešenie problematiky násilia na deťoch | 2022 |
Digitálne závislosti | Národné koordinačné stredisko pre riešenie problematiky násilia na deťoch | 2023 |
Super Mega DigiDay: Bezpečný internet pro všechny | GUG cz | 2023 |
Nenechte se ovládat dezinformacemi | Internetoví úžasňáci, Jules a Jim | 2023 |
Online seznamování aneb jak mluvit s dospívajícimi o partnerských vztazích budovaných přes internet | Jules a Jim | 2023 |
Šikana a kybešikana | Jules a Jim | 2023 |
Digitální wellbeing | Internetoví úžasňáci, Jules a Jim | 2023 |
Meet the Future of AI: Countering Sophisticated & Advanced Disinformation | EURACTIV | 2023 |
Na dezinformácie kompetentne a kriticky | FMK UCM v Trnave | 2023 |
Kritickým myslením proti hoaxom a dezinformáciám | FMK UCM v Trnave | 2023 |
Scite_: Going beyond citation counts | Albertina icome Praha | 2023 |
Online večerná škola: Bezpečnosť údajov detí na internete | NKS MPSVR SR | 2023 |
Mendeley - Nástroj pre prácu so zoznamom referencií | FMK UCM v Trnave | 2023 |
Umelá inteligencia a akademické prostredie | Kreatívne centrum Skladová, FMK UCM v Trnave | 2023 |
Child Rights by Design (webinár) | The London School of Economics and Political Science | 2023 |
konferencia Férová akadémia | CVTI SR, Nadácia Eset | 2023 |
International Day FMK | FMK UCM v Trnave | 2023 |
Mechanizmy a princípy uplatňovania rodovej rovnosti na univerzite | Inštitút pre výskum práce a rodiny | 2023 |
Online večerná škola: Digitálna stopa: Čo všetko o nás a našich deťoch internet vie? | NKS MPSVR SR, projekt Digitálni rodičia | 2023 |
Meet the Future of AI: Countering Sphisticated & Advanced Disinformation | , Euractiv, Horizon Europe projects | 2023 |
Online večerná škola: Rešpektujúca komunikácia v online prostredí | NKS MPSVR SR | 2023 |
Nadmerné používanie internetu u detí a mladých ľudí | NKS MPSVR SR | 2023 |
Príležitosti a riziká mladších sociálnych sietí | NKS MPSVR SR | 2023 |
Čo žiaci hovoria o porne? Deti prvýkrát vidia porno vo veku 11 rokov. Čo to pre ne znamená a čo s tým môže rodič urobiť? | NKS MPSVR SR | 2024 |
Nástroje rodičovskej kontroly. Spoločné hľadanie bezpečnej cesty online priestorom | NKS MPSVR SR | 2024 |
Sharenting. Zdieľanie fotografií, videí a informácií o deťoch na sociálnych sieťach | NKS MPSVR SR | 2024 |
Aktivita, funkcia | Názov inštitúcie, grémia | Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Člen redakčnej rady domáceho vedeckého časopisu (WoS) | European Journal of Media, Art and Photography | 2019-súčasnosť |
Člen organizačného výboru konferencie Megatrends&Media | FMK UCM v Trnave | 2016 |
Tajomníčka Katedry právnych a humanitných vied | FMK UCM v Trnave | 2019-2020 |
Člen expertnej skupiny pre publikačnú činnosť fakulty | FMK UCM v Trnave | 2019-súčasnosť |
Spoluorganizátor propagačných podujatí fakulty | FMK UCM v Trnave | 2016-súčasnosť |
Koordinátor štúdia | FMK UCM v Trnave | 2017-súčasnosť |
Člen redakčnej rady domáceho vedeckého časopisu (WoS) | Media Literacy and Academic Research | 2020-súčasnosť |
Člen | Slovenská asociácia sociálnej antropológie | 2021-súčasnosť |
Člen | International Association for Media Education | 2022-súčasnosť |
Člen expertnej skupiny pre Národnú koncepciu ochrany detí v digitálnom priestore | Národné koordinačné stredisko pre riešenie problematiky násilia na deťoch (NKS)/ MPSVR SR | 2022-súčasnosť |
Člen | The Media Education Association | 2022-súčasnosť |
Obmudsmanka pre rodovú rovnosť, člen pracovnej skupiny pre rodovú rovnosť | FMK UCM v Trnave | 2022-súčasnosť |
Leader pre FMK UCM v Trnave | DofE - The Duke of Edinburgh´s International Award | 2022-súčasnosť |
člen | International Educators and Scientists Foundation | 2022-súčasnosť |
Názov inštitúcie | Sídlo inštitúcie | Obdobie trvania pôsobenia/pobytu | Mobilitná schéma, pracovný kontrakt |
---|---|---|---|
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíne | Nám. T.G. Masaryka 5555, 760 01 Zlín, Česká republika | 24.04. 2017 – 19.05. 2017 | CEEPUS, freemover |
Univerzita Hradec Králové | Rokitanského 62/62, 500 03 Hradec Králové, Česká republika | 26.04. 2021 – 30.04 2021 | ERAZMUS+ |