doc. Mgr. Zdenko Mago, PhD.

docent Katedra digitálnych hier
doc. Mgr. Zdenko Mago, PhD.

Docent Zdenko Mago vyštudoval marketingovú komunikáciu na FF UKF v Nitre, kde v roku 2015 získal titul PhD. a v roku 2024 docent v odbore masmediálne štúdiá. Na Katedre digitálnych hier FMK UCM v Trnave pôsobí od roku 2015, od roku 2021 na funkčnom mieste docenta.

Vo svojej vedeckej činnosti sa zaoberá hernými štúdiami a ich prepojením na marketingovú komunikáciu. Tento diskurz skúma aj v kontexte širšej vizuálnej a audiovizuálnej populárnej kultúry. Je autorom viacerých vedeckých monografií, učebníc, skrípt a publikácií indexovaných v databázach WoS a Scopus, aktívne sa podieľa na riešení medzinárodných a národných projektov (VEGA, KEGA, APVV, Erasmus+). Od roku 2018 pôsobí ako šéfredaktor vedeckého časopisu Acta Ludologica, zameraného na komplexný diskurz hier a digitálnych hier.

Oblasti záujmu: advergaming, digitálne hry, game-based marketing, gamifikácia, herné štúdiá, herný marketing, populárna kultúra.

 

Dôležité odkazy

 

ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS

Fake-Vertising and Mobile Games: Case Study of ‘Pull the Pin’ Ads / Zdenko Mago, 2020. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 11, no. 2 (2020), pp. 132-147.


V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok

Monetization in Creative Industries: Culture, Media, Digital Games / Hana Pravdová, Jana Radošinská, Zdenko Mago. - 1. vyd. - Praha : Wolters Kluwer, 2023. - 218 p.; 21 cm. - ISBN 978-80-7676-857-4.


V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia (Kategória do roku 2021 ADN)

Perception of the Higher Education in Digital Games by Slovak High School Students / Katarína Fichnová, Zdenko Mago, Patrik Lenghart, 2022. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 5, č. 2 (2022), s. 95-109.


V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia (Kategória do roku 2021 ADM)

Learning by Playing: A Case Study of the Education in Photography by Digital Games / Zdenko Mago ... [et al.], 2023. In: Journal of education culture and society = JECS = JECS. - ISSN 2081-1640, Roč. 14, č. 1 (2023), s. 465-479.


V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia (Kategória do roku 2021 ADM)

Fans on the silver screen: Portrayals of fandom in the Marvel Cinematic Universe / Jana Radošinská, Zdenko Mago, 2023. - Kategória do roku 2021 ADM. DOI DOI 10.1111/jpcu.13270. In: Journal of popular culture. - ISSN 0022-3840, Roč. 56, č. 3-4 (2023), s. 731-741.


Názov predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Interaktívne komunikáty pre deti a mládež I. Aplikované mediálne štúdiá 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Interaktívne komunikáty pre deti a mládež II. Aplikované mediálne štúdiá 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Odborná prax Teória digitálnych hier 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Seminár k záverečnej práci I. Teória digitálnych hier 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Preddiplomová prax Teória digitálnych hier 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Procesy produkcie a postprodukcie hier I. Teória digitálnych hier 2. stupeň Mediálne a masmediálne štúdiá
Procesy produkcie a postprodukcie hier II. Teória digitálnych hier 2. stupeň Mediálne a masmediálne štúdiá
Naratívny dizajn Teória digitálnych hier 1. stupeň Mediálne a masmediálne štúdiá

Erasmus+ KA220-HED - Cooperation partnerships in higher education: Learn to Play for the Future

Doba riešenia: 2024 – 2027

Vedúca projektu: Mgr. Magdaléna Švecocá, PhD.


Účasť: člen riešiteľského kolektívu


VEGA 1/0489/23: Inovatívny model monetizácie digitálnych hier v oblasti kreatívneho priemyslu.

Doba riešenia: 2023 – 2025

Vedúca projektu: prof. PhDr. Pravdová Hana, PhD.


Účasť: člen riešiteľského kolektívu


APVV-21-0115: Hypermoderná mediálna kultúra – Filmová a televízna tvorba ako zrkadlo sociálno-kultúrnych fenoménov 21. storočia.

Doba riešenia: 2022-2026

Vedúci projektu: doc. PhDr. Jana Radošinská, PhD.


Účasť: člen riešiteľského kolektívu


KEGA 023UCM-4/2020: Rozvoj digitálnoherných štúdií a dizajnu.

Doba riešenia: 2020 – 2022

Vedúci projektu: Mgr. Zdenko Mago, PhD.


Účasť: vedúci projektu


KEGA 018UCM-4/2021: Umenie v masmédiách – ambientné média.

Doba riešenia: 2021 – 2022

Vedúci projektu: doc. Mgr. Lukasz P. Wojciechowski, PhD.


Účasť: zástupca vedúceho projektu


VEGA 1/0283/20: Synergia odvetví mediálneho priemyslu v kontexte kritickej politickej ekonómie médií.

Doba riešenia: 2020 – 2022

Vedúci projektu: doc. PhDr. Višňovský Ján, PhD.


Účasť: člen riešiteľského kolektívu


VEGA 1/0708/18: Aspekty využívanie koncepcie SoLoMo marketingu na zvýšenie povedomia o ekoinováciách.

Doba riešenia: 2018 – 2020

Vedúca projektu: prof. Ing. Anna Zaušková, PhD.


Účasť: člen riešiteľského kolektívu


Popis aktivity, názov kurzu Názov inštitúcie Rok
Školenie k antiplagiátorskému rozhraniu Urkund Albertina icome Bratislava, s.r.o. 2020
Workshop LEARN TO COACH Pixel Federation, s.r.o. 2021
ESOL International certificate, English (Listening, Reading, Writing) (Communicator B2) LanguageCert 2021
ESOL International certificate, English (Speaking) (Communicator B2) LanguageCert 2021
DiGi YOUTH - interaktívny vzdelávací seminár zameraný na inovácie v oblasti digitálneho vzdelávania mládeže Európsky Dialóg, o.z. 2022
scite_: Going beyond citation counts Albertina icome Praha s.r.o. / Albertina icome Bratislava s.r.o. 2023
AI vo výskume (Vykúpenie frustrovaného vedátora) + Cituj ako pán FMK UCM v Trnave 2023
Google AI Essentials Google / Coursera 2024
Aktivita, funkcia Názov inštitúcie, grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Šéfredaktor vedeckého časopisu Acta Ludologica 2018 – súčasnosť
Člen domácej vedeckej spoločnosti Európska Akadémia Manažmentu, Marketingu a Médií 2012 – súčasnosť
Člen Vedeckého výboru konferencie Megatrendy a médiá Fakulta masmediálnej komunikácie UCM 2017 – 2021
Člen organizačného a programového výboru konferencie Marketing & Media Identity Fakulta masmediálnej komunikácie UCM 2022 - súčasnosť
Člen redakcie vedeckého časopisu Dot.comm 2013 – súčasnosť
Člen redakcie vedeckého časopisu Analýza a výskum v marketingovej komunikácii 2013 – 2015
Člen zahraničnej vedeckej spoločnosti Česká marketingová spoločnosť 2018
Člen zahraničnej vedeckej asociácie Higher Education Video Game Alliance (HEVGA)
Člen zahraničnej vedeckej spoločnosti Herní historie, z.s.
Člen zahraničnej vedeckej asociácie Digital Games Research Association (DiGRA) 2021 – súčasnosť
Člen Rady pre študijný program teória digitálnych hier Fakulta masmediálnej komunikácie UCM 2021 – súčasnosť
Člen Vedeckého výboru konferencie Quo Vadis Fakulta masmediálnej komunikácie UCM 2021 – súčasnosť
Člen Vedeckého výboru konferencie ŠVOUaK Fakulta masmediálnej komunikácie UCM 2020 – súčasnosť
Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu Mobilitná schéma, pracovný kontrakt
Centrum pro mediální studia FSV UK v Prahe Smetanovo nábřeží 6, 110 01 Praha 1, Česká republika 29.11.2021 - 03.12.2021 Erasmus+ Staff Mobility For Teaching
Business and Technology University 82, Ilia Chavchavadze Avenue, Tbilisi, Gruzínsko 30.11.2021 - 3.12.2021 BTU International Teaching Week 2021
School of Digital Technologies, Tallinn University Narva rd 25, 10120 Tallinn, Estónsko 11.10.-15.10.2022 Erasmus+ Staff Mobility For Training