doc. Mgr. Zdenko Mago, PhD.

Docent Zdenko Mago vyštudoval marketingovú komunikáciu na FF UKF v Nitre, kde v roku 2015 získal titul PhD. a v roku 2024 docent v odbore masmediálne štúdiá. Na Katedre digitálnych hier FMK UCM v Trnave pôsobí od roku 2015, od roku 2021 na funkčnom mieste docenta.
Vo svojej vedeckej činnosti sa zaoberá hernými štúdiami a ich prepojením na marketingovú komunikáciu. Tento diskurz skúma aj v kontexte širšej vizuálnej a audiovizuálnej populárnej kultúry. Je autorom viacerých vedeckých monografií, učebníc, skrípt a publikácií indexovaných v databázach WoS a Scopus, aktívne sa podieľa na riešení medzinárodných a národných projektov (VEGA, KEGA, APVV, Erasmus+). Od roku 2018 pôsobí ako šéfredaktor vedeckého časopisu Acta Ludologica, zameraného na komplexný diskurz hier a digitálnych hier.
Oblasti záujmu: advergaming, digitálne hry, game-based marketing, gamifikácia, herné štúdiá, herný marketing, populárna kultúra.
Dôležité odkazy
ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Fake-Vertising and Mobile Games: Case Study of ‘Pull the Pin’ Ads / Zdenko Mago, 2020. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 11, no. 2 (2020), pp. 132-147.
V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok
Monetization in Creative Industries: Culture, Media, Digital Games / Hana Pravdová, Jana Radošinská, Zdenko Mago. - 1. vyd. - Praha : Wolters Kluwer, 2023. - 218 p.; 21 cm. - ISBN 978-80-7676-857-4.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia (Kategória do roku 2021 ADN)
Perception of the Higher Education in Digital Games by Slovak High School Students / Katarína Fichnová, Zdenko Mago, Patrik Lenghart, 2022. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 5, č. 2 (2022), s. 95-109.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia (Kategória do roku 2021 ADM)
Learning by Playing: A Case Study of the Education in Photography by Digital Games / Zdenko Mago ... [et al.], 2023. In: Journal of education culture and society = JECS = JECS. - ISSN 2081-1640, Roč. 14, č. 1 (2023), s. 465-479.
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia (Kategória do roku 2021 ADM)
Fans on the silver screen: Portrayals of fandom in the Marvel Cinematic Universe / Jana Radošinská, Zdenko Mago, 2023. - Kategória do roku 2021 ADM. DOI DOI 10.1111/jpcu.13270. In: Journal of popular culture. - ISSN 0022-3840, Roč. 56, č. 3-4 (2023), s. 731-741.
Názov predmetu | Študijný program | Stupeň | Študijný odbor |
---|---|---|---|
Interaktívne komunikáty pre deti a mládež I. | Aplikované mediálne štúdiá | 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Interaktívne komunikáty pre deti a mládež II. | Aplikované mediálne štúdiá | 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Odborná prax | Teória digitálnych hier | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Seminár k záverečnej práci I. | Teória digitálnych hier | 1. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Preddiplomová prax | Teória digitálnych hier | 2. stupeň | Mediálne a komunikačné štúdiá |
Procesy produkcie a postprodukcie hier I. | Teória digitálnych hier | 2. stupeň | Mediálne a masmediálne štúdiá |
Procesy produkcie a postprodukcie hier II. | Teória digitálnych hier | 2. stupeň | Mediálne a masmediálne štúdiá |
Naratívny dizajn | Teória digitálnych hier | 1. stupeň | Mediálne a masmediálne štúdiá |
Erasmus+ KA220-HED - Cooperation partnerships in higher education: Learn to Play for the Future
Doba riešenia: 2024 – 2027
Vedúca projektu: Mgr. Magdaléna Švecocá, PhD.
Účasť: člen riešiteľského kolektívu
VEGA 1/0489/23: Inovatívny model monetizácie digitálnych hier v oblasti kreatívneho priemyslu.
Doba riešenia: 2023 – 2025
Vedúca projektu: prof. PhDr. Pravdová Hana, PhD.
Účasť: člen riešiteľského kolektívu
APVV-21-0115: Hypermoderná mediálna kultúra – Filmová a televízna tvorba ako zrkadlo sociálno-kultúrnych fenoménov 21. storočia.
Doba riešenia: 2022-2026
Vedúci projektu: doc. PhDr. Jana Radošinská, PhD.
Účasť: člen riešiteľského kolektívu
KEGA 023UCM-4/2020: Rozvoj digitálnoherných štúdií a dizajnu.
Doba riešenia: 2020 – 2022
Vedúci projektu: Mgr. Zdenko Mago, PhD.
Účasť: vedúci projektu
KEGA 018UCM-4/2021: Umenie v masmédiách – ambientné média.
Doba riešenia: 2021 – 2022
Vedúci projektu: doc. Mgr. Lukasz P. Wojciechowski, PhD.
Účasť: zástupca vedúceho projektu
VEGA 1/0283/20: Synergia odvetví mediálneho priemyslu v kontexte kritickej politickej ekonómie médií.
Doba riešenia: 2020 – 2022
Vedúci projektu: doc. PhDr. Višňovský Ján, PhD.
Účasť: člen riešiteľského kolektívu
VEGA 1/0708/18: Aspekty využívanie koncepcie SoLoMo marketingu na zvýšenie povedomia o ekoinováciách.
Doba riešenia: 2018 – 2020
Vedúca projektu: prof. Ing. Anna Zaušková, PhD.
Účasť: člen riešiteľského kolektívu
Popis aktivity, názov kurzu | Názov inštitúcie | Rok |
---|---|---|
Školenie k antiplagiátorskému rozhraniu Urkund | Albertina icome Bratislava, s.r.o. | 2020 |
Workshop LEARN TO COACH | Pixel Federation, s.r.o. | 2021 |
ESOL International certificate, English (Listening, Reading, Writing) (Communicator B2) | LanguageCert | 2021 |
ESOL International certificate, English (Speaking) (Communicator B2) | LanguageCert | 2021 |
DiGi YOUTH - interaktívny vzdelávací seminár zameraný na inovácie v oblasti digitálneho vzdelávania mládeže | Európsky Dialóg, o.z. | 2022 |
scite_: Going beyond citation counts | Albertina icome Praha s.r.o. / Albertina icome Bratislava s.r.o. | 2023 |
AI vo výskume (Vykúpenie frustrovaného vedátora) + Cituj ako pán | FMK UCM v Trnave | 2023 |
Google AI Essentials | Google / Coursera | 2024 |
Aktivita, funkcia | Názov inštitúcie, grémia | Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Šéfredaktor vedeckého časopisu | Acta Ludologica | 2018 – súčasnosť |
Člen domácej vedeckej spoločnosti | Európska Akadémia Manažmentu, Marketingu a Médií | 2012 – súčasnosť |
Člen Vedeckého výboru konferencie Megatrendy a médiá | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM | 2017 – 2021 |
Člen organizačného a programového výboru konferencie Marketing & Media Identity | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM | 2022 - súčasnosť |
Člen redakcie vedeckého časopisu | Dot.comm | 2013 – súčasnosť |
Člen redakcie vedeckého časopisu | Analýza a výskum v marketingovej komunikácii | 2013 – 2015 |
Člen zahraničnej vedeckej spoločnosti | Česká marketingová spoločnosť | 2018 |
Člen zahraničnej vedeckej asociácie | Higher Education Video Game Alliance (HEVGA) | |
Člen zahraničnej vedeckej spoločnosti | Herní historie, z.s. | |
Člen zahraničnej vedeckej asociácie | Digital Games Research Association (DiGRA) | 2021 – súčasnosť |
Člen Rady pre študijný program teória digitálnych hier | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM | 2021 – súčasnosť |
Člen Vedeckého výboru konferencie Quo Vadis | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM | 2021 – súčasnosť |
Člen Vedeckého výboru konferencie ŠVOUaK | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM | 2020 – súčasnosť |
Názov inštitúcie | Sídlo inštitúcie | Obdobie trvania pôsobenia/pobytu | Mobilitná schéma, pracovný kontrakt |
---|---|---|---|
Centrum pro mediální studia FSV UK v Prahe | Smetanovo nábřeží 6, 110 01 Praha 1, Česká republika | 29.11.2021 - 03.12.2021 | Erasmus+ Staff Mobility For Teaching |
Business and Technology University | 82, Ilia Chavchavadze Avenue, Tbilisi, Gruzínsko | 30.11.2021 - 3.12.2021 | BTU International Teaching Week 2021 |
School of Digital Technologies, Tallinn University | Narva rd 25, 10120 Tallinn, Estónsko | 11.10.-15.10.2022 | Erasmus+ Staff Mobility For Training |