doc. PhDr. Ľudmila Čábyová, PhD.

dekanka, univerzitná profesorka Katedra marketingovej komunikácie
doc. PhDr. Ľudmila Čábyová, PhD.

Patrí medzi prvých absolventov FMK, kde absolvovala bakalárske štúdium, magisterské štúdium, rigorózne konanie i habilitačné konanie odbore masmediálne štúdiá. Titul PhD. získala na Katedre marketingu a obchodu TU vo Zvolene v odbore odvetvové a prierezové ekonomiky. Na FMK je zamestnaná od roku 2002.

Svoju vedeckú, výskumnú a publikačnú činnosť orientuje najmä na oblasť marketingu vzdelávacích inštitúcií a na mediálny marketing. Je recenzentkou približne 15 monografií, 20 vedeckých zborníkov a 5 učebníc.

V súčasnom období je dekankou fakulty, takže všetky aktivity, ktoré realizuje, sú súčasťou fakulty: organizácia konferencie, vydávanie časopisov, spoluorganizovanie eventov, atď. Je členkou Vedeckej rady FMK, Vedeckej rady UCM, Vedeckej rady FEM SPU v Nitre a Vedeckej rady FHV ŽU v Žiline. Je organizátorkou a zakladateľkou konferencie Marketing and Media Identity (predtým Marketing Identity, ešte skoršie Nové trendy v marketingu), pôsobí vo vedeckých radách mnohých konferencií a redakčných radách databázových časopisov – Communication Today, European Journal Media and Photography, European Jornal Media and information literacy. Je členkou Vedeckej rady vydavateľstva Wolters Kluwer pre oblasť marketingu a marketingovej komunikácie.

Od roku 2007 pôsobila ako prodekanka pre akreditáciu a doktorandské štúdium. Odborná oblasť jej záujmu smeruje k akreditácii vzdelávacích inštitúcií, politike kvality a marketingu vzdelávacích inštitúcií. 

Má praktické skúsenosti ako projektová manažérka v rôznych typoch projektov, ale i s tvorbou marketingových a komunikačných stratégií v regionálnom marketingu a marketingu vzdelávacích inštitúcií. Praktické skúsenosti získava aj pri riadení marketingových a PR aktivít športového klubu.

Oblasti záujmu: marketing vzdelávacích inštitúcií, spotrebiteľské správanie, environmentálne správanie, médiá a marketing, udržateľná móda.

V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok – monografia,

The impact of the groundswell on environmental consumer behaviour and advertising literacy [elektronický zdroj] / Peter Krajčovič, Ľudmila Čábyová, Viktória Hudáková ; reviewers: Zbigniew Widera, Mohamad Saleeh Rahamad, Slavka Pitoňáková. - 1. vyd. - Budapešť : Wolters Kluver Hungary, 2023. - Kategória do roku 2021 AAA. - 124 s. [online]. - ISBN 978-963-594-240-4 (online).


AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách The role of Solomo Marketing and Media in the Communication of Eco Innnovacions./ Ľudmila Čábyová, Krajčovič Peter, recenzenti (Zbigniew Widera, Václav Kupec) – 1. vyd. Budapešť : Wolters Kluwer HU, 2020 (zaslané vydavateľstvu) 


AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách Marketing a marketingová komunikácia v médiách (Marketing and marketing communication in media) / Ľudmila Čábyová ; recenzenti: [Dariusz Rott, Ivana Šindleryová. - 1. vyd. - Łódź : Księży Młyn Dom Wydawniczy Michał Koliński, 2012. - 211 s. [7,51 AH]. - ISBN 978-83-7729-181-8. [Čábyová Ľudmila (100%)] 


ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Media images of Slovak and Ukrainian presidents: I/We binary pronominal opposition in political speeches / Halyna Stashko ... [et al.], 2020. In: Lege Artis : Language yesterday, today, tomorrow. - ISSN 2453-8035, Roč. 5, č. 1 (2020), s. 350-389. [Stashko Halyna (5%) - Prykhodchenko Oleksandra (5%) - Čábyová Ľudmila (45%) - Vrabec Norbert (45%)] 


ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Digital Literacy and Readership of E-Books in Slovakia / Ľudmila Čábyová, Peter Krajčovič, Jana Paveleková, 2020. DOI DOI 10.13187/ijmil.2020.1.3. In: International Journal of Media and Information Literacy. - ISSN 2500-106X, Roč. 5, č. 1 (2020), s. 3-14. Spôsob prístupu: http://ejournal46.com/en/index.html [Čábyová Ľudmila (34%) - Krajčovič Peter (33%) - Paveleková Jana (33%)] 


Názov predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Teória a tvorba Corporate Identity marketingová komunikácia 2. mediálne a komunikačné štúdiá

NFP 313011ASN4 Riešenie spoločenských ohrození v dôsledku pandémie ochorenia COVID-19, 2020 - 2023, zodpovedný riešiteľ za FMK UCM.


HORIZON 2020 - Research and Innovation Framework Programme - „Critical Exploration of Media Related Risks and Opportunities for Deliberative Communication: Development Scenarios of the European Media Landscape“. Zodpovedný riešiteľ medzinárodnej grantovej úlohy za FMK UCM v Trnave. Hlavný riešiteľ: Halliki Harro-Loit (Estónsko), doba riešenia: 2021 – 2023.


VEGA: Koncepcia Phygital a jej uplatnenie v udržateľnom integrovanom environmentálnom manažmente podnikov (VEGA), spoluriešiteľ projektu




VEGA: Aspekty marketingovej komunikácie v oblasti procesu tvorby hodnoty zákazníka na trhu B2C v kontexte s maximalizáciou trhového podielu v nákupnom spáde maloobchodu, spoluriešiteľ projektu




Cezhraničná spolupráca: Komunikáciou k prosperite Slovensko - Ukrajinského prihraničného regiónu (COPESU) - CBC01021 Doba riešenia: 2016 – 2017, spoluriešiteľ projektu


APVV-21-0115 Hypermoderná mediálna kultúra – Filmová a televízna tvorba ako zrkadlo sociálno-kultúrnych fenoménov 21.storočia, 2022 – 2026, vedúci projektu doc. PhDr. Jana Radošinská, PhD. 


VEGA 1/0458/21 Manažment konceptu "spodnej vlny" zo strany podnikateľských subjektov pri propagácii environmentálne vhodných produktov v čase technologickej interferencie, 2021 – 2023, vedúci projektu: PhDr. Adam Madleňák, PhD.


APVV-22-0469  Cestovná mapa digitálnej platformy zabezpečujúcej AI (Artificial Intelligence) automatizáciu rozhodovacích procesov v oblasti komunikačnej stratégie. (vedúca projektu)


Popis aktivity, názov kurzu Názov inštitúcie Rok
Kurz anglického jazyka Akadémia vzdelávania v Trnave 2002-2003
Jazykový pobyt, Florida, USA Student agency 2016
Európsky vodičský preukaz na počítače IT Akadémia 2014
Digitálne zručnosti - google disk, pdf, Excel FMK UCM v Trnave 2020
Tvorba projektového vyučovania FMK UCM v Trnave 2020
Kurz štatistiky FMK UCM v Trnave 2020
Dizajn thinking Google 2020
Digitálny marketing Digital Marketing Institut 2017
Kurz neuromarketingu FMK UCM v Trnave 2021
Kurz anglického jazyka C1 BEST 2022
Workshop k tvorbe značky FMK FMK UCM 2023
Workshop - analýza mediálnych dát IPSOS 2023
Kurz angličtiny Mike Valek, individuálna výučba 2024
Aktivita, funkcia Názov inštitúcie, grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Členstvo v redakčnej rade časopisu Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas Management (ISSN 1899-8658) 2018 - trvá
Členstvo vo Vedeckej rade vydavateľstva Wolters Kluwer pre oblasť marketingu a marketingovej komunikácie Wolter Kluwer 2018 - trvá
Členstvo v redakčnej rade časopisu Communication Today, EJMAP, MLAR 2010 - súčasnosť
Členstvo vo vedeckej rade UCM, Fakulta ekonomiky a manažmentu UKF, Fakulta humanitných vied, Žilinská univerzita 2016 - súčasnosť, 2019 - súčasnosť
Členstvo v štátnicovej komisii odbor mediálne a komunikačné štúdiá: FMK UCM, FF UKF, FEM SPU 2002-trvá
Členstvo v hablitačnej komisii odbor mediálne a komunikačné štúdiá: FMK UCM, FF UKF, FEM SPU 2018-2020
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii POPAI Central Europe, Klub učitelů marketingu 2019 - trvá
členstvo Členstvo vo vedeckom časopise European Jornal Media and information literacy 2020 - trvá
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii European Social Marketing Association 2022 - trvá
Členstvo vo Vedeckej rade vydavateľstva Wolters Kluwer pre oblasť marketingu a marketingovej komunikácie Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2008-trvá
Členstvo v medzinárodnej organizácii ICA - International Communication Association 2022 - trvá
Členstvo v medzinárodnej organizácii ALFAMED - medzinárodná sieť pre mediálnu výchovu 2023 - trvá
Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu Mobilitná schéma, pracovný kontrakt
Vysoká kola finanční a správní Praha Erasmus
Fakulta humanitních vied Krakow Erasmus
Academy of Arts and Culture, University of Osijek, Croatia, Osijek december 2020 Erasmus
University of Malaya Kuala Lumpur jún 2022 Erasmus+
Edward Bernays University College, Záhreb, Chorvátsko Zagreb júl 2022 Erasmus