Psychológia reklamy a spotrebiteľa (Bc.)

- Študijný odbor: mediálne a komunikačné štúdiá
- Forma štúdia: DENNÁ alebo EXTERNÁ (profesijne orientovaný program) spoločný študijný program s Trnavskou univerzitou v Trnave (Viac TU)
- Stupeň štúdia: 1., bakalársky
- Dĺžka štúdia: 3 roky
- Dva roky na škole, tretí rok v praxi – Posledný ročník študent absolvuje povinnú niekoľkomesačnú prax, ktorá mu pomôže získať skúsenosti a naštartovať kariéru.
- Vyučovací jazyk: slovenčina
V rámci štúdia Psychológie reklamy a spotrebiteľa získate hlboké znalosti z psychológie, marketingu a mediálnej komunikácie, ktoré vám umožnia pochopiť, ako reklama a mediálne posolstvá ovplyvňujú správanie a rozhodovanie ľudí. Naučíte sa analyzovať psychologické mechanizmy, ktoré stoja za vnímaním reklám — pozornosť, emócie, motivácie, postoje a rozhodovanie spotrebiteľa. Zoznámite sa s rôznymi modelmi spotrebiteľského správania, metódami skúmania trhu, mediálnou psychológiou, sociálnymi a kultúrnymi aspektmi komunikácie, ako aj s etickými otázkami v reklame a propagácii.
Program poskytne teoretické poznatky aj praktické zručnosti: zvládnete metodológie prieskumu trhu, analýzu cieľových skupín, spracovanie dát, návrh a vyhodnocovanie marketingových kampaní, komunikáciu a tvorbu mediálneho obsahu citlivého na psychologické a kultúrne aspekty. Získate interdisciplinárnu perspektívu na súvislosti medzi psychológiou, médiami, marketingom a spoločnosťou.
Absolvent programu Psychológia reklamy a spotrebiteľa je pripravený pôsobiť v oblasti marketingu, médií, komunikácie a prieskumu správania spotrebiteľov. Dokáže analyzovať publikum, navrhovať reklamné stratégie, pripravovať komunikačné kampane a vyhodnocovať ich účinnosť. Rozumie tomu, ako ľudia vnímajú informácie, čo ovplyvňuje ich rozhodovanie, a ako psychologicky pracovať s emóciou, pozornosťou či motiváciou v procese nákupu.
Uplatnenie nájde najmä v:
-
reklamných, marketingových a PR agentúrach
-
mediálnych a kreatívnych spoločnostiach
-
oddeleniach marketingu, komunikácie a brandingu v komerčných firmách
-
spoločnostiach realizujúcich prieskum trhu a správania spotrebiteľov
-
výskumných a analytických centrách zameraných na interpretáciu dát
-
digitálnych a sociálno-mediálnych tímoch
-
inštitúciách pracujúcich s verejnou komunikáciou (kultúra, neziskový sektor, samospráva)
Absolvent môže pôsobiť ako marketér, brand manažér, media planner, PR špecialista, copywriter, výskumník spotrebiteľského správania, UX/behavior analytik, social media stratég či konzultant pre reklamu a komunikáciu.
Podmienky prijatia pre DENNÚ aj EXTERNÚ formu štúdia.
Máte otázky k študijnému programu? Opýtajte sa jeho hlavného garanta
Ing. Tomáš Fašiang, PhD. univerzitný docent (FMK UCM v Trnave)
tomas.fasiang@ucm.sk
PhDr. Kinga Izsóf Jurásová PhD., univerzitnádocentka (FF TRUNI)
kinga.izsofjurasova@truni.sk