Spätná väzba, dotazníky
Spätná väzba je nutnou súčasťou komunikácie, či už verbálnej alebo neverbálnej. Celkovo je spätná väzba kľúčovým nástrojom na zlepšenie, zvyšovanie kvality v mnohých aspektoch života a práce. Je dôležité, aby bola konštruktívna, jasná a aby bola účinná a prospešná pre všetky zúčastnené strany. Mala by odpovedať na otázku, či ide organizácia správnym smerom. Je nevyhnutné poznať vnímanie všetkých zúčastnených na organizáciu.
Spätnou väzbou sa získava množstvo informácií, ktoré je možné využiť v prospech zlepšovania činností a procesov v organizácii. Získavajú sa ňou dôležité a cenné informácie nevyhnutne potrebné pre každú organizáciu a jej vedenie, ktoré slúžia ako podklad k zlepšovaniu jej procesov, služieb a servisu. Je to zrkadlo, ako funguje daná organizácia. Spätná väzba má význam, ak ju nerealizujeme len jednorazovo, ale opakovane – teda cyklicky opakujeme a hľadáme súvislosti a vyhodnocujeme výsledky, ktoré následne premietame do nápravných opatrení a plánov zlepšovania.
Spokojnosť zainteresovanej strany (študent, zamestnanec, zástupca praxe, verejnosť...) možno definovať ako súhrn pocitov zainteresovanej strany, odvodený od rozdielov medzi jeho očakávaniami a vnímanou realitou.
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave realizuje spätnú väzbu v súlade s internými predpismi:
UCM taktiež pracuje i so zisteniami z iných zdrojov z realizovaných zisťovaní názorov niektorej zo zainteresovaných strán (najmä študentstva) – napr. prieskumov SAAVŠ. Príkladom je prieskum Akademická štvrťhodinka (realizované 30.4.2021 – 31.5.2021).